Walkiria (Valkyrie) w For Honor Jak grać Walkirią w For Honor?
Rozdział ten zawiera dokładny opis bohatera Walkiria (Valkyrie). Jego silne i słabe strony, listę ataków oraz porady dotyczące walki.
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Walkiria to postać charakterystyczna - łączy ona cechy postaci zabójców, jak i tanków, pozwalając graczowi na bardziej defensywny styl gry, skupiający się wokół blokowaniu większości wrogich ataków, jak i na bardzo mobilny, w którym bohaterka może dosłownie skakać dookoła wroga i nękać go błyskawicznymi atakami przy pomocy włóczni. Walkiria wyróżnia się w starciach 1 na 1 dzięki swojej mobilności, dobremu zasięgowi, szybkości i, przede wszystkim, zdolnościom kontroli tłumu - żadna inna postać w grze nie posiada tylu umiejętności tego typu.
Opis klasy - mocne i słabe strony
Jeśli chodzi o ofensywę, dwie zdolności pozwalają jej wyróżnić się na tle innych. Po pierwsze - Block Doskonały Słabych Ataków. Zdolność ta nadaje słabym atakom Walkirii wartość bloku doskonałego podczas początkowej fazy wyprowadzania tych ciosów. Oznacza to, iż jej słabe ataki mogą blokować ciosy wrogów i trafiać ich w tym samym czasie, pod warunkiem, że wyprowadzisz je w odpowiednim momencie. Sprawa wygląda podobnie, jak w przypadku parowania - musisz rozpocząć słaby atak w momencie, w którym czerwona ikona wskazująca kierunek ataku wroga zaczyna mrugać. Dodatkowo, Walkiria posiada zdolność Unik z kontrą. Jej garda (postawa) automatycznie ustawia się w tej samej pozycji, co kierunek uniku - pozwala to zablokować wrogi cios i/lub przygotować się na następne ataki po wykonaniu uniku, a także wyprowadzić kontratak.
Cechą, która najbardziej ją jednak wyróżnia, jest jej zdolność kontroli tłumu. Walkiria może korzystać z czterech zdolności by zwalić wroga z nóg - Zamach Włócznią, Zmiażdżenie Tarczą, Szarża z Tarczą i Taran. Zdolności tych można używać w różnych sytuacjach - z niewielkiej odległości, ze znaczącego dystansu, bądź wplatając je między ataki. Pozwoli to wprawnemu graczowi bez większych trudności zaskoczyć wroga. Co więcej, zdolności te pożerają także wytrzymałość wroga - wykorzystane w odpowiednim momencie mogą całkowicie opróżnić pasek wytrzymałości wroga, zmniejszając znacząco jego skuteczność w walce na kilka sekund. Dodatkowo, Walkiria może wejść w tryb Pełnego Bloku, co pozwala jej automatycznie blokować ataki nadchodzące ze wszystkich kierunków.
Natarcie z Pchnięciem i Uderzenie Łowcy to połączenie doskoku/odskoku z lekkim atakiem. Zdolności te pozwolą zaskoczyć wroga, gdyż ataki wyprowadzane przy ich pomocy są błyskawiczne, a także pozwalają na rozpoczęcie serii ataków. Nawet jej wydawałoby się defensywna zdolności Unik z kontrą może zostać wykorzystana ofensywnie - jeśli uda ci się zablokować wrogi cios przy jej pomocy, będziesz w stanie wyprowadzić Przygwożdżenie Barku, które zada obrażenia i nałoży na wroga efekt krwawienia.
Niestety, Walkiria nie jest pozbawiona wad. Po pierwsze - jej wytrzymałość. Jej pojedyncze ataki nie wykorzystują praktycznie w ogóle wytrzymałości, jednak musi ona wyprowadzić przynajmniej kilka z nich w serii, by być w stanie zadać jakiekolwiek obrażenia - a serie ataków są w stanie znacząco uszczuplić wytrzymałość. Sprawa wygląda podobnie z postawą Pełnego Bloku - blokowanie ataków wroga ze wszystkich kierunków to potężna zdolność, jednak każdy zablokowany w ten sposób atak pożre mniej więcej 1/3 całego paska wytrzymałości. Jej obrażenia to także spory problem, gdyż w tym momencie śmiało można nazwać ją bohaterką, która zadaje najmniejsze obrażenia ze wszystkich występujących w grze - trafienie wroga całą serią ciosów kosztować będzie cię połowę paska wytrzymałości, a często nie zabierze nawet 1/3 wrogiego paska zdrowia.
