For Honor: Kensei
Rozdział ten zawiera dokładny opis klasy Kensei. Jego silne i słabe strony, listę ataków oraz porady dotyczące walki.
Aktualizacja:
Kensei to jedna z trzech dostępnych od samego początku postaci. Klasa ta wykorzystuje do walki miecz Nodachi, dzięki czemu poszczycić się może jednym z najlepszych zasięgów w grze. Niesie to, oczywiście, także nieprzyjemne konsekwencje - postaci dobrze spisujące się na bardzo krótkim dystansie bez problemu sobie z tobą poradzą. Kensei nadaje się więc do walki na średnim dystansie.
Opis klasy - mocne i słabe strony

Rzeczą, która charakteryzuje Kensei jest jego mobilność i możliwość dostosowania się do sytuacji na polu walki. Dzięki tej klasie postaci możesz atakować wroga ze średniego dystansu, bądź wykorzystywać bardzo skuteczne doskoki (Dash) by nękać wroga, a następnie oddalić się na bezpieczną odległość i nie pozwolić przeciwnikowi kontratakować. Opanowanie tych technik nie jest proste, lecz pozwoli ci to siać terror na polu walki - doświadczony Kensei to jeden z najgorszych przeciwników, z którymi możesz spotkać się twarzą w twarz.
W przypadku tej klasy najważniejszą rzeczą jest po prostu opanowanie. Kensei jest w stanie wyprowadzać potężne ataki (z czego części nie da się zablokować), jednak są one jednocześnie jednymi z najwolniejszych w grze, przez co wprawny gracz bez problemu będzie ich w stanie uniknąć. Czasami opłaca się więc przerwać kombinację ataków w połowie i odskoczyć od wroga, zamiast na siłę próbować doprowadzić serię do końca i nadmiernie ryzykować. Podczas starcia należy często wykorzystywać wspomniane doskoki (Dash) - tak do ofensywy, by zaskoczyć wroga nagłym susem do przodu, jak i do defensywy, by oddalić się od rozjuszonego wroga.
Największą zaletą tej postaci jest możliwość dowolnego łączenia ciosów w kombinacje ataków, które zakończyć można na dwa sposoby. Jednym z nich jest niemożliwy do zablokowania silny atak - postać wyprowadza cios z nad głowy, a wróg może go jedynie sparować (ryzykując otrzymanie olbrzymich obrażeń), bądź uniknąć, gdyż atak przebija się przez blok jak przez masło. Drugim atakiem jest silne cięcie wyprowadzane z lewej bądź prawej strony - atak ten można zablokować, jednak podczas animacji postać staje się niepowstrzymana (zaświeci się na biało), co oznacza, że animacji ataku nie można już zatrzymać (np. trafiając wroga, który z tego korzysta, dowolnym atakiem). Oba te ciosy wyprowadzane są jako trzecie cięcie w kombinacji ataków.
Możliwość dostosowania się do sytuacji to z drugiej strony największa wada tej postaci. Powód jest prosty - pełne opanowanie jej możliwości zajmie ci dużo czasu, podczas którego inne klasy mogą wydawać się znacznie skuteczniejsze, gdyż są po prostu łatwiejsze w "podłapaniu" - tyczy się to szczególnie pozostałych startowych klas, Strażniczki (Warden) i Drengra (Raider).
Modyfikatory, zdolności i ataki klasy

Kensei posiada stosunkowo mało "efekciarskie" ataki specjalne, jednak ciosy tej klasy można niemalże dowolnie łączyć, wyprowadzając potężne cięcia, których nie da się zablokować, bądź podczas których przeciwnik nie będzie w stanie cię zatrzymać.
Modyfikatory klasy
Kensei posiada 6 modyfikatorów klasy. Są to:
- Sława (Renown) - zdobywa więcej punktów sławy podczas nierównej walki (gdy wrogów jest więcej), za przejmowanie punktów kontrolnych i zabijanie wrogich żołnierzy.
- Rozpoczęcie serii (Chain Starters) - Rozbijacz Hełmów, Szybki Cios i przełamanie gardy mogą rozpoczynać serię ataków.
- Rzut i zakończenie serii (Throw into a Chain Finisher) - po każdym rzucie możesz wykonać dowolny cios kończący serię.
- Anulowanie silnego ciosu kończącego z góry (Cancel Top Heavy Finisher) - silny kończący cios z góry można anulować w początkowej fazie animacji przy pomocy słabego lub silnego ataku z boku, a następnie wykonać nieprzerywalny silny cios kończący z boku.
- Nieblokowalny silny cios kończący z góry - pozwala zakończyć dowolną serię ataków (jako 3 cięcie) silnym atakiem z góry, którego nie da się zablokować.
- Atak strefowy - pozwala anulować atak strefowy po pierwszym uderzeniu.
Zdolności
Kensei posiada 12 zdolności, które rozłożone są one pomiędzy 4 gniazda (po 3 na każde), a naraz korzystać można jedynie z 4 - po jednym na każde gniazdo. Poniżej znajdziesz tabelę, w której opisane zostały wszystkie zdolności.
Gniazdo | Opis |
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Jeśli pytasz o aktualizację poradnika, to cóż, zainteresowanie tą pozycją jest na tyle małe, że obecnie nie planujemy rozwijać poradnika. :(
Jaką trzeba mieć reputacje aby wpadały przedmioty na złoto?
clanpolisheaglesforhonor.pl.tl
Zapraszam do klanu
Kiedy warto zacząć ulepszać przedmioty za stan? do 20 levelu to z pewnością nie... ale kiedy optymalnie będzie najlepszy zwrot z ulepszenia:)?
Dodatkowo obok tarczy z levelem (reputacją) jest druga która określa pancerz?
Tak naprawdę to zależy - jeśli chcesz szybko zyskać jakieś tam korzyści, ulepszać można od praktycznie samego początku. Jeśli chcesz z kolei nie tracić bezsensownie stali, lepiej poczekać, aż wbijesz 3 poziom reputacji, bo wtedy za mecze masz szanse dostać już "najlepsze możliwe" przedmioty - to znaczy, wbicie wyższego poziomu reputacji nie zwiększy już "jakości" wyrzucanych przedmiotów. Warto więc poczekać do wbicia 3 poziomu reputacji i dopiero wtedy ulepszać interesujące nas przedmioty, jak i otwierać skrzynki z przedmiotami.
Co do "drugiej tarczy określającej pancerz" - jeśli dobrze cię zrozumiałem, to jest to po prostu sumaryczna wartość twoich przedmiotów, tj. poziomy przedmiotów, które masz założone na postaci.
Dziś pojawią się kolejne rozdziały opisu przejścia, wraz z przedmiotami kolekcjonerskimi. Najpóźniej jutro będzie też opis ostatniej, 12 klasy postaci - Walkirii. Do końca tygodnia planujemy zamknąć opis przejścia, a potem pojawią się dodatkowe rozdziały opisujące tryby wieloosobowe.
Jeśli ktoś ma z czymś problemy, niech da znać w komentarzu - odpiszę i w razie potrzeby zrobię odpowiedzi rozdział w poradniku.
Polecam grać jako Shugoki na początku, a nawet na stałe. Najłatwiej nauczyć się podstaw gry i kombosów, złapać czucie i zachowania bohaterów w walce. Ja zacząłem od Berserkera, nie żałuję, ale od kiedy pograłem więcej Shugokim to moje umiejętności na Berserku wzrosły.
jak się zdobywa punkty reputacji? i od czego są uwarunkowane?
Punkty reputacji zdobywa się po to, by odblokowywać kolejne zdolności, które ustawiło się przed meczem - przedstawia to pasek postępu w lewym dolnym rogu ekranu. By odblokować 1 zdolność, trzeba go nabić do pełna - wtedy jest resetowany i nabija się kolejny, który odblokuje 2, 3 i 4.
Punkty reputacji zdobywa się w gruncie rzeczy za wszystko - zabijanie żołnierzy wroga (ci co się klepią przy punktach kontrolnych), zabijanie wrogich bohaterów (i egzekucje na nich), przejmowanie punktów kontrolnych czy wskrzeszanie sojuszników. Każdy "typ" bohatera ma też premię do zdobywania tych punktów z konkretnych źródeł:
- Weteran (Vanguard) - przejmowanie punktów kontrolnych, zabijanie żołnierzy i wskrzeszanie sojuszników.
- Skrytobójca (Assassin) - zabijanie wrogich bohaterów, serie zabójstw
Kolos (Heavy) - obrona i wzmacnianie punktów kontrolnych, asysty przy zabójstwach
Hybrydy - balans pomiędzy wszystkimi "źródłami"
W poradniku pojawi się rozdział tłumaczący ten aspekt.
"dokonaj 50 Honorowych zabójstw" czyli jakich? Nie chodzi tu o egzekucje czyli jakie to są? W ramach gry oczywiście.
Informacja o tym pojawi się co prawda w poradniku, ale mogę już teraz wyjaśnić. Honorowe zabójstwa to takie, których dokonujesz w walce 1 na 1 z wrogiem, jedynie przy pomocy broni. Nie można przeciwnika wkopać w kolce/ogień/przepaść, nie można się z nim bić 2 na 1, ani nie można walczyć z wrogiem, gdy już został raniony przez innego gracza - w takim wypadku zabójstwo nie będzie uznane jako "honorowe".
dskobel nie mam bladego pojęcia jak ci pomóc - obstawiam, że chodzi o emulator pada z Xboxa pod PC, tak? Czy chodzi ci o pada do Xboxa?
Tzn pad z xboxa pidpiety do pc. Talenty odpala sie lewym pokrętłem.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
