Mieszkańcy lochu | Porady ogólne | Impire poradnik Impire
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Mieszkańcy lochu
Jednostki w tej grze nie grze grzeszą inteligencją. Większość poleceń musimy wydać im ręcznie. Trzeba dbać, by mieć zawsze wystarczającą ilość Robotników oraz jednostek wojskowych do uzupełniania ewentualnych strat w oddziałach.
Balans jednostek jest dość dobry - nawet jednostki z początku gry przydają się w jej późniejszym etapie, gdyż są najbardziej uniwersalne.
Oddziały
Oddział to cztery jednostki połączone w zwartą grupę. Jest podstawą naszej armii. Warto dbać by doświadczone oddziały zawsze miały pełny skład.
Warto tworzyć oddziały z głową. Oto kilka praktycznych porad:
- W każdym oddziale powinien znaleźć się Priest, chyba że mamy runy które umożliwiają regenerację zdrowia. Podnosi on wydatnie przeżywalność oddziału na polu bitwy.
- W każdym oddziale powinna znaleźć się jednostka skupiająca ciosy. Najlepiej do tego celu najlepiej nadaje się Overlord, ze względu na dużą ilość życia i duży pancerz.
- Pozostałe dwa miejsca powinny zająć jednostki zadające duże obrażenia. Do tego celu nadają się Berserki, Championy, Ratmany i Minotaury. Świadomie pomijam jednostki dystansowe ze względu na ich praktycznie zerową przydatność oraz możliwość korzystania z Teleportu.
- Każdy oddział na drugim poziomie powinien zostać wyposażony w maskotkę (jeśli są dostępne). Zwiększają one statystyki pancerza (+10%) albo broni (+20%) albo regenerują agresję (+1/6s).
- Oddziały wysokiego poziomu (2 i 3) zyskują dodatkowe bonusy z racji kombinacji jednostek w oddziale. Bonusy są różne i warto trochę poeksperymentować by uzyskać taką ich kombinację jaka ci będzie pasowała.
Agresja
Agresja jest najważniejszym czynnikiem twoich jednostek. Właściwie współczynnik ma tą samą funkcję co Morale w innych grach. Kiedy jednostka jest bardzo agresywna (świeci na pomarańczowo) może zadać wrogowi znacznie większe straty nawet jeśli jest ciężko ranna.
Wskaźnik ten maleje powoli przez cały czas. Są także inne elementy które mają na niego wpływ, jak zaklęcia (np. Teleportacja), Rajdy czy walka. Kiedy wskaźnik spadnie poza połowę najlepiej wysłać dany oddział do Kuchni, w której posilone diabełki znowu nabiorą chęci do bitki.
Współczynnik ma znaczenie głównie dla świeżych jednostek, doświadczone odczuwają skutki braku agresji w mniejszym stopniu. W dodatku doświadczone oddziały potrafią włączać bonus agresji na zawołanie podczas walki.