[5. The Griffin] Quest 1 (cz.1) | Kroniki Spiderwick poradnik Kroniki Spiderwick
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2019
Quest 1 - The Acorn in the Safe (Żołądź w sejfie)
Zadanie 1: Find Safe Combination (Ustal kombinację niezbędną do otwarcia sejfu)
Ponownie sterujesz postacią Thimbletacka. W poznany już wcześniej sposób musisz wspiąć się na książki, a następnie skierować do dziury w ścianie. Tym razem jednak nie pójdziesz w lewo (przynajmniej nie teraz). Skręć w prawo i ruszaj przed siebie. Zbliż się do krawędzi i zapoznaj się z podpowiedzią odnośnie korzystania z haka. Wciśnij i przytrzymaj prawy przycisk myszy, a następnie wybierz z inwentarza (Q) nowo nabyty przedmiot. Wyceluj teraz w ukazany na screenie obiekt. Akcja ta zostanie wykonana w sposób automatyczny.
Po przedostaniu się na drugą stronę przepaści zignoruj widoczną na ziemi ikonkę, informującą o tym, iż w okolicy jest sejf. Dotarcie tam teraz nic by ci nie dało, gdyż nie znasz kombinacji potrzebnej do otwarcia sejfu. Biegnij więc prosto (screen). Po wskoczeniu na nową platformę obróć się w lewo i załatw karalucha.
Jeśli chcesz, możesz teraz zeskoczyć na dół. Pod przykryciem odnalazłbyś dwa owoce. Myślę jednak, że nie będzie to konieczne. Wróć się więc na górę. Rozejrzyj się trochę po okolicy, zabijając znajdującego się nad Tobą karalucha. Zbliż się teraz do przedstawionej na screenie konstrukcji. W oddali powinieneś zauważyć kolejnego insekta, którego już teraz wypadałoby się pozbyć. Rozpędź się i przeskocz przez okrągłą dziurę.
Podejdź trochę do przodu, obróć się w lewo i z odległości załatw kolejnego karalucha (screen). Mógłbyś też z tym chwilkę zaczekać, gdyż i tak musisz w to miejsce dotrzeć. Obróć się więc bardziej w lewo, tak aby móc wylądować na nowej półce. Pamiętaj też o tym, że możesz zawsze korygować tor lotu. Obróć się w prawo i ruszaj przed siebie, przechodząc po dużej niebieskiej rurze.
Po dotarciu do nowej lokacji spróbuj wspiąć się na górę. Korzystając z igły zabij widocznego przed Tobą karalucha. Musisz się tu bardzo pilnować, gdyż upadek będzie równoznaczny ze śmiercią sympatycznego stworka. Skieruj się w lewo i skorzystaj z haka (screen). Pozwoli ci to przedostać się na drugą platformę. Możesz ruszać dalej.
Skieruj się do nowej lokacji. Chwilowo zignoruj wyładowania i zeskocz na sam dół. Jest to niezwykle ważne, gdyż znajduje się tu karaluch, którego będziesz się musiał pozbyć (screen). Jeśli chcesz, możesz też zebrać owoce. W celu powrotu na górę użyj liny. Przeskocz teraz na półkę, wokół której pojawiają się charakterystyczne wyładowania.