[3. The Goblin Army] Quest 2 (cz.2) | Kroniki Spiderwick poradnik Kroniki Spiderwick
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2019
Tradycyjnie już zanim zajmiesz się łapaniem wróżek rozejrzyj się trochę po okolicy. Po lewej stronie odnajdziesz kilka fioletowych kamieni (screen). Udając się na górę i przechodząc przez charakterystyczny mostek dojdziesz zaś do zapory z lawy oraz kilku salamandr, które radziłbym zignorować.
Dopiero teraz powinieneś zająć się wyłapywaniem wróżek. Najwięcej okazów złapiesz stojąc na mijanym przed chwilą mostku z powalonego drzewa. Możesz też zaskoczyć na dół i wrócić się do miejsca startu, czekając aż pojawią się tam wróżki. Najcenniejszy okaz zdobędziesz kierując się na wprost od dolnego przejścia pod mostem. Dotrzesz do ukazanego na screenie miejsca. Będziesz tu mógł złapać wróżkę oznaczoną jako Pond Skater Sprite. Jest ona wyjątkowo przydatna, gdyż zapewnia ci chwilową nieśmiertelność, ochraniając Cię przed atakami goblinów. Lista pozostałych możliwych do złapania okazów obejmuje: Flower Winged Sprite x1, Flower Head Sprite x1, Will-O'-The-Wisp x1, Sprout Sprite x2, Leatherwing Sprite x1.
Skieruj się teraz w stronę jedynej niezbadanej jeszcze ścieżki, prowadzącej na wzgórze (screen). Odpowiednio wcześniej wypadałoby też zadbać o złapanie jak najlepszych wróżek, gdyż wkrótce będziesz musiał poradzić sobie z nowymi goblinami. Idź cały czas prosto aż dojdziesz do większej polany.
Twoją uwagę powinny ponownie zwrócić latające po okolicy wróżki. Zanim jednak zajmiesz się ich wyłapywaniem, proponowałbym zlikwidować wszystkie gobliny. W przypadku niektórych okazów możliwy będzie atak z użyciem procy (screen). Większość potworów zabijaj jednak kijem baseballowym. Pamiętaj też, że na miejsce zabitych goblinów po pewnym czasie pojawią się nowe. Gdy tylko usłyszysz charakterystyczne dla nich dźwięki, zamieniaj łapkę na kij i staraj się je szybko zlokalizować. Docelowo powinieneś tu zdobyć około dziesięciu nowych zębów, dzięki czemu odblokujesz sobie kilka nowych ataków. Otwórz dziennik żeby zapoznać się z ich zasadami działania.
Nie musisz za wszelką cenę starać się oczyścić sobie całą polanę. Radziłbym eksplorować ten teren stopniowo, na przemian likwidując gobliny i łapiąc wróżki. Twój najcenniejszy okaz to tym razem Stray Sod. Podstawowe utrudnienie polega na tym, iż nie będziesz od razu mógł skorzystać z łapki. Po zlokalizowaniu tej wróżki (centralna część polany) zacznij wokół niej biegać (screen) aż utraci ona orientację. Uwaga! Jeśli od razu nie zauważysz tej wróżki, zaczekaj aż wyjdzie z krzaków. Dopiero wtedy skorzystaj z łapki i rozwiąż dobrze poznaną mini-grę. Złapanie Stray Soda powiększy Twój stan konta o 1 Gobstone. Zniknie także widoczny za stworkiem krzak. Oprócz tego będziesz tu mógł złapać: Royal Orchid Sprite x1, Sprout Sprite x2, Flower Head Sprite x1, Flower Winged Sprite x1, Bellflower Sprite x1.
Teraz zajmiemy się drugim stworkiem Stray Sod, ale jego odnalezienie nie będzie już tak proste. Będziesz musiał skierować się w prawo i zlokalizować ukazane na screenie krzaczki. Ustaw się gdzieś z boku. Możesz też już teraz załatwić widocznego w oddali dużego goblina. Gdy tylko się zbliży, wykonaj w ostatniej chwili uskok, a następnie zacznij go atakować, nie dając mu szansy na przeprowadzenie skutecznego kontrataku. Wróć się do krzaków i zaczekaj aż wyjdzie stworek. Zacznij wokół niego biegać. Uwaga! Nie podbiegaj zbyt wcześnie do Stray Soda, bo zatrzyma się zbyt blisko krzaków i nie będziesz go mógł okrążyć. Zauważ, że krzaczki po chwili znikną. Najpierw złap jednak wróżkę. Dopiero gdy zostanie to wykonane, zbadaj okolicę, w której znajdował się duży goblin. Odnajdziesz tu kilka niezbyt wartościowych przedmiotów.