Rozdział 1.1 - Przywódcy i Tchórze | Opis przejścia For Honor poradnik For Honor
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Pierwsza misja kampanii Rycerzy, a jednocześnie też pierwsza, którą można rozegrać. Pełni w głównej mierze rolę samouczka. Podczas misji bronić trzeba będzie twierdzy, tocząc na końcu pojedynek ze Strażnikiem.
Przedmioty kolekcjonerskie:
- Opowieści: 10
- Elementy zniszczalne: 4
Uwaga - szczegółowe informacje dotyczące przedmiotów kolekcjonerskich ("znajdziek") znajdziesz w oddzielnym rozdziale tego poradnika.
Misja rozpoczyna się serią scen przerywnikowych - jeśli chcesz, możesz je pominąć przy pomocy UNIKU (Spacja / X / A - PC/PS4/Xone). Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, do zebrania będzie kilka przedmiotów kolekcjonerskich. W pierwszej kolejności obróć kamerę w lewo i spójrz nieco do góry - pierwsza Opowieść zlokalizowana jest na warowni. Następnie spójrz przed siebie, by na podwyższeniu znaleźć żołnierza spoglądającego na dół - to kolejna Opowieść. Obróć teraz kamerę w prawo i spójrz na grupę łuczników stojącą na murach - to trzecia już Opowieść.
Teraz udaj się w prawo od swojej startowej pozycji, stań między dwoma łucznikami i spójrz na pole walki pod murami - ustaw kamerę na dowódcy stojącym przy olbrzymiej baliście, przez co będzie można aktywować czwartą Opowieść. Podążaj teraz w stronę znacznika, wbiegnij do warowni i przedostań się na jej drugą stronę, gdzie załączy się krótka scena przerywnikowa.
Tutaj z kolei czeka cię krótki trening - opisujący te same rzeczy, co samouczek aktywowany po pierwszym uruchomieniu gry. Przebrnij przez wszystkie etapy, a następnie zabij wrogiego kapitana. Odwróć się teraz w stronę, z której przybyłeś i przestaw kamerę do góry - znajdziesz tam kolejną Opowieść do aktywowania. Następnie ustaw się w stronę znacznika i spójrz na zniszczone schody zlokalizowane poniżej - to już szósta Opowieść.
Zeskocz teraz na niższy poziom i udaj się w stronę znacznika. Czeka cię tutaj walka z kilkoma przeciwnikami, jednak nie stanowią oni żadnego zagrożenia. Wybij ich wszystkich, poczekaj, aż otworzą się drzwi i wbiegnij do środka. Zbiegając po schodach trafisz na pierwszy przedmiot użytkowy w kampanii - Stalwart Banner. Po aktywacji wytwarza aurę, która leczyć będzie pobliskich sojuszników. Kontynuuj marsz aż trafisz na dziedziniec, który trzeba wyczyścić ze wszystkich wrogich żołnierzy, po czym załączy się krótka scena przerywnikowa.
Gdy odzyskasz kontrolę, udaj się przed siebie, zbierz kolejny Stalwart Banner (możesz posiadać więcej niż 1 sztukę) i drap się po drabinie na górę. Tam czeka na ciebie już bardziej konkretny wróg - rycerz o tej samej klasie (Strażnik), co ty. Pokonaj przeciwnika i (jeśli potrzebujesz) dokonaj egzekucji, by przywrócić sobie nieco zdrowia, a następnie wbiegnij do budynku, z którego wyskoczył. Przebij się przez mięso armatnie, aż trafisz do niewielkiego pomieszczenia.
Przy lewej ścianie znajdują się dzbany, które można zniszczyć - są to Elementy zniszczalne, jedne z dwóch dostępnych w grze przedmiotów kolekcjonerskich. Zwróć na nie najpierw kamerę i aktywuj siódmą Opowieść, a następnie rozbij je, by zebrać pierwszy Element zniszczalny. Teraz rozbij urny znajdujące się tuż obok, by zdobyć kolejny Element zniszczalny. Udaj się teraz w prawo zbiegając niewielkimi schodkami i zwróć kamerę na jeden z posągów lwów ustawionych po twojej lewej stronie. Najeżdżając na niego kamerą będziesz w stanie aktywować kolejną Opowieść. Wbiegnij teraz schodami ustawionymi obok tego posągu i zniszcz znajdujące się tam urny, by zyskać drugi już Element zniszczalny.
Udaj się teraz w stronę znacznika, wybiegnij zakręconymi schodami na górę, a gdy znajdziesz się w nowym pomieszczeniu odbij w prawo. Znajdziesz tam kolejne urny, których zniszczenie nagrodzi cię czwartym i ostatnim w tym rozdziale Elementem zniszczalnym. Teraz obróć kamerę w prawo i spójrz na sztandar Legionu, by aktywować dziewiątą Opowieść. Wybiegnij teraz na zewnątrz i spójrz na mur po lewej stronie - znajdziesz tam dziesiątą i ostatnią w tym rozdziale Opowieść.
Podążaj teraz za znacznikiem, wyrzynając mięso armatnie blokujące ci drogę, aż aktywuje się scena przerywnikowa. Gdy odzyskasz kontrolę, zbiegnij na dół, stań na krawędzi desek i wyprowadź silny bądź słaby atak, co spowoduje zeskok postaci i zabicie przeciwnika znajdującego się pod tobą. Załatw wszystkich przeciwników znajdujących się obok muru, a aktywuje się kolejna scena przerywnikowa, po której czeka cię finałowa walka tego rozdziału.
Boss - Ademar
Pierwsze poważne wyzwanie w kampanii, jednak nie jest to z drugiej strony walka, którą trudno jest wygrać - cały pierwszy rozdział kampanii służy jako samouczek i nie inaczej jest z tą walką. By pokonać wroga, musisz po prostu blokować jego ataki i wyprowadzać kontry po nieudanym ciosie wroga. Jeśli masz już wprawę, warto parować ciosy przeciwnika - gdy ten planuje wyprowadzić silny atak, wyprowadź swój własny w odpowiednim momencie, by zablokować cios i odrzucić nieco wroga, pozwalając ci łatwiej dosięgnąć go kolejnym atakiem. Więcej o tym znajdziesz w rozdziale Walka.
Pamiętaj też, iż grasz postacią Strażnika, którego zdolnością pasywną jest możliwość kontrowania ataków pochodzących z postawy górnej przy pomocy słabego ataku. Korzystanie z tego ataku nie jest proste, gdyż wymaga trochę wprawy, lecz warto się go nauczyć, gdyż zadaje olbrzymie obrażenia.
Jeśli będziesz mieć problemy z przeciwnikiem, warto:
- Zajrzeć do rozdziału Bohaterowie -> Rycerze -> Strażnik - znajdziesz tam wszelkie informacje dotyczące rozgrywki przy pomocy bohatera, którym właśnie sterujesz.
- Zajrzeć do rozdziału "Jak walczyć z konkretnymi bohaterami?" - > "Jak walczyć z Rycerzami?" - tam z kolei znajdują się informacje dotyczące sposobów na pokonania Strażnika, czyli wroga, z którym toczysz starcie na końcu tego rozdziału.
Gdy pokonasz wroga, rozpocznie się scena przerywnikowa i zakończy się misja.