Rozdział 1.4 - Valkenheim Zimą | Opis przejścia For Honor poradnik For Honor
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Czwarta misja kampanii Rycerzy pozwoli ci wcielić się w nowego bohatera, który reprezentuje klasę Egzekutora (Lawbringer). Twoim zadaniem będzie przebicie się przez liczne umocnienia Wikingów i opanowanie fortu. Walczyć będziesz tutaj jedynie z Wikingami.
Przedmioty kolekcjonerskie:
- Opowieści: 10
- Elementy zniszczalne: 3
Uwaga - szczegółowe informacje dotyczące przedmiotów kolekcjonerskich ("znajdziek") znajdziesz w oddzielnym rozdziale tego poradnika.
Jak zauważysz na początku misji, sterować będziesz całkowicie inną postacią, reprezentującą klasę Egzekutora (Lawbringer). Rozgrywka przy jej pomocy znacząco różni się od Strażnika (Warden), dlatego też warto zajrzeć do rozdziału poświęconego tej klasie, co ułatwić powinno całą misję. Gdy uzyskasz kontrolę nad postacią, wbiegnij przez bramę i kieruj się na wprost - znajdziesz tam upiorną figurę, która jest zarazem pierwszą Opowieścią w tym rozdziale. Po przeciwnej stronie z kolei znajdziesz posąg Wikinga - jest to druga Opowieść. Wybij teraz okolicznych przeciwników i trzymaj się ścieżki idącej prawą stroną. Dotrzesz wkrótce do zrujnowanego domu (będzie tutaj niewielka grupa łuczników), który jest kolejną, trzecią już Opowieścią.
Kontynuuj wędrówkę w stronę znacznika, zlikwiduj Drottina (Warlord) blokującego ci drogę. Zignoruj ostrzał katapult i kieruj się dalej w stronę znacznika, likwidując po drodze Drengra (Raider), a po chwili załączy się scena przerywnikowa. Gdy odzyskasz kontrolę, zabij pobliskiego wroga i skieruj kamerę na róg Wikingów - to czwarta Opowieść w tym rozdziale. Kieruj się teraz ścieżką na dół, zniszcz urny po lewej stronie, by zebrać element zniszczalny i wskocz na lód.
Tutaj trzeba bardzo uważać, gdyż lód stopniowo będzie rozbijany, przez co będzie coraz mniej miejsca dla twojej postaci. Jak nietrudno się domyślić, jeśli załamie się on pod stopami kierowanego przez ciebie bohatera, zakończy się to zgonem i trzeba będzie powtarzać od punktu kontrolnego. Kieruj się na wprost, a wkrótce nadbiegnie przeciwnik, Drengr (Raider). Załatw go jak najszybciej - pamiętaj, iż możesz wtrącić go w przerębel przy pomocy rzutu. Następnie ustaw kamerę na olbrzymiej głowie Wikinga, która znajduje się na wprost - będzie to kolejna, piąta już Opowieść.
Teraz udaj się w stronę znacznika, mijając wspomnianą głowę Wikinga, by dojść do ekipy obsługującej katapultę. Jak nietrudno się domyślić, musisz się jej pozbyć. Gdy się z nimi uporasz, zlokalizuj stojące w okolicy urny - zniszcz je, by zebrać element zniszczalny. Następnie udaj się w stronę kolejnego znacznika, prowadzącego do drugiej ekipy obsługującej katapultę. Po drodze czeka cię kolejne starcie z wrogim Drengrem (Raider) - warto wciągnąć wroga na wysepkę zamiast walczyć z nim na lodzie, przez co zminimalizujesz szansę na wpadnięcie do przerębli.
Na górze, przy katapulcie, czeka cię starcie z unikalnym wrogiem - Thornfinnem - który reprezentuje klasę Drengra (Raider). Starcie to jest o tyle unikalne, iż w momencie, gdy poziom zdrowia wroga spadnie do mniej więcej 50%, załączy się scena przerywnikowa, po której walka przeniesie się na lód. Zakończ pojedynek jak najszybciej - pamiętaj też, iż wroga można po prostu wrzucić do wody.
Po walce otrzymasz nowy cel - udaj się więc w stronę znacznika, aż dotrzesz na wrak łodzi. Znajdziesz tam urny do rozbicia, które nagrodzą cię ostatnim elementem zniszczalnym tego rozdziału. Zanim udasz się w dalszą podróż, odwróć się w lewo i popatrz na wystrzelony przez Rycerzy most - dzięki temu będzie można aktywować szóstą Opowieść. Nie przegap tego miejsca, gdyż nie będziesz za moment w stanie tu wrócić - jeśli nie aktywujesz tej opowieści przy urnach, trzeba będzie powtarzać całą misję od początku. Kontynuuj teraz wędrówkę, aż dotrzesz na otwarty teren i otrzymasz nowe zadanie.
Z tego miejsca aktywować możesz kilka opowieści. W pierwszej kolejności spójrz na katapultę ustawioną na wprost ciebie i aktywuj Opowieść. Potem obróć kamerę w lewo i spójrz na żołnierza stojącego na wzniesieniu, by aktywować kolejną Opowieść. Teraz zbliż się do bramy oznaczonej znacznikiem i aktywuj dziewiątą już Opowieść.
Jako iż dalsze przejście jest zablokowane, skieruj się lekko na prawo od mostu, gdzie znajdziesz specjalną balistę - po jej aktywowaniu wystrzelony zostanie most, po którym dostaniesz się do fortu. Podczas przemierzania mostu zwróć uwagę na palenisko zlokalizowane na prawo od dużego, zamkniętego mostu - ustawiając na nim kamerę będziesz w stanie aktywować ostatnią, dziesiątą Opowieść.
Teraz trzeba po prostu przeprawić się przez most, przebić się przez wąskie pomieszczenie, w którym będzie Drottin (Warlord) i zbiec po schodach na dół, by dostać się na dziedziniec. Wybij jak najwięcej wrogów, by przerzedzić szeregi wroga, a następnie wejdź w interakcję z mechanizmem służącym do opuszczania mostu zwodzonego. Po kilku sekundach most zostanie opuszczony, załączy się scena przerywnikowa, a rozdział zostanie zakończony.