Pogromca (Conqueror) w For Honor Jak grać Pogromcą w For Honor?
Rozdział ten zawiera dokładny opis bohatera Pogromca (Conqueror). Jego silne i słabe strony, listę ataków oraz porady dotyczące walki.
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Pogromca to, według standardów gier MMO, typowy tank. Potrafi przyjąć na siebie praktycznie każdy cios, blokując go i nie otrzymując przy tym żadnych obrażeń, a jednocześnie jest w stanie także ostro pokiereszować przeciwnika. Postać ta wyposażona jest w cep i tarczę - broń gwarantuje dość spory zasięg i pozwala zadawać olbrzymie obrażenia, a tarcza wyróżnia Pogromcę na tle innych klas.
Opis klasy - mocne i słabe strony
Klasa ta dzięki tarczy może blokować praktycznie każdy atak (nie licząc kilku, których z natury nie da się zablokować). Co więcej, blokowanie ataków dzięki talentowi Blok Doskonały wygląda podobnie jak w przypadku parowania ich - wróg, który cię uderzy, zostanie po prostu lekko odrzucony do tyłu, a jego seria ataków zostanie przerwana. Co więcej, Blok Doskonały działa także w przypadku wyprowadzania silnych ciosów - o czym poczytasz na końcu tego rozdział. Dodatkowo, Pogromca może wejść w tryb pełnego blokowania - gdy tak się stanie, automatycznie blokować będzie każdy atak, niezależnie od strony (postawy), z której nadchodzi. Tryb pełnego bloku ma jednak jedną wadę - każdy zablokowany w ten sposób atak pożerał będzie odrobinę wytrzymałości postaci, a samo przebywanie w nim też będzie ją wyczerpywać.
Postać ta nadaje się idealnie dla graczy, którzy preferują defensywny tryb gry - blokowanie wszystkich ataków wroga i wyprowadzanie precyzyjnych cięć wtedy, gdy przeciwnik nie jest w stanie nic zrobić. Sprawdza się doskonale w trakcie obrony punktów kontrolnych w trybie Dominacji - wrogowie nie będą w stanie cię stamtąd przepędzić, podczas gdy twoi sojusznicy będą mogli zająć się czymś innym. Nie oznacza to jednak, iż nie da się nią grać agresywnie. Wręcz przeciwnie - dzięki możliwości łączenia słabych ciosów w niekończącą się serię, a także zdolności Uderzenia Tarczą da się praktycznie bez końca nękać przeciwnika, nie dając mu szans na kontratak.
Postać ta posiada w zasadzie dwie wady. Pierwszą z nich jest szybkość ataków - nie licząc słabych ataków, większość ciosów wyprowadzana jest dość powoli, przez co bardziej doświadczeni gracze będą w stanie łatwo ich unikać i wyprowadzać kontry. Druga sprawa, to brak Finty (Feint) - jako jedyna klasa w grze nie jest w stanie przerwać silnego ataku i zmylić wroga. Jest na to jednak dość skuteczny sposób - o czym poczytasz w kolejnych rozdziałach.
Modyfikatory, zdolności i ataki klasy
Zdolności Pogromcy skupiają się w głównej mierze na zwiększeniu zdolności defensywnych tej klasy, dając jednocześnie narzędzia, które doskonale nadają się do nękania wrogów. Odpowiednie ich wykorzystanie sprawi, że mimo faktu, iż nie będziesz w stanie wdeptać wroga w ziemie jak niektóre klasy (jak Drengr), przeciwnicy nie będą w stanie praktycznie cię tknąć.
Modyfikatory klasy
Strażniczka posiada 7 modyfikatorów klasy. Są to:
- Renoma (Renown) - zdobywaj więcej punktów sławy do odblokowania talentów w rozgrywce pomagając bohaterom lub ratując ich, a także broniąc celów.
- Brak zmyłek (Can't feint) - postać ta nie może wykonać Fint (Feint), by przerwać silny atak i móc wyprowadzić inny.
- Blok doskonały (Superior Block) - przerywa słabe i silne ataki wroga. W momencie zablokowania wróg zostanie lekko odrzucony do tyłu, a jego seria ataków przerwana.
- Blok doskonały silnych ataków (Superior Block Heavy Attacks) - silne ataki zapewniają w początkowej fazie Blok Doskonały. Przydatne przy wykonywaniu kontrataków.
- Ataki doładowane (Charged Attacks) - pozwala "ładować" silny atak. Atak tego typu ma dwa stopnie doładowania. Podczas doładowania postać może wciąż blokować ciosy wrogów.
- Ograniczenia doładowania (Charge Attack Limits) - postać nie może ładować ataków, gdy jej pasek wytrzymałości jest pusty. Ataki ładowane można przerwać przy pomocy przycisku odpowiedzialnego za Fintę (Feint).
- Atak strefowy (Zone Attack) - ataki strefowe można przedłużać (przytrzymując klawisz) by trzymać wrogów na dystans.
Zdolności
Pogromca ma dostęp do 12 zdolności, rozłożone są one pomiędzy 4 gniazda (po 3 na każde), a naraz korzystać można jedynie z 4 - po jednym na każde gniazdo. Poniżej znajdziesz tabelę, w której opisane zostały wszystkie zdolności.
Gniazdo | Opis |
1 | Szybkie wskrzeszenie (Speed Revive) - zdolność pasywna. Szybko wskrzeszasz pokonanych członków drużyny. Dostępna od początku. Pogromca (Conqueror) - zdolność pasywna. Szybciej przejmujesz i ulepszasz punkty kontroli. Wymagany poziom 5. Stos trupów (Body Count) - zdolność pasywna. Zabijanie wrogów przywraca punkty zdrowia i wytrzymałości. Wymagany poziom 7. |
2 | Pancernik (Juggernaut) - Mocno zwiększasz odporność na ciosy kosztem prędkości ruchu. Dostępna od początku. Tarczownik (Shield Basher) - zdolność pasywna. Ataki tarczą zadają obrażenia. Wymagany poziom 9. Światło wiary (Fiat Lux) - rzucasz granat błyskowy oślepiający wrogów na kilka sekund. Wymagany poziom 11. |
3 | Przebicie (Punch Through) - zdolność pasywna. Twoje zablokowane ataki zadają obrażenia. Dostępna od początku Leczenie przy bloku (Heal on Block) - zdolność pasywna. Blokowanie regeneruje twoje zdrowie.. Wymagany poziom 13. Pugno Mortis - wybuchowy pocisk zadający średnie obrażenia na niewielkim obszarze. Wymagany poziom 15. |
4 | Nieprzerywalność (Uninterruptible) - twoje działania przez krótki czas nie mogą zostać przerwane. Dostępne od początku. Regeneracja (Regeneration) - zdolność pasywna. Regenerujesz zdrowie, gdy nie toczysz walki. Wymagany poziom 17. Katapulta (Catapult) - ostrzał z katapulty, który zadaje olbrzymie obrażenia na sporym obszarze. Wymagany poziom 19. |
Ataki specjalne
Jak zostało wspomniane wcześniej, klasa ta skupia się na powstrzymywaniu ataków wroga, jak i na nieustannym nękaniu celów. Poniższa tabela zawiera informacje o wszystkich dostępnych dla postaci atakach specjalnych.
Nazwa | Jak wyprowadzić | Opis |
Ładowany atak (Charged Attack) | Przytrzymaj przycisk silnego ataku by rozpocząć ładowanie. Puść go, by wyprowadzić atak. | Potężny atak, który działa też na psychikę wroga - nie może on być nigdy pewny, w którym momencie zakończysz ładowanie i wyprowadzisz cios. Co więcej, atak tego typu jest znacznie szybszy niż "zwykłe" silne uderzenie - możesz w ten sposób zaskoczyć przeciwnika. Co najważniejsze, atak można ładować i jednocześnie bronić się przy pomocy tarczy przed wrogimi ciosami. Atak ma dwa "stopnie" naładowania. Pierwszy następuje w momencie rozpoczęcia ładowania, a drugi mniej więcej po sekundzie - w drugim przypadku broń zaświeci się na czerwono, by zasygnalizować "zakończone" ładowanie. |
Zmiażdżenie tarczą z szarży (Charging Shield Crush) | Naciśnięcie przycisku Przełamania Gardy (Guard Break) podczas sprintu. Atak niedostępny w trybie gardy (Lock Mode) | Manewr ten pozwala na "wbicie się" we wroga z tarczą, co z kolei przewraca przeciwnika na ziemię, dając tobie (bądź sojusznikom) możliwość wyprowadzenia kilku łatwych ataków. Zdolność ta jednakże jest bardzo łatwa do uniknięcia - wróg mus jedynie odskoczyć na bok, a potem może wyprowadzić morderczo skuteczną kontrę. Warto korzystać z tego ataku głównie wtedy, gdy chcesz pomóc sojusznikowi obleganemu przez kilku przeciwników - w takiej sytuacji szansa, iż wróg uniknie tego ataku, jest raczej niewielka. |
Uderzenie tarczą (Shield Bash) | Wykonaj doskok (dash) do przodu, lub na boki i w jego trakcie wyprowadź przełamanie gardy (Guard Break) | Kluczowa zdolność Pogromcy. Pozwala uderzyć wroga tarczą, wybijając go na moment z równowagi i odsłaniając na kolejne ataki. Działa to na tej samej zasadzie co typowy rzut, jest jednak dużo prostsze do wyprowadzenia. Co więcej, atak ten można płynnie łączyć z innymi ciosami, a także wyprowadzać po silnym ataku (Wariant uderzenia tarczą). Informacje dotyczące wykorzystania tego ataku znajdziesz w kolejnym rozdziale (Porady). |
Wariant uderzenia tarczą (Shield Bash Mix Up) | Wykonanie silnego ataku, a następnie Przełamania Gardy (Guard Break) | Wariant opisanego wyżej Uderzenia Tarczą, z tą jednak różnicą, iż można bardzo łatwo wpleść go w ataki. Więcej informacji na temat tego ataku znajdziesz w kolejnym rozdziale (Porady). |
Riposta tarczą (Shield Bash Riposte) | Wykonanie Przełamania Gardy (Guard Break) gdy postać znajduje się w Postawie Pełnego Bloku. | Ta sama zdolność co dwie opisane wyżej, z tą różnicą, iż można wykonać ją podczas przebywania w Postawie Pełnego Bloku. |
Postawa pełnego bloku (Full Block Stance) | Przytrzymanie przycisku Postawy Pełnego Bloku (Full Block Stance). | Gdy przytrzymany zostanie klawisz, postać lekko się pochyli, zasłaniając się tarczą. W tej postawie postać jest kompletnie niewrażliwa na ataki wroga - automatycznie blokować będzie ataki pochodzące ze wszystkich postaw (górna, lewa i prawa). Podczas przebywania w tej postawie postać traci niewielką ilość wytrzymałości (Stamina), a każdy zablokowany w ten sposób atak także wyczerpuje nieznacznie jej zapas. Pamiętaj jednak, iż wrogowie w dalszym ciągu mogą dosięgnąć cię atakami, których nie da się zablokować. |
Silny atak z szarży (Charging Heavy Attack) | Wyprowadzenie silnego ataku podczas sprintu. Atak niedostępny w trybie gardy (Lock Mode) | Atak, który wykorzystać można jedynie po za trybem gardy (Lock Mode). Pozwala wykonać potężne cięcie, które idealnie nadaje się do rozpoczynania walki. |
Wycieńczenie Rekruta (Conscript's Attrition) | Dowolna ilość słabych ataków. Każdy słaby atak musi być wyprowadzony z innej postawy, niż ten poprzedni. | Potężna zdolność Pogromcy, która stworzona została z myślą o nękaniu innych graczy. Pogromca może bez końca wyprowadzać słabe ataki przy pomocy swojego cepa, zasypując wroga gradem ciosów i kontynuując atak tak długo, aż nie wyczerpie mu się wytrzymałość (Stamina). Pamiętać należy jednak o tym, iż kolejny atak musi być wyprowadzony z innej postawy niż ten poprzedni - nie można więc, na przykład, wykonać dwóch słabych ataków z góry pod rząd. Nie zapomnij także o fakcie, iż wróg może blokować te ataki. |
Ostateczny argument (Final Argument) | Słaby, słaby, silny atak | Kombinacja ataków, podczas której postać wyprowadza dwa szybkie i słabe ciosy, kończąc ją silnym ciosem. Co ciekawe, można połączyć ją z Wycieńczeniem Rekruta - możesz wykonać serię kilku słabych ataków dostępnych dzięki Wycieńczeniu Rekruta, a cała serię zakończyć silnym atakiem. Po wszystkim wykonać można Uderzenie Tarczą i rozpocząć całą sekwencje od początku. Sama kombinacja jest dobrym sposobem, by zaskoczyć wroga - kilka słabych ataków sprawi, iż wróg będzie oczekiwał kolejnego słabego, a oberwie silnym. |
Zabójcze zmiażdżenie (Reaper's Crush) | Silny, silny atak | Dwa potężne, silne ciosy, które jednak są bardzo powolne. W większości sytuacji nie będziesz w stanie trafić drugim atakiem - wróg albo go sparuje, albo zablokuje. |
Atak obszarowy (Zone Attack) | Jednoczesne wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za słaby i silny atak. | Silny atak, który pozwala na uderzenie wszystkich przeciwników znajdujących się dookoła postaci. Największym atutem jest jednak możliwość kontynuowania ataku tak długo, jak masz jeszcze wytrzymałość (stamina) - wystarczy po prostu trzymać cały czas przycisk ataku. Co więcej, atak ten można przeprowadzać w Postawie Pełnego Bloku. |
Porady
Kilka rad, które przydadzą ci się podczas gry tą postacią:
- Pamiętaj, iż ślepe rzucanie się na wroga i próba zasypania go gradem ciosów to najgorsza rzecz, którą możesz zrobić. Rozgrywka przy pomocy tej klasy wymaga cierpliwości, opanowania i wykorzystywania błędów wroga.
- Możesz tworzyć niemalże niekończące się kombinacje ataków. Jedną z dobrych opcji jest rozpoczęcie natarcia przy pomocy dwóch słabych ataków, zakończenie (trzeci atak) wszystkiego silnym, po czym zaatakowanie wroga Uderzeniem Tarczą. Następnie da się rozpocząć całą kombinację od nowa, bądź można uderzyć wroga jednym silnym atakiem i ponownie Uderzeniem Tarczą. Tego typu manewry można powtarzać bez końca, tak długo, jak masz jeszcze wytrzymałość (Stamina).
- Pamiętaj o możliwości ładowania silnego ataku. Wróg nie będzie w stanie ocenić w którym momencie wyprowadzisz atak, przez co albo będzie trzymał się w defensywie, albo popełni błąd i wystawi się na twój atak. Nie zapomnij jednak o wytrzymałości (stamina) postaci - gdy ta się wyczerpie, atak zostanie przerwany, a "utrzymywanie" ładowania pochłania niewielką ilość wytrzymałości. Ładowanie można w dowolnym momencie przerwać przy pomocy przycisku odpowiedzialnego za anulowanie silnego ataku (Finta - Feint). Możesz w ten sposób dodatkowo zaskoczyć wroga i wyprowadzić szybki, słaby cios.
- Atak obszarowy tej postaci różni się znacząco od innych. Po pierwsze - możesz korzystać z niego w Postawie Pełnego Bloku. Po drugie - można kontynuować atak praktycznie bez końca. Doskonale nadaje się to więc do walki z kilkoma przeciwnikami na raz, by po prostu utrzymać ich na dystans - nikt się nie zbliży, gdyż nie będą w stanie cię drasnąć (Postawa Pełnego Bloku) i będą musieli zasłaniać się przed atakami obszarowymi. Uważaj jednak na pasek wytrzymałości (stamina) - takie połączenie szybko go wyczerpie.
- Pogromca w trybie Zemsty to maszyna do zabijania. Gdy wejdziesz w ten tryb, okładaj wrogów bez końca - twoje ataki będą niemożliwe do zablokowania, a główna bolączka tej klasy, wytrzymałość (stamina) nie będzie już problemem, gdyż w trybie Zemsty jest ona nielimitowana. Można wtedy zasypać wroga słabymi atakami (Wycieńczenie Rekruta).
- Jeśli to wróg wszedł w tryb Zemsty, nie waż się go atakować. Każdy twój cios zakończy się automatycznym sparowaniem go (z uwagi na Blok Doskonały), przewracając twoją postać na ziemię i umożliwiając wrogowi zadanie olbrzymich obrażeń. Gdy przyjdzie ci walczyć z Pogromcą w trybie Zemsty, najlepszą metodą jest po prostu ucieczka - nikt nie jest w stanie go pokonać, a blokowanie ciosów tego typu wroga jest niemożliwe, gdyż będą przechodzić przez blok.
- Monitoruj cały czas pasek wytrzymałości (stamina) twojej postaci. Pogromca doskonale spisuje się w nękaniu przeciwnika, mogąc wyprowadzać ataki bez końca, lecz bardzo szybko manewry te mogą wyczerpać pasek wytrzymałości. To z kolei znacznie ułatwi przeciwnikowi starcie. Gdy wytrzymałość zacznie się kończyć (mniej więcej 1/3 długości paska), wstrzymaj się od atakowania na kilka sekund i zregeneruj ją.