[6. Return to the Mansion] Quest 1 | Kroniki Spiderwick poradnik Kroniki Spiderwick
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2019
Quest 1 - Back to the Mansion (Powrót do posiadłości)
Zadanie 1: Get to the Mansion (Przedostań się do posiadłości)
Sterujesz postacią Simona, znajdując się w tym samym miejscu, w którym zakończył się poprzedni rozdział gry. Będziesz musiał ponownie skorzystać z dobrze poznanych już ścieżek. W pierwszej kolejności należy więc cofnąć się do drzewa. Po przeteleportowaniu w nowe miejsce proponowałbym skręcić w prawo. Teraz musisz jedynie dotrzeć do dróżki prowadzącej bezpośrednio do posiadłości (screen). Po dotarciu na miejsce wyświetlona zostanie scenka przerywnikowa.
Zadanie 2: Tree Folk do tunnels (Teleportuj się do podziemnych tuneli)
Niestety, musisz po raz kolejny zawrócić i udać się do zbadanych już wcześniej lokacji. Ponownie będzie to plansza Deep Woods. Twoim zadaniem będzie natomiast dotarcie do wykorzystywanego już wcześniej do teleportacji dębu, który ukazany został na poniższym screenie. Zaczekaj aż przeniesiony zostaniesz do wnętrza jaskini.
Po znalezieniu się w jaskini ponownie rozpraw się z goblinami. Warto próbować jak najwięcej ich zabić, tak aby docelowo móc odblokować wszystkie typy ataków Mallory. Nic nowego tu nie znajdziesz, tak więc skieruj się do prawej dziury (screen). Nie musisz się na szczęście obawiać tego, że główna bohaterka zostanie pożarta przez trolla.
Znajdziesz się teraz w dużej jaskini, w której uciekałeś przed trollem. Teraz jednak na spokojnie będziesz mógł badać cały ten kompleks. Podobnie jak w przypadku poprzedniej wizyty w jaskiniach, musisz bardzo uważać na to żeby nie spaść na dół. Jest to szczególnie ważne podczas atakowania goblinów (screen). Nie staraj się za wszelką cenę zdobywać trofeów, próbując je zamiast tego spychać z okupowanych półek. W pierwszej kolejności zajmuj się też eliminacją najsilniejszych goblinów, gdyż mogą Cię one atakować również z odległości.
Po drodze będziesz mógł złapać dwie nowe wróżki. Na początek będzie to Will-O'-The-Wisp (ostatni stworek z tej grupy). Zignoruj widoczną w oddali pojedynczą platformę, gdyż będzie się tam mógł przedostać tylko Simon. Do tego problemu wrócimy więc nieco później. Kawałek dalej będziesz mógł za to złapać wróżkę Flower-Head Sprite (screen), również ostatnią ze swojej grupy. Docelowo powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym podczas poprzedniej wizyty rozpoczął się pościg z udziałem trolla.
Zakładam, że pamiętasz jeszcze drogę na powierzchnię. Najpierw znajdziesz się więc w dużym pomieszczeniu z platformą w kształcie koła. Musisz skierować się w lewo, przeskakując na kolejne półki. Docelowo pozwoli ci to na dotarcie do tunelu (screen), dzięki któremu przedostaniesz się do piwnicy posiadłości. Po dotarciu na miejsce zbliż się jedynie do drzwi prowadzących na powierzchnię i wciśnij klawisz akcji. Gra wyświetli nowy filmik, a ten ekstremalnie krótki rozdział zostanie zakończony.