Jak walczyć z rycerzami w For Honor? poradnik For Honor
Ten rozdział zawiera porady dotyczące walki przeciwko bohaterom rycerzy: Strażnikowi, Pogromcy, Rozjemcy i Egzekutorowi.
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Styl gry wszystkimi 12 dostępnymi w grze klasami znacząco się różni. Jedne spisują się lepiej w grze defensywnej, inne z kolei doskonale nadają się do zasypywania wroga gradem ciosów. Co więcej, przeciwko każdej z postaci gra się też inaczej. W tym rozdziale znajdziesz wskazówki dotyczące radzenia sobie z bohaterami rycerzy.
Jak walczyć ze Strażnikiem?
Mimo, iż jest to klasa postaci rekomendowana dla początkujących, w rękach kompetentnego gracza walka ze Strażniczką jest koszmarem. Przede wszystkim trzeba unikać jakichkolwiek ataków wyprowadzanych z postawy górnej - Strażniczka, dzięki swojej zdolności specjalnej, jest w stanie sparować każdy tego typu atak i wyprowadzić potężny kontratak, który pozbawi cię sporej części zdrowia. Bądź także gotów na ciągłe obrywanie Przełamaniem Gardy (Guard Break) - postać ta może płynnie łączyć Przełamania Gardy ze słabymi atakami. Wyjścia są tutaj dwa - możesz spróbować skontrować to, wyprowadzając własne Przełamanie Gardy tuż po tym jak przeciwnik cię nim trafi, bądź po prostu uskoczyć na bok i kompletnie uniknąć ataku.
Jak walczyć z Pogromcą?
W przypadku wyposażonego w tarczę i cep Pogromcy, najważniejszą rzeczą, o której trzeba pamiętać, to to, by nawet nie próbować wyprowadzić kilku ciosów z rzędu przeciwko temu wrogowi - dzięki tarczy będzie w stanie cię automatycznie sparować (dzięki zdolności Blok Doskonały) i przerwać każdą kombinację ataków. Pamiętaj też, iż wróg zyskuje Blok Doskonały podczas wyprowadzania silny ataków - przez mniej więcej 1/3 początkowej fazy animacji wszelkie ataki wyprowadzane przeciwko przeciwnikowi (z tej samej postawy, z której nadchodzi atak wroga) będą parowane, a jego atak będzie kontynuowany. W rezultacie twój atak zostanie zatrzymany, a atak przeciwnika wejdzie jak w masło, gdyż nie będziesz w stanie nic już z nim zrobić.
Dodatkowo, Pogromca, podobnie do Strażniczki, może łączyć Przełamanie Gardy (Guard Break) z atakami - w tym wypadku jednak z silnym atakiem. Po jednym tego typu ciosie może uderzyć cię tarczą, odrzucić i wyprowadzić kolejny silny atak, by następnie powtórzyć cały proces. Najlepszym wyjściem jest po prostu uskoczenie na bok i wyprowadzenie jednego szybkiego ciosu w plecy wroga.
Jak walczyć z Rozjemcą?
Jedna z najbardziej kontrowersyjnych w grze klas, głównie za sprawą jednej rzeczy - możliwości nałożenia krwawienia. Część ataków tej postaci pozwala zadać stosunkowo niewielkie obrażenia, jednak nałożyć przy tym efekt krwawienia, zadając dodatkowe, znacznie większe już obrażenia rozłożone w czasie. Najbardziej uciążliwym jest jej Przełamanie Gardy (Guard Break) - po wyprowadzeniu go może zadać trzy szybkie pchnięcia, ostatnim nakładając wspomniany efekt krwawienia.
Najlepszą strategią przeciwko postaci tego typu jest ciągłe nakładanie presji - nie możesz pozwolić, by była w stanie bez problemu wyprowadzić Przełamanie Gardy, czy inne efekty nakładające krwawienie. Postać ta posiada bardzo mało punktów zdrowia, przez co wystarczy dosłownie kilka trafień, by ją wyeliminować. Staraj się raczej skupiać na słabych atakach - silne są za wolne w starciu z tą postacią.
Jak walczyć z Egzekutorem?
Walcząc z Egzekutorem trzeba uważać na szereg rzeczy. Po pierwsze, każdy jego silny atak wyprowadzany z postawy górnej ogłusza cel, jeśli oczywiście go trafi. Warto więc dodatkowo osłaniać górną gardę, gdyż walka z ogłuszeniem nie jest najprzyjemniejsza. Co więcej, posiada on kilka zdolności, która pozwalają mu "przestawiać" wroga. Może on nabić przeciwnika na swoją broń i przepchać go kilkanaście metrów przez pole walki - co jest niebezpieczne, gdyż nie musisz być koło krawędzi, by był wstanie i tak wtrącić cię w przepaść. Długa Ręka, zdolność specjalna tej klasy, pozwala mu z kolei złapać wroga i przerzucić go przez ramie, po czym przeciwnik wrażliwy jest na przynajmniej jeden atak, nim zdąży podnieść się z ziemi. Co więcej, Długa Ręka jest atakiem niemożliwym do zablokowania, ale dość łatwo jest go uniknąć - trzeba więc być czujnym.
Największe zagrożenie tej klasy pochodzi od jej zdolności kontrowania ataków. Po każdej paradzie może on wyprowadzić potężny kontratak, który jest niemożliwy do zablokowania, bądź ekstremalnie szybkie uderzenie, na które nie będziesz w stanie zareagować. Warto więc korzystać z finty (feint) kiedy tylko się da - wróg, który nie jest w stanie zgadnąć, który atak zostanie wyprowadzony, a który "skasowany" nie będzie w stanie łatwo ich parować.