[8. Completing the Field Guide] Dodatkowe questy (cz.1) | Kroniki Spiderwick poradnik Kroniki Spiderwick
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2019
Dodatkowe questy
Rozdział ten w założeniach ma pełnić rolę trybu wolnej gry. Główny wątek masz już skończony, tak więc możesz jedynie zająć się zaliczaniem nieobowiązkowych questów i zbieraniem/kolekcjonowaniem różnorakich obiektów. Jego przebieg będzie z kolei uzależniony od tego czy w przeszłości podążałeś zgodnie z moimi wskazówkami, czy może jedynie zajmowałeś się wykonywaniem wybranych przez siebie zadań. Ja oczywiście opis dostosuję do uzupełnienia moich poprzednich wywodów. Zajmę się więc jedynie przedstawieniem kilku wcześniej otrzymanych lecz niedokończonych jeszcze questów oraz omówieniem paru zleceń, które dopiero teraz dodane zostały do Twojej listy.
W pierwszej kolejności proponowałbym przejąć kontrolę nad postacią Simona i wrócić się do znajdujących pod posiadłością jaskiń. W tym celu możesz skorzystać z jednego z dwóch różnych przejść. Prościej będzie skierować się do wejścia prowadzącego do piwnicy (screen). Alternatywnie mógłbyś wybrać się do lasu i teleportować po dotarciu do dębu.
Najpierw musisz skierować się do pierwszej dużej jaskini, czyli tego miejsca, które posiada centralną platformę skonstruowaną na zasadzie koła. Teraz będziesz musiał dotrzeć do miejsca gdzie poprzednio rozpoczynał się pościg z udziałem trolla. Możesz już iść w lewo. Uważaj jednak na dużego goblina, który pojawi się na jednej z wyższych półek (screen). To samo będzie się zresztą tyczyło innych lokacji, w których na wzniesieniach pojawią się te potwory. Warto więc grać postacią Simona, gdyż dobrze radzi on sobie z eliminacją odległych celów.
Zakładam, że pamiętasz jeszcze miejsce, w którym znajduje się fioletowy kryształ (screen). Po drodze powinieneś oczywiście rozprawiać się z goblinami, spychając je w przepaść. Wybierz sobie z inwentarza kamienie Gobstone i wyceluj jeden z nich w kryształ. Spowoduje to utworzenie mostu, po którym przedostaniesz się w nowe miejsce.
Po znalezieniu się na nowej platformie proponowałbym wykonać dwie czynności. W pierwszej kolejności zajmij się złapaniem nowej wróżki - Flower-Winged Sprite (screen). Wróżka ta będzie zarazem trzecim nabytkiem do Twojego ogrodu. Zakładam, że dwie poprzednie wróżki do tego questu udało ci się już odnaleźć. Uwaga! Jeśli nie możesz złapać wróżki, skorzystaj z owocu, tak aby zastawić przynętę. Ponadto na ziemi odnajdziesz cenny obiekt - metalowego świerszcza (Metal Cricket). Podniesienie go nie tylko pozwoli ci na zaliczenie questu krasnoludów, ale również wzbogaci mieszkanko Thimbletacka o jedną nową dekorację. Możesz już wracać na powierzchnię.
Radziłbym teraz wrócić się do kamieniołomu. Upewnij się, że wszystkie zawieszona na drzewie lampiony zostały zniszczone. Skieruj się na sam dół, a konkretnie do miejsca gdzie podnosiłeś wcześniej pióro gryfa i uwalniałeś Hogsqueala. Odszukaj i złap nową wróżkę - Leatherwing Sprite (screen). Będzie to już ostatnia wróżka spośród czterech, które będą mogły zamieszkać w Twoim ogrodzie. Warto byłoby więc wrócić się do posiadłości.