Modyfikatory, zdolności i ataki klasy
Walkiria ma dostęp do olbrzymiej ilości zdolności specjalnych i umiejętności pasywnych, z łatwością deklasując wszystkich innych bohaterów, jeśli chodzi o ich ilość. Poznanie i opanowanie ich wymaga czasu, jednak pozwoli ci kontrolować pole walki.
Modyfikatory klasy
Walkiria posiada następujące modyfikatory klasy:
- Renoma - sława przyznawana jest proporcjonalnie za wszystkie aktywności.
- Tryb Zemsty - Zwiększa zadawane obrażenia i zdrowie. Wszystkie ataki są nieprzerywalne. Rzuty i parady obalają wrogów. Po aktywacji ciosy parowane są automatycznie.
- Blok Doskonały Słabych Ataków - słabe ataki zapewniają w początkowej fazie blok doskonały. Jest to przydatne przy wykonywaniu kontrataków.
- Unik z kontrą - Twoja garda automatycznie obiera kierunek uniku, Natarcia z Pchnięciem lub Uderzenia Łowcy. Po udanym uniku z blokiem wykonaj silny atak, by wyprowadzić Przygwożdżenie Barku.
- Pełen Blok przy Szarży z tarczą - przygotuj Szarżę z tarczą, by przejść do postawy Pełnego Bloku. Postawa ta utrzyma się również podczas wykonywania szarży.
- Anulowanie Szarży z tarczą - wykonaj słaby atak, by przerwać szarżę z tarczą i przejść do Natarcia z Pchnięciem lub Przełamanie Gardy, by przejść do Przełamania Gardy.
- Anulowanie zmiażdżenia tarczą - wykonaj Przełamanie Gardą w początkowej fazie silnego ataku, by go anulować i wykonać zmiażdżenie tarczą.
- Kończący Zamach Włócznią - wykorzystaj Zamach Włócznią zamiast normalnego ciosu kończącego serię, by zaskoczyć wroga.
Zdolności
Walkiria ma dostęp do 12 zdolności, rozłożone są one pomiędzy 4 gniazda (po 3 na każde), a naraz korzystać można jedynie z 4 - po jednym na każde gniazdo. Poniżej znajdziesz tabelę, w której opisane zostały wszystkie zdolności.
Gniazdo | Opis |
1 | Pęd - włącz, aby na krótki czas zyskać większą prędkość rucuh. Dostępna od początku. Srogość - zdolność pasywna. Ataki zadają odrobine zwiększone obrażenia. Wymagany poziom 5. Łowca nagród - zdolność pasywna. Zyskaj zdrowie i wytrzymałość za zabicie wrogiego bohatera. Wymagany poziom 13. |
2 | Żądza krwi - zdolność pasywna. Zabicie bohatera tymczasowo zwiększa atak i obronę. Dostępna od początku. Niedźwiedzie wnyki - ustaw pułapkę, która zada obrażenia i unieruchomi wroga. Wymagany poziom 7. Pancernik - mocno zwiększasz odporność na ciosy kosztem prędkości ruchu. Wymagany poziom 15. |
3 | Oszczep - rzuć oszczepem, by zadać średnie obrażenia. Dostępna od początku. Furia - zwiększa nieco szybkość ruchu oraz mocno atak i obronę. Wymagany poziom 9. Ostrze jak brzytwa - ataki zadają dodatkowo niewielkie obrażenia rozłożone w czasie. Wymagany poziom 17. |
4 | Zwiad - każdy wróg otrzymuje "wyrok śmierci" i widać go na mapie. Dostępna od początku. Ognista Flasza - rzucasz pocisk podpalający obszar wokół miejsca upadku. Wymagany poziom 11. Regeneracja - zdolność pasywna. Regenerujesz zdrowie, gdy nie toczysz walki. Wymagany poziom 19. |
Ataki specjalne
Jak zostało wspomniane, Walkiria ma dostęp do olbrzymiej ilości ataków specjalnych, które wykorzystane mogą być do rozbijania wrogich formacji, zmuszania ich do skupienia na tobie ich uwagi i pozwalających Walkirii utrzymać się przy życiu nawet podczas starcia z kilkoma bohaterami wroga. Poniższa tabela zawiera informacje o wszystkich dostępnych dla postaci atakach specjalnych.
Nazwa | Jak wyprowadzić | Opis |
Łowca Dzików | Słaby, słaby, słaby atak | Najprostsza kombinacja ataków Walkirii. Trzeci atak dodatkowo ogłusza wroga. Ta sekwencja ataków jest najszybszą z dostępnych dla Walkrii. Pierwszy atak może zostać wyprowadzony w połączeniu z Blokiem Doskonałym Słabych Ataków, lecz reszta ciosów może z łatwością zostać zablokowana przez wroga. Co więcej, ciosy tej kombinacji zadają niewielkie obrażenia i powinny być raczej traktowane jako metoda nękania wroga, a nie zadawania dotkliwych ran. Pamiętaj też, iż możesz wyprowadzić Zamach Włócznią zamiast ostatniego ciosu z kombinacji. |
Pchnięcie i Cięcie | Słaby, słaby, silny atak | Odrobinę zmodyfikowana wersja opisanej wyżej kombinacji ataków - jedyną różnicą jest to, iż kończy się ona silnym atakiem, który jednak nie ogłusza wroga. Zadaje większe obrażenia niż Łowca Dzików, jednak przez wolniejszy trzeci atak jest też łatwiejszy do sparowania. Pamiętaj, iż możesz wykorzystać Zamach Włócznią zamiast trzeciego, ostatniego ciosu, a także to, iż silny atak można przerwać i zastąpić Zmiażdżeniem Tarczą - wykorzystaj to, by zaskoczyć przeciwnika. |
Furia Szponów | Silny, słaby, słaby atak | Trzecia kombinacja ciosów Walkirii rozpoczyna się trochę wolniej z uwagi na silny atak, ale zadaje też odrobinę większe obrażenia. Co więcej, silny atak można przerwać i zastąpić Zmiażdżeniem Tarczą, a ostatni cios zmienić na Zamach Włócznią. |
Pęd Myśliwego | Silny atak podczas sprintu | Dobry atak do rozpoczynania starć. Atak ten posiada dobry zasięg rażenia i może zostać wyprowadzony z dość sporego dystansu, przez co łatwo będzie zaskoczyć wroga, pewnego, iż atak go nie dosięgnie. |
Natarcie z Pchnięciem | Doskok do przodu i słaby atak | Atak przeprowadzany z doskoku do przodu, który pozwala zmniejszyć Walkirii dystans do wroga i wyprowadzić szybki cios. Atak nie zadaje dużych obrażeń, jednak wyprowadzany jest błyskawicznie, przez co bardzo ciężko jest go zablokować. Co więcej, może on rozpocząć serię. Wykorzystaj go, by nękać wroga, by zmniejszyć dystans do przeciwnika, lub gdy walczysz z przeciwnikiem który dobrze blokuje ataki. |
Uderzenie Łowcy | Odskok w bok (lewo lub prawo) i słaby atak | Atak podobny do opisanego wyżej Natarcia z Pchnięciem - jedyna różnica polega na tym, iż tutaj wykonujesz odskok w bok, po którym następuje cios. Atak ten można wykorzystać do unikania ciosów wroga, które są niemożliwe do zablokowania, bądź gdy wróg cały czas próbuje trafić cię Przełamaniem Gardy. Jak Natarcie z Pchnięciem, Uderzenie Łowcy zapoczątkowuje serię ciosów. |
Zmiażdżenie Tarczą | Silny atak, a następnie Przełamanie Gardy | Potężna zdolność kontroli tłumu, którą wykorzystać możesz po wyprowadzeniu silnego ataku. Odrzuca wroga, jest niemożliwa do zablokowania, a po trafieniu nią wroga możesz rozpocząć kolejny atak. Co więcej, atak ten można wyprowadzić poprzez przerwanie silnego ataku - pozwoli co to zaskoczyć przeciwnika. |
Szarża z Tarczą | Do tyłu i unik, a następnie przytrzymaj Przełamanie Gardy | Najbardziej unikalny atak Walkirii. Pozwala bohaterce odskoczyć do tyłu, obniżyć jej postawę i wejść w tryb Pełnego Bloku przy pomocy Szarży z Tarczą. Dzięki temu automatycznie blokować będziesz wszystkie ataki, a po puszczeniu przycisku Przełamania Gardy bohaterka rozpocznie szarżę w kierunku wroga, zadając obrażenia, odbierając sporą część wytrzymałości przeciwnika i zwalając go z nóg. Im dłużej przytrzymasz przycisk Przełamania Gardy, tym większy dystans szarży. Co więcej, Szarża z Tarczą może zostać anulowana by wyprowadzić Natarcie z Pchnięciem. Jednakże, nie powinno polegać się na tej zdolności w obronie - Walkiria co prawda blokuje każdy atak automatycznie, jednak każdy zablokowany cios pożre mniej więcej 1/3 twojego paska wytrzymałości. Uwaga - w opisie zdolności jest błąd. NIE MOŻNA przerwać Szarży z Tarczą by wyprowadzić Przełamanie Gardy. |
Przygwożdżenie Barku | Silny atak po wykonaniu Uniku z Blokiem | Potężny atak, lecz bardzo trudny do wykonania. Musisz odskoczyć w kierunku, z którego nadchodzi atak w odpowiednim momencie - ciężko jest opisać dokładny moment, przez co trzeba się tego nauczyć poprzez metodę prób i błędów. Gdy zablokujesz w ten sposób atak (wróg zostanie lekko odrzucony do tyłu), będziesz mógł wyprowadzić silny atak by dźgnąć wroga włócznią. Przygwożdżenie Barku pozwala zablokować cios wroga i wyprowadzić potężny kontratak, który zada obrażenia i nałoży efekt krwawienia. Jednakże, jak zostało wspomniane, atak ten jest trudny do wykonania. Jeśli ci się nie uda, otrzymasz od obrażenia od ataku, który normalnie bardzo prosto byłoby zablokować. |
Taran | Przełamanie Gardy, a potem kolejne Przełamanie Gardy | Ciekawa zdolność, która pozwali ci odrzucić wroga od siebie poprze wykonanie Przełamania Gardy. Taran odrzuca przeciwnika, odbierając sporą część jego wytrzymałości. Jeśli przytrzymasz przycisk Przełamania Gardy, możesz "naładować" atak, przez co odrzuci on wroga na większy dystans i powali na ziemie. |
Zamach Włócznią | Rzuć wroga w dowolnym kierunku i wykonaj silny atak skierowany w dół | Zamach Włóćznią zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia, jednak pozwala zwalić wroga z nóg, przez co staje się on wrażliwy na kolejne ciosy. Zamach Włócznią można także wykonać jako cios kończący serię - by to zrobić, wyprowadź silny atak skierowany w dół. |
Zmiażdżenie Tarczą i Zamach Włócznią | Zmiażdżenie Tarczą, a następnie Zamach Włócznią | Wariant Zamachu Włócznią opisanego wyżej. Wykonać go można po trafieniu we wroga przy pomocy Zmiażdżenia Tarczą. Cała seria pochłania dość sporo wytrzymałości Walkirii, jednak zadaje też dobre obrażenia i jednocześnie unieruchamia wroga. |
Atak obszarowy | Naciśnij słaby i silny atak jednocześnie. | Silny atak, który wykorzystać można by zadać obrażenia wszystkim celom wokół. |
Porady
Kilka rad, które przydadzą ci się podczas gry tą postacią:
- Pamiętaj o Bloku Doskonałym Słabych Ataków. Dzięki tej zdolności pasywnej możesz wyprowadzić słaby atak tuż przed otrzymaniem ciosu od przeciwnika (jak w przypadku parowania - gdy czerwony wskaźnik kierunku ataku zacznie mrugać), blokując atak wroga i wyprowadzając swój własny. Odpowiednio wykorzystany pozwoli ci blokować niemalże wszystkie ciosy przeciwnika, jednocześnie uniemożliwiając wrogowi ochronę przed twoim ciosem - nie zadasz tym dużych obrażeń, jednak można to wykorzystać do nękania przeciwnika.
- Pęd Myśliwego to dobry atak do rozpoczęcia starcia. Cios wyprowadzany przy jego pomocy ma duży zasięg, przez co można wyprowadzić go zanim dobiegniesz do celu - większość wrogów nie będzie spodziewać się, iż jesteś w stanie trafić ich z tak dużego dystansu, przez co często nie będą się oni blokować. Dodatkowo, atak można wykorzystać do ścigania uciekających celów.
- Skup się na nękaniu wroga i kontrowaniu jego ataków. Serie ciosów Walkirii są dość wolne i zadają niskie obrażenia, przez co nie ma szans na to, by wyeliminować wroga tylko przy ich pomocy. Musisz polegać na innych zdolnościach tej unikalnej bohaterki. Przygwożdżenie Barku nałoży na przeciwnika krwawienie, słabe ataki dzięki Bloku Doskonałym Słabych Ataków pozwolą ci zaskoczyć wroga, a Natarcie z Pchnięciem i Uderzenie Łowcy nadają się do unikania wrogich ciosów i jednoczesnym wyprowadzaniu własnych ataków.
- Naucz się korzystać z Przygwożdżenia Barku. Wymagać to będzie mistrzowskiego opanowania Uniku z kontrą, jednak pozwoli ci kontrować wrogie ataki i jednocześnie wyprowadzać własny cios, który zada obrażenia i nałoży krwawienie. Efekt krwawienia wymusza na przeciwniku reakcję (spoglądając na zmniejszający się pasek zdrowia będzie się on chciał "zemścić"), przez co być może popełni błąd, który ty będziesz w stanie wykorzystać na swoją korzyść.
- Pamiętaj o Postawie Pełnego Bloku na Szarży z Tarczą. Pozwala to blokować wszystkie ciosy wroga, niezależnie od kierunku, z którego nadchodzą. Co więcej, Postawa Pełnego Bloku pozostaje aktywna podczas wyprowadzania Szarży z Tarczą - gdy tylko szarża się rozpocznie, wróg nie będzie w stanie cię już zatrzymać i/lub zadać obrażeń.
- Nie polegaj na Postawie Pełnego Bloku w obronie. Zdolność ta, co prawda, blokuje wszystkie nadchodzące ataki, jednak pożera przy tym ogromne ilości wytrzymałości - każdy zablokowany atak pochłonie mniej więcej 1/3 twojej całkowitej wytrzymałości. Po 3 trafieniach postać zostanie z niczym, automatycznie opuści Postawę Pełnego Bloku, a przez kilka sekund będzie znacznie mniej skuteczna w walce.
- Wykorzystuj liczne zdolności kontroli tłumu Walkirii. Może ona wykonać Szarżę z Tarczą, Zmiażdżenie Tarczą, Taran, czy Zamach Włócznią. Wszystkie te zdolności pozwolą ci odrzucić i/lub powalić wroga na ziemie, pozwalając zyskać trochę przestrzeni lub wyprowadzić dodatkowy cios. Zdolności te wykorzystać można w różnych sytuacjach, z różnych dystansów, dając graczowi spore pole do popisu.
- Monitoruj cały czas pasek wytrzymałości (stamina) twojej postaci. Walkiria musi wyprowadzić serię ciosów, by zadać wrogowi dotkliwe rany, a to z kolei pochłania ogromne ilości wytrzymałości. Wyczerpanie jej znacznie ułatwi przeciwnikowi starcie. Gdy wytrzymałość zacznie się kończyć (mniej więcej 1/3 długości paska), wstrzymaj się od atakowania na kilka sekund i zregeneruj ją.