[3. The Goblin Army] Quest 2 (cz.3) | Kroniki Spiderwick poradnik Kroniki Spiderwick
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2019
Analogicznie postąp z drugim zestawem krzaków (screen). Tym razem przeprawa będzie już zdecydowanie prostsza. Nie musisz się bowiem obawiać ataków dużego goblina. Najpierw skoncentruj się na złapaniu Stray Soda. Wycinek mapy, który był blokowany przez krzaki chwilowo nie zawiera żadnych fajnych bonusów. Po odblokowaniu jednego z przyszłych questów będziesz się tu jednak musiał wrócić.
Na koniec skieruj się w ukazane na screenie miejsce. Odnajdziesz tu kolejny obiekt, który posłuży jako dekoracja dla domu Thimbletacka. Będzie to stara moneta (Old Coin). Upewnij się, że złapałeś wszystkie wróżki i skieruj się w stronę jedynej ścieżki prowadzącej do celu. Ponownie dobrze też byłoby wyposażyć Jareda w trzy najlepsze umiejętności.
Do celu prowadzi nieco dłuższa ścieżka, ale początkowo nie spotkasz żadnych wrogów. Rozglądaj się natomiast za bonusowymi przedmiotami, które będą po prawej stronie. Po dotarciu do skrzyżowania gra utworzy nowy checkpoint. Zaatakowany też zostaniesz na gobliny. W szczególności uważaj na silniejszą odmianę goblina (screen). Skorzystaj z dostępnych umiejętności i wykonuj uniki. Rozpraw się w ten sposób ze wszystkimi potworami.
W pierwszej kolejności zajmij się złapaniem latającej tu wróżki - Leatherwing Sprite (screen). Jeśli w przeszłości wyłapałeś wszystkie, to Twój pasek zdrowia ponownie zostanie wydłużony. Masz teraz dwa wyjścia - jeśli od razu chcesz zająć się wykonaniem zleconego zadania, to skieruj się w prawo. W przeciwnym wypadku idź w lewo. Ja oczywiście zajmę się opisaniem tych czynności, które pozwolą na zdobycie innych wróżek oraz ciekawych przedmiotów. Jeśli chcesz od razu zająć się głównym questem, przeskocz do Zadania 2.
Zauważ, że dojdziesz do badanego już wcześniej miejsca, tyle że teraz dotrzesz do niego od drugiej strony. Pozbieraj leżące na ziemi przedmioty, a następnie skieruj się w prawo. Powinieneś tu wpaść na kolejną wróżkę - Sprout Sprite. Nie zapominaj o podnoszeniu leżących na ziemi przedmiotów. Będą to głównie pociski do procy. Ruszaj dalej (screen). Zwróć uwagę na mijane po drodze przejście do innej planszy (Deep Woods). Będzie się ono znajdowało po prawej stronie. Proponowałbym je zignorować, gdyż skorzystamy z innego przejścia, a tą drogą wrócimy do skrzyżowania.
Uważaj na mijane po drodze salamandry, które najlepiej załatwiać z procy z dużej odległości. Zignoruj zablokowane prawe przejście i idź dalej. Zostaniesz zaatakowany przez nowe gobliny, z którymi musisz się rozprawić. Po dotarciu do nowego skrzyżowania proponowałbym skręcić w prawo, wybierając przedstawioną na screenie ścieżkę.