[4. Finding Lucinda] Quest 1 (cz.2) | Kroniki Spiderwick poradnik Kroniki Spiderwick
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2019
Zadanie 3: Protect Jared (Ochraniaj Jareda przed atakami goblinów)
Będzie to podobne zadanie do jednego z wcześniej wykonywanych questów. Podstawowa różnica polega na tym, że tym razem żaden z goblinów nie będzie mógł wskoczyć na Jareda, gdyż spowoduje to, że przerwie odliczanie. Na szczęście będziesz z nim mógł wtedy ponownie porozmawiać, a nowe gobliny w międzyczasie nie pojawią się. Tak czy siak, musisz zaczekać aż zlokalizuje miejsce, w którym zakopano klucz. Do pokonywania potworów używaj oczywiście Splatterguna. Po wyświetleniu krótkiego filmiku w Twoim inwentarzu automatycznie pojawi się klucz do piwnicy (Cellar Key).
Zadanie 4: Explore Cellar (Zbadaj dokładnie piwnicę)
Nie musisz się to szczególnie rozglądać, gdyż klucz został odnaleziony tuż przed drzwiczkami prowadzącymi do piwnicy (screen). Z racji tego, iż posiadasz klucz w swoim inwentarzu, zbliż się do przejścia i wciśnij klawisz akcji. Zaczekaj aż akcja przeniesie się w nowe miejsce.
Po znalezieniu się w piwnicy powinieneś oczywiście zająć się złapaniem nowej wróżki - Royal Orchid Sprite. Nie wykorzystuj ani nie marnuj jej umiejętności (Toadstool Ring), gdyż będzie ci ona jeszcze potrzebna. Jeśli chcesz, możesz uderzyć kijem w widoczny na ekranie obiekt (screen). Spowoduje to, że ze środka wysypią się kulki do procy. Niedaleko schodów odnajdziesz kolejny przedmiot dla domku Thimbletacka - kredki (Crayons). Możesz obejrzeć karmę dla ptaków (Birdseed) oraz uderzyć kijem w konia na biegunach, tak aby wprawić go w ruch.
Teraz skieruj się do bardzo wyróżniającej się zapory (screen), która zapewne już wcześniej zwróciła Twoją uwagę. Skorzystaj z kija, tak aby rozbić deski. Wejdź oczywiście do nowego korytarza i ruszaj przed siebie. Nie przejmuj się filmikiem z udziałem trolla, gdyż nie będziesz musiał się przed nim w tym momencie bronić. Musisz dotrzeć do nowej jaskini. Spowoduje to wyświetlenie dalszych wytycznych.