For Honor: Informacje ogólne o walce
Aktualizacja:
Walka w For Honor na pozór wydawać może się łatwa - jedynie dwa podstawowe rodzaje ataków, czy nieduża ilość kombinacji tylko na to wskazują. Nic jednak bardziej mylnego - dzięki możliwości wykorzystania przełamania bloku, różnych postaw i niemalże dowolnego łączenia poszczególnych ataków gracz ma dostęp do dość sporej ilości rozmaitych manewrów. W rozdziale tym poznasz informacje ogólne dotyczące walki - walki swobodnej i w trybie namierzania, dostępnych postaw i ich wpływu na rozgrywkę, czy zdrowia i wytrzymałości.
Walka swobodna kontra walka w trybie namierzania

Walczyć można na dwa sposoby - w trybie swobodnym, a także poprzez zablokowanie kamery na przeciwniku. W pierwszym przypadku masz znacznie większą mobilność, możesz atakować w wybranym przez siebie kierunku, a także wyprowadzać ataki podczas sprintu, co przydaje się, na przykład, podczas ścigania uciekającego przeciwnika. Tryb ten sprawdza się także doskonale podczas walki z "mięsem armatnim", czyli żołnierzami sterowanymi przez sztuczną inteligencję, których znajdziesz w trybie Dominion. Jednakże, ma on olbrzymią wadę - nie pozwala przyjmować żadnej z trzech postaw, uniemożliwiając przy tym blokowanie ataków
Walka w trybie namierzania (Lock Mode), mimo iż mniej dynamiczna, skupia się na starciach z innymi graczami. W tym trybie będziesz w stanie przyjąć każdą z trzech postaw (lewa, górna i prawa), co pozwoli wyprowadzać ataki z różnych kierunków, a także (i przede wszystkim) blokować ciosy przeciwników. Dodatkowo, w trybie tym można korzystać z większości zdolności specjalnych i kombinacji ataków danej postaci - tylko niektóre z nich wymagają, by postać gracza była w trybie swobodnym.
Dobór odpowiedniego trybu walki zależy rzecz jasna od sytuacji. Tryb swobodny przyda ci się jedynie podczas rozgrywki w trybie Dominion, do walki z żołnierzami sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Z kolei Lock Mode to mus, jeśli chodzi o walki z innymi graczami - bez niego nie będziesz w stanie blokować ataków, czy wyprowadzać własnych tak, by przeciwników nie był w stanie ich zablokować.
Postawy

Postawy to rzecz, o której absolutnie nie możesz zapomnieć podczas gry w For Honor. Pozwalają one na ustawienie broni i postaci w jednej z trzech postaw bojowych - lewej, górnej i prawej. Każda z nich daje dostęp do innych ataków, a także pozwala razić przeciwnika poprzez wyprowadzenie ciosu z konkretnej strony.
Postawa wpływa także na możliwość blokowania i parowania ataków wroga. Gdy przeciwnik atakuje, na przykład, od góry, wystarczy ustawić postać w postawie górnej, a atak zostanie automatycznie zablokowany. Możesz, rzecz jasna, sparować atak przeciwnika. By to zrobić, należy ustawić postać w postawie, z której nadchodzi atak, a następnie wyprowadzić ciężki atak na ułamek sekundy przed tym, jak wrogi cios dosięgnie twojej postaci. Większość postaci (prócz Strażniczki) może parować jedynie ciosy ciężkie.
Punkty zdrowia

Punkty zdrowia to, jak nietrudno się domyślić, jeden z najważniejszych mechanizmów rozgrywki. Jak w każdej innej grze określają one stan zdrowia twojej postaci. Gdy pasek zostanie opróżniony, twoja postać zostanie powalona na ziemie, a ty będziesz mógł poczekać na wskrzeszenie ze strony innego sojusznika, lub będziesz w stanie odrodzić się w punkcie startowym twojej drużyny.
Punkty zdrowia można jednakże regenerować. Jest na to kilka sposobów:
- Zabijanie żołnierzy / bohaterów wroga, gdy twoja postać posiada stosowną zdolność;
- Wykorzystanie zdolności leczniczej twojej postaci;
- Stanie w obrębie punktu kontrolnego A lub C (jedynie tryb Dominion), który zajęty jest przez twoją drużynę;
- Wykonanie egzekucji na wrogim bohaterze.
- Samoistna regeneracja - gdy przez kilka sekund nie będziesz z nikim walczyć, twoja postać zacznie automatycznie regenerować zdrowie.
Wytrzymałość
Wytrzymałość odzwierciedlana w grze jest przy pomocy niewielkiej zielonej kreski, którą znaleźć możesz pod wskaźnikiem zdrowia bohatera. Wykorzystywana jest ona do wyprowadzania ataków, blokowania wrogich ciosów, odskakiwania na bok podczas walki, czy biegania sprintem. Bohater traci ją także wtedy, gdy wróg sparuje jego atak. Wytrzymałość to jeden z najważniejszych mechanizmów powiązanych z walką - kompletnie wyczerpanie zielonego paska spowoduje, iż:
- Twoje ataki będą znacznie wolniejsze, a co za tym idzie łatwiejsze do sparowania / uniknięcia przez wroga.
- Nie będziesz móc łączyć ataków w serie ciosów - można wykonywać jedynie pojedyncze, bardzo powolne ataki.
- Nie będziesz w stanie korzystać ze zdolności specjalnych postaci.
- Nie będziesz w stanie poruszać się sprintem.
- Gdy twoje ataki zostaną sparowane przez wroga, lub gdy zostaniesz rzucony, twoja postać zostanie przewrócona na ziemie.
- Nie będziesz w stanie wykonywać zwodów (polegających na przerywaniu ciężkiego ataku - więcej o tym w rozdziale poświęconym wyprowadzaniu ciosów).
Komentarze czytelników
Jeśli pytasz o aktualizację poradnika, to cóż, zainteresowanie tą pozycją jest na tyle małe, że obecnie nie planujemy rozwijać poradnika. :(
Jaką trzeba mieć reputacje aby wpadały przedmioty na złoto?
clanpolisheaglesforhonor.pl.tl
Zapraszam do klanu
Kiedy warto zacząć ulepszać przedmioty za stan? do 20 levelu to z pewnością nie... ale kiedy optymalnie będzie najlepszy zwrot z ulepszenia:)?
Dodatkowo obok tarczy z levelem (reputacją) jest druga która określa pancerz?
Tak naprawdę to zależy - jeśli chcesz szybko zyskać jakieś tam korzyści, ulepszać można od praktycznie samego początku. Jeśli chcesz z kolei nie tracić bezsensownie stali, lepiej poczekać, aż wbijesz 3 poziom reputacji, bo wtedy za mecze masz szanse dostać już "najlepsze możliwe" przedmioty - to znaczy, wbicie wyższego poziomu reputacji nie zwiększy już "jakości" wyrzucanych przedmiotów. Warto więc poczekać do wbicia 3 poziomu reputacji i dopiero wtedy ulepszać interesujące nas przedmioty, jak i otwierać skrzynki z przedmiotami.
Co do "drugiej tarczy określającej pancerz" - jeśli dobrze cię zrozumiałem, to jest to po prostu sumaryczna wartość twoich przedmiotów, tj. poziomy przedmiotów, które masz założone na postaci.
Dziś pojawią się kolejne rozdziały opisu przejścia, wraz z przedmiotami kolekcjonerskimi. Najpóźniej jutro będzie też opis ostatniej, 12 klasy postaci - Walkirii. Do końca tygodnia planujemy zamknąć opis przejścia, a potem pojawią się dodatkowe rozdziały opisujące tryby wieloosobowe.
Jeśli ktoś ma z czymś problemy, niech da znać w komentarzu - odpiszę i w razie potrzeby zrobię odpowiedzi rozdział w poradniku.
Polecam grać jako Shugoki na początku, a nawet na stałe. Najłatwiej nauczyć się podstaw gry i kombosów, złapać czucie i zachowania bohaterów w walce. Ja zacząłem od Berserkera, nie żałuję, ale od kiedy pograłem więcej Shugokim to moje umiejętności na Berserku wzrosły.
jak się zdobywa punkty reputacji? i od czego są uwarunkowane?
Punkty reputacji zdobywa się po to, by odblokowywać kolejne zdolności, które ustawiło się przed meczem - przedstawia to pasek postępu w lewym dolnym rogu ekranu. By odblokować 1 zdolność, trzeba go nabić do pełna - wtedy jest resetowany i nabija się kolejny, który odblokuje 2, 3 i 4.
Punkty reputacji zdobywa się w gruncie rzeczy za wszystko - zabijanie żołnierzy wroga (ci co się klepią przy punktach kontrolnych), zabijanie wrogich bohaterów (i egzekucje na nich), przejmowanie punktów kontrolnych czy wskrzeszanie sojuszników. Każdy "typ" bohatera ma też premię do zdobywania tych punktów z konkretnych źródeł:
- Weteran (Vanguard) - przejmowanie punktów kontrolnych, zabijanie żołnierzy i wskrzeszanie sojuszników.
- Skrytobójca (Assassin) - zabijanie wrogich bohaterów, serie zabójstw
Kolos (Heavy) - obrona i wzmacnianie punktów kontrolnych, asysty przy zabójstwach
Hybrydy - balans pomiędzy wszystkimi "źródłami"
W poradniku pojawi się rozdział tłumaczący ten aspekt.
"dokonaj 50 Honorowych zabójstw" czyli jakich? Nie chodzi tu o egzekucje czyli jakie to są? W ramach gry oczywiście.
Informacja o tym pojawi się co prawda w poradniku, ale mogę już teraz wyjaśnić. Honorowe zabójstwa to takie, których dokonujesz w walce 1 na 1 z wrogiem, jedynie przy pomocy broni. Nie można przeciwnika wkopać w kolce/ogień/przepaść, nie można się z nim bić 2 na 1, ani nie można walczyć z wrogiem, gdy już został raniony przez innego gracza - w takim wypadku zabójstwo nie będzie uznane jako "honorowe".
dskobel nie mam bladego pojęcia jak ci pomóc - obstawiam, że chodzi o emulator pada z Xboxa pod PC, tak? Czy chodzi ci o pada do Xboxa?
Tzn pad z xboxa pidpiety do pc. Talenty odpala sie lewym pokrętłem.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
