Rozjemca (Peacekeeper) w For Honor Jak grać Rozjemcą w For Honor?
Rozdział ten zawiera dokładny opis bohatera Rozjemca (Peacekeeper). Jego silne i słabe strony, listę ataków oraz porady dotyczące walki.
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Rozjemca (Peacekeeper) to typowy zabójca - postać bardzo szybka, zadając olbrzymie obrażenia i walcząca w bezpośrednim dystansie, jednak będąca przy tym bardzo krucha i podatna na błędy. Do walki wykorzystuje krótki miecz i sztylet, a także (i przede wszystkim) swoją niezwykłą mobilność. Jest w stanie wyprowadzać ekstremalnie szybkie słabe cięcia i dosłownie lawirować dookoła wroga, unikając jego ciosów.
Opis klasy - mocne i słabe strony
Istotną częścią tej klasy jest możliwość nałożenia krwawienia. Kilka jej ataków, a w szczególności potrójne pchnięcie dostępne po wykonaniu Przełamania Gardy (Guard Break), pozwala jej nałożyć efekt krwawienia - wróg otrzymywał będzie wtedy obrażenia rozłożone w czasie. Bez efektu krwawienia postać ta nie byłaby tak skuteczna, a samo krwawienie ma też dodatkowy efekt - wywołuje presję, gdyż wróg oglądający ubywający pasek zdrowia będzie chciał coś jak najszybciej zrobić, przez co jest szansa, że popełni błąd i odsłoni się na twój atak. A takie akcje trzeba wykorzystywać, jeśli chcesz grać tą postacią.
Rozjemca, jak inne postacie z grupy zabójców, posiada ograniczony czas blokowania się. Oznacza to, iż po wejściu w obojętnie jaką postawę będziesz mieć kilka sekund, podczas których postać automatycznie blokować będzie ataki - jak większość innych klas w grze. Po upływie wspomnianych kilku sekund (co zauważyć można po zmieniającym zabarwienie wskaźniku aktywnej postawy) postać utraci automatyczny blok - gdy wróg wyprowadzi w tym momencie atak, wejdzie on w postać tak, jakby znajdowała się w innej postawie. Można więc blokować się jedynie przez kilka sekund, po czym trzeba zmienić postawę i ewentualnie wrócić do poprzedniej, by zyskać kolejne sekundy spokoju. Po wystarczającym "ograniu" tej postaci nie będzie to jednak problemem - zaczniesz robić to automatycznie.
W walce przydaje się także znana z innych klas zabójców zdolność odbicia (Deflect) ataku. Peacekeeper może wykonać doskok w kierunku wroga, gdy ten wykonuje atak - cios wroga zostanie zablokowany, a ty będziesz w stanie wyprowadzić (wciskając przycisk słabego ataku) atak, który nałoży na wroga lekkie krwawienie. Rekompensuje to braki związane z ograniczonym czasowo blokiem postaci, a także pozwala (i, niestety, wymusza bardzo agresywną grę).
Największymi wadami tej postaci są przede wszystkim bardzo krótki zasięg i mała pula punktów zdrowia, a także nastawienie na agresywną rozgrywkę. Te trzy cechy pozwalają wprawnemu graczowi bez problemu pokonać praktycznie każdego przeciwnika, jednak mają też cenę - gdy coś pójdzie nie tak (gdy, na przykład, wróg wykona fintę, gdy ty chcesz obić jego atak), możesz bardzo szybko utracić znaczą część punktów zdrowia (albo zginąć na miejscu od kilku ciosów). Dodatkowo, trzeba cały czas próbować zbliżyć się do wroga - przeciwnicy z dużym zasięgiem (jak Kensai czy Nobushi) będą w stanie trzymać cię na dystans, znacznie ograniczając skuteczność tej klasy.
Modyfikatory, zdolności i ataki klasy
Zdolności klasy Rozjemca skupiają się na zmniejszaniu dystansu do wroga, wyprowadzaniu szybkich i zabójczych cięć, jak i wywoływaniu efektu krwawienia. Postać ta nie posiada przy tym zbyt wielu zdolności stricte defensywnych, przez co niejako wymuszony jest bardzo agresywny styl rozgrywki.
Modyfikatory klasy
Rozjemca posiada następujące modyfikatory klasy:
- Renoma (Renown) - pozwala zdobywać więcej punktów sławy za walki 1 na 1, zabijanie wrogich bohaterów i serie zabójstw.
- Defense: Reflex - obrona postaci w dowolnej postawie pozostaje aktywna jedynie przez kilka sekund.
- Deflect - pozwala odbić atak wykonując doskok w stronę ataku wyprowadzanego przez przeciwnika, na moment przed trafieniem ataku. Po odbiciu można wyprowadzić atak Riposting Stab.
- Dagger Cancel - pozwala zatrzymać silny atak podczas początkowej animacji ataku przy pomocy słabego ciosu. Atak tego typu nakłada efekt krwawienia na cel.
- Stab Cancel - pozwala przerwać serię potrójnych cięć (wywołaną po Przełamaniu Gardy) przy pomocy przycisku Przełamania Gardy.
- Atak strefowy (Zone Attack) - atak strefowy można zatrzymać po pierwszym cięciu przy pomocy przycisku odpowiedzialnego za przerwanie silnego ataku (Finta).
Zdolności
Rozjemca ma dostęp do 12 zdolności, rozłożone są one pomiędzy 4 gniazda (po 3 na każde), a naraz korzystać można jedynie z 4 - po jednym na każde gniazdo. Poniżej znajdziesz tabelę, w której opisane zostały wszystkie zdolności.
Gniazdo | Opis |
1 | Bounty Hunter - zdolność pasywna. Odnawia punkty zdrowia i wytrzymałości po zabiciu wrogiego bohatera. Dostępna od początku. Conqueror - zdolność pasywna. Szybciej przejmujesz i ulepszasz punkty kontroli. Wymagany poziom 5. Stealth - zdolność pasywna. Sprawia, że stajesz się niewidzialny na wrogich radarach, interfejsie użytkownika i asyście namierzania. Wymagany poziom 7. |
2 | Thick Skin - zdolność pasywna. Zmniejsza ilość otrzymywanych obrażeń. Dostępna od początku. Revenge Attacks - zdolność pasywna. Ataki ładują pasek Zemsty. Wymagany poziom 9. Światło wiary (Fiat Lux) - rzucasz granat błyskowy oślepiający wrogów na kilka sekund. Wymagany poziom 11. |
3 | Crossbow - wystrzeliwuje bełt z kuszy, który zadaje średnie obrażenia. Dostępna od początku Pugno Mortis - wybuchowy pocisk zadający średnie obrażenia na niewielkim obszarze. Wymagany poziom 13. Sharpen Blade - wszystkie ataki powodują niewielkie obrażenia rozłożone w czasie. Wymagany poziom 15. |
4 | Fear Itself - wrogowie znajdujący się w twoim pobliżu posiadają zmniejszoną wartość wytrzymałości i obrony. Dostępne od początku. Katapulta (Catapult) - ostrzał z katapulty, który zadaje olbrzymie obrażenia na sporym obszarze. Wymagany poziom 17. Last Laugh - zdolność pasywna. W momencie śmierci postać wyrzuca granat, który zadaje duże obrażenia. Wymagany poziom 19. |
Ataki specjalne
Rozjemca posiada dostęp do sporej ilości ataków specjalnych i, jak zostało wspomniane już wcześniej, część z nich pozwala na nakładanie efektu krwawienia na cel. Poniższa tabela zawiera informacje o wszystkich dostępnych dla postaci atakach specjalnych.
Nazwa | Jak wyprowadzić | Opis |
Twisting Blades | Słaby, słaby, silny atak | Podstawowa kombinacja ataków, pozwalająca na wyprowadzenie dwóch szybkich cięć, by zakończyć cała sekwencję atakiem silnym. Seria ta nadaje się do przerywania silnego ataku i wyprowadzania zamiast niego lekkiego pchnięcia wywołującego krwawienie (Heavy Stab Cancel), bądź Przełamania Gardy (Heavy Guard Break Cancel) |
Dervish Strikes | Słaby, silny atak | Prosta kombinacja słabego i silnego ciosu, nienakładająca żadnego dodatkowego efektu na trafionego wroga. Seria ta, podobnie jak Twisting Blades, doskonale nadaje się do przerywania silnego ataku i wyprowadzania zamiast niego lekkiego pchnięcia wywołującego krwawienie (Heavy Stab Cancel), bądź Przełamania Gardy (Heavy Guard Break Cancel) |
Sword Dance | Silny, silny atak | Kombinacja dwóch silnych, acz bardzo powolnych ataków. Znacznie mniej skuteczna i łatwiejsza do sparowania niż opisane wyżej. Tak jak opisane powyżej, nadaje się do przerywania silnego ataku i wyprowadzania zamiast niego lekkiego pchnięcia wywołującego krwawienie (Heavy Stab Cancel), bądź Przełamania Gardy (Heavy Guard Break Cancel) |
Slipping Lunge | Wyprowadzenie silnego ataku podczas sprintu. Atak niedostępny w trybie gardy (Lock Mode) | Atak, który wykorzystać można jedynie po za trybem gardy (Lock Mode). Pozwala wykonać potężne cięcie, które idealnie nadaje się do rozpoczynania walki. |
Deep Gouge | Silny, słaby atak | Kombinacja ataków, która pozwala na wywołanie krwawienia u celu. |
Dashing Thrust | Doskok do przodu i silny atak | Pozwala wykonać doskok do przodu, zmniejszając znacząco dystans do wroga i wykonując silny atak. |
Sidestep Strike | Odskok w lewo bądź prawo i silny atak | Wariant zdolności opisanej wyżej, z tą różnicą, iż pozwala odskoczyć w bok (zamiast doskoczyć do przodu). |
Stab | Przełamanie Gardy (Guard Break) i trzy słabe ataki. | Prawdopodobnie najbardziej znienawidzona zdolność tej postaci w grze. Pozwala wyprowadzić serię trzech szybkich cięć po Przełamaniu Gardy, z czego trzecie nakłada potężny efekt krwawienia na cel. W momencie rozpoczęcia cięć ataku nie da się już sparować ani zablokować. Cięcia należy wyprowadzać rytmicznie - klikanie jak szalony nie zadziała. |
Riposting Stab | Doskok w kierunku ataku, by odbić atak (Deflect) i słaby atak. | Atak wywołać można doskakując w stronę celu, który wyprowadza w twoim kierunku atak. Gdy zrobisz to na moment przed uderzeniem wrogiego ataku, zostanie on sparowany, a twoja postać zbliży się do wrogiego bohatera. Wystarczy wtedy wykonać słaby atak, by nałożyć na przeciwnika dość mocny efekt krwawienia. |
Heavy Guard Break Cancel | Przełamanie Gardy podczas animacji silnego ataku. | By wykonać atak, trzeba rozpocząć silny cios. Podczas animacji ataku (mniej więcej w jej połowie) musisz wcisnąć przycisk odpowiedzialny za Przełamanie Gardy (Guard Break). Później można wyprowadzić kolejne ataki, takie jak Stab. |
Atak obszarowy (Zone Attack) | Jednoczesne wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za słaby i silny atak. | Silny atak, który pozwala na uderzenie wszystkich przeciwników znajdujących się dookoła postaci. Peacekeeper atakuje dwa razy - za pierwszym razem wyprowadzając błyskawiczne, praktycznie niemożliwe do zablokowania cięcie i chwile po tym drugie, już znacznie wolniejsze. |
Porady
Kilka rad, które przydadzą ci się podczas gry tą postacią:
- Pamiętaj, iż ślepe rzucanie się na wroga i próba zasypania go gradem ciosów to najgorsza rzecz, którą możesz zrobić. Trzeba grać agresywnie, gdyż tego wymaga ta klasa, jednak trzeba robić to także z głową.
- Obrażenia tej postaci pochodzą głownie od rozmaitych ataków wywołujących krwawienie. Warto je opanować i starać się nimi razić wroga. Prócz zadawania obrażeń, efekt krwawienia ma także czynnik psychologiczny - gdy wróg zacznie krwawic i tracić zdrowie, może zacząć panikować i będzie próbował szybko wyprowadzić jakiś atak. Tego typu akcje trzeba wykorzystywać na swoją korzyść i karać impulsywność wrogów.
- Pamiętaj, iż Peacekeeper, jak wszystkie klasy zabójców, posiada specyficzny blok. Po przyjęciu dowolnej postawy, blok będzie w niej aktywny tylko przez kilka sekund - jest to sygnalizowane zmieniającym kolor wskaźnikiem postawy. Po tym czasie postać nie będzie już automatycznie blokować ataków. By temu zaradzić, trzeba zmienić postawę i ewentualnie wrócić do poprzedniej, na której nam zależy.
- Opanuj atak Stab, który wyprowadzić można po Przełamaniu Gardy (Guard Break). Jest to atak, który zadaje praktycznie najwyższe obrażenia ze wszystkich dostępnych dla tej klasy, jednak wyprowadzenie wszystkich trzech pchnięć wymaga nieco wprawy. Ataki musza być wyprowadzane rytmicznie.
- Wykorzystuj możliwość przerywania silnych ataków. Heavy Dash Cancel pozwala przerwać silny atak i wyprowadzić w jego miejsce doskok, a Heavy Guard Break Cancel z kolei umożliwi ci zaskoczenie wroga nagłym Przełamaniem Bloku, który zastąpi zwykły silny atak. Ataki te są mocne same w sobie, jednak można dalej łączyć je w kombinacje ciosów by zadawać kolejne obrażenia przeciwnikowi.
- Pamiętaj o możliwości odbicia wrogiego ataku (Deflect). Pozwala to odbić atak wykonując doskok w stronę ataku wyprowadzanego przez przeciwnika, na moment przed trafieniem ataku. Po odbiciu można wyprowadzić atak Riposting Stab. Jest to typowa dla bohaterów zabójców zdolność defensywno-ofensywna, która rekompensuje niejako ich ograniczone zdolności obronne.
- Nie próbuj nawet skupiać się na defensywie. Najlepsza defensywa dla postaci Peacekeeper to możliwie najskuteczniejsza ofensywa. Pozostawaj cały czas w ruchu, nacieraj na wrogów i nie daj im możliwości złapania oddechu. Pamiętaj jednak, by nie rzucać się na przeciwnika jak zwierzę - jedna celna kombinacja ataków jest w stanie wyeliminować cię z gry.
- Monitoruj cały czas pasek wytrzymałości (stamina) twojej postaci. Peacekeeper doskonale radzi sobie w walce na bezpośrednim dystansie, nakładaniu efektów i pozostawaniu w ruchu, lecz bardzo szybko manewry te mogą wyczerpać pasek wytrzymałości. To z kolei znacznie ułatwi przeciwnikowi starcie. Gdy wytrzymałość zacznie się kończyć (mniej więcej 1/3 długości paska), wstrzymaj się od atakowania na kilka sekund i zregeneruj ją.