[3. The Goblin Army] Quest 2 (cz.1) | Kroniki Spiderwick poradnik Kroniki Spiderwick
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2019
Quest 2 - Through the Woods (Przez las)
Zadanie 1: Hunt for Simon (Odszukaj porwanego przez gobliny Simona)
Zanim w ogóle zajmiesz się udaniem do nowej lokacji, proponowałbym spędzić trochę czasu na wykonywaniu innych czynności. W pierwszej kolejności dobrze byłoby zadbać o pozyskanie kilku dekoracji dla Thimbletacka. Wejdź do posiadłości i skieruj się do pokoju Mallory. Będziesz mógł podnieść serwetkę (Doily; screen). Następnie skieruj się do garażu i zabierz świąteczne ozdoby (Christmas Lights). Wracaj do ogrodu. Niedaleko garażu powinieneś zauważyć ognistą salamandrę (Fire Salamander), którą chwilowo zignoruj. Nie zapominaj jednak o czytaniu nowych wpisów, które będą dodawane do przewodnika.
Skieruj się teraz w okolice czterech domków na ptaki, których Jared nie mógł dosięgnąć. Odnajdziesz tu żołnierzyka (Toy Soldier). Podniesienie tego przedmiotu będzie najprawdopodobniej równoznaczne z pojawieniem się goblinów. Musisz się ich pozbyć (screen). Najlepiej użyć do tego celu kija baseballowego, skupiając się w danym momencie na jednym celu. Zbieraj pozostawiane przez gobliny zęby (Goblin Tooth). Jeśli zajrzysz do przewodnika, powinieneś zauważyć, iż uzbieranie określonej liczby zębów odblokuje nowe rodzaje ataków (maksimum 50 sztuk dla każdego z bohaterów). Nie zapominaj więc o ich podnoszeniu! Walkę z goblinami mógłbyś też sobie ułatwić, wycofując się do wewnętrznej części magicznego pierścienia otaczającego dom. Możesz go rozpoznać rozglądając się za muchomorami. Gobliny mógłbyś następnie załatwić stojąc wewnątrz okręgu.
Dopiero teraz powinieneś zająć się polowaniem na wróżki. Jest tu ich całkiem sporo. Ponadto niektóre okazy pojawią się dopiero po pewnym czasie. Generalnie powinieneś wiedzieć o tym, że z każdym typem wróżki powiązana jest jakaś umiejętność. Ponadto w danym momencie złapane możesz mieć tylko trzy okazy. Radziłbym więc na potrzeby łapania nowych wróżek aktywować jedną z trzech dostępnych umiejętności, tak aby zwolnić sobie ten slot. Na szczęście każdą wróżkę ponownie będziesz mógł złapać, odnajdując ją w zbliżonym miejscu. Licznik złapanych wróżek nie zostanie jednak wtedy powiększony. Ponadto nie będziesz musiał powtórnie przystępować do tej samej mini-gry. Jeśli chodzi o rodzaje wróżek, powinieneś zdołać złapać: Bellflower Sprite x1 (żółta), Flower-Head Sprite x1, Leatherwing Sprite x2 (otrzymasz bonus do zdrowia), Royal Orchid Sprite x1, Sprout Sprite x2 (nie otrzymasz umiejętności, a jedynie owoce), Will-O'-The-Wisp x1.
Kiedy uznasz, że jesteś gotowy, skieruj się do przedstawionej na screenie ścieżki, która prowadzi bezpośrednio do lasu. Uważaj, gdyż na miejsce zabitych goblinów mogą pojawić się nowe. To samo będzie tyczyło się lokacji, które wkrótce dopiero odwiedzisz. Uwaga! Warto jeszcze przed załadowaniem nowej lokacji wyłapać najlepsze wróżki. Osobiście radziłbym zadbać o pozyskanie umiejętności Health (leczenie), Whirlwind (tornado) oraz Damage Boost (zwiększone obrażenia). Ostateczny wybór należy jednak do Ciebie.
Zignoruj widoczne przed Tobą nowe wróżki, gdyż ich złapaniem zajmiesz się już wkrótce. Przygotuj sobie kij albo procę i spróbuj podejść trochę do przodu. Zostaniesz zapewne zaatakowany przez kilka goblinów. Generalnie nic nie powinieneś zmieniać w swoim podejściu. Nie oszczędzaj też oferowanych przez złapane wróżki umiejętności, tak aby w skuteczny sposób pozbyć się potworów.