Nobushi w For Honor Jak grać Nobushi w For Honor?
Rozdział ten zawiera dokładny opis klasy Nobushi. Jego silne i słabe strony, listę ataków oraz porady dotyczące walki.
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Nobushi to klasa specyficzna - łączy cechy klas zabójców, pozwalając na zadawanie naprawdę sporych obrażeń, będąc jednocześnie wyposażona w broń Naginata, dająca jej olbrzymi zasięg ataku i możliwość trzymania wroga na dystans. Dodatkowo, kluczową cechą tej klasy jest nakładanie na cel krwawienia i wykorzystywania tego efektu, by zmaksymalizować swoje obrażenia.
Opis klasy - mocne i słabe strony
Praktycznie połowa ataków tej klasy pozwala jej nałożyć efekt krwawienia na cel - wróg otrzymywał będzie wtedy obrażenia rozłożone w czasie. Co więcej, Nobushi posiada zdolność pasywną Way of the Shark. Sprawia ona, iż każdy wróg pod wpływem efektu krwawienia będzie otrzymywał od niej dodatkowe obrażenia. Jest to zdolność kluczowa, którą należy bezwzględnie wykorzystywać - bez niej obrażenia tej klasy znacznie spadają, tak samo jak jej skuteczność w walce.
Cechą wyróżniającą tą klasę na tle innych jest jej broń i zasięg ataku, który się z nią wiąże. Dzięki temu jest ona w stanie atakować wrogów z bezpiecznego dystansu - praktycznie żaden wróg nie będzie w stanie cię dosięgnąć, bez uprzedniego zmniejszenia odległości do twojej postaci. Co więcej, jest ona w stanie płynnie łączyć szybkie i wolne cięcia, a także odskoki na boki i doskok do przodu, by wyprowadzać