[3. The Goblin Army] Quest 3 (cz.2) | Kroniki Spiderwick poradnik Kroniki Spiderwick
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2019
Skieruj się na dach charakterystycznego budynku i skorzystaj z drabiny, tak aby móc zejść na dół. Obróć się w prawo. Jak się zapewne domyślasz, będziesz tu musiał użyć kija baseballowego, tak aby przebić się do środka. Podejdź do nowego aluminiowego kija (Aluminum Bat) i podnieś go. Jared od tej pory będzie używał właśnie tej broni. Spróbuj skorzystać też z panelu sterowania (Control Panel).
Zadanie 3: Place the Fuse (Umieść bezpiecznik we właściwym slocie)
Możesz już wyjść z domku. Obróć się w prawo i ostrożnie zeskocz na niższą półkę. Nie ryzykujesz tu zbyt wiele, ale lepiej upewnić się gdzie dokładnie chcesz zeskoczyć. Jak zapewne zauważyłeś, znajdujące się tu nowa wróżka. Postaraj się ją złapać. Będzie to Flower-Head Sprite. Skieruj się teraz w prawo aż dotrzesz do puszki z bezpiecznikami. Wciśnij klawisz akcji.
Zadanie 4: Extend the Bridge (Obróć most, tak aby móc z niego skorzystać)
Możesz już wrócić się do panelu kontrolnego. Skorzystaj z niego, co zostanie nagrodzone krótką scenką przerywnikową.
Możesz już wrócić się na dół. Tym razem jednak biegnij prosto. Ponownie uczulam na to żeby nie skręcać na boki, gdyż będziesz tu musiał wykonać dwa skoki, przy czym trudniejszy będzie ten drugi (screen). Zbadaj prawą konstrukcję (jeden magiczny kamień). Zwróć też uwagę na korbę (Crank). Chwilowo nie możesz tu nic zrobić, ale wkrótce będziesz się tu mógł wrócić. Zejdź po drabinie na ziemię i spróbuj ruszyć się z miejsca. Spowoduje to wyświetlenie nowego filmiku, w trakcie trwania którego poznasz przyjaźnie nastawionego goblina.
Zadanie 5: Free Hogsqueal (Uwolnij Hogsqueala)
Nie zapominaj o tym żeby podnosić leżące na ziemi przedmioty. W tej okolicy będzie ich wyjątkowo dużo. Skieruj się do ścieżki prowadzącej na niższy poziom. Nie musisz się tu na szczęście obawiać żadnych goblinów. W okolicy znajduje się natomiast kilka wróżek, których złapaniem warto byłoby się zająć. Będą to: Sprout Sprite x1, Pond Skater Sprite x1 (w ten sposób znajdziesz je wszystkie), Will-O'-The-Wisp x1.
Proponowałbym teraz skierować się do okolicznego korytarza. Widoczne po prawej stronie przejście do nowej lokacji możesz zignorować, gdyż nic ciekawego byś tam nie znalazł (ogniste salamandry i lawa). Zamiast tego zajmij się zniszczeniem zapory (screen). Pozwoli ci to na dotarcie do miejsca, w którym leży zegarek (Pocket Watch). Podnieś go.
Możesz już wrócić do miejsca, w którym polowałeś na wróżki. Spróbuj wspiąć się na znajdującą się w tym miejscu wyższą półkę. Obróć się i użyj procy. Musisz teraz zacząć strzelać do ukazanych na screenie skrzydeł. Zniszczenie wszystkich trzech fragmentów spowoduje opuszczenie klatki Hogsqueala. Wracaj się więc do drabiny. Po dotarciu na miejsce skorzystaj z klawisza akcji w celu uwolnienia go. Wyświetlona zostanie dłuższa scenka przerywnikowa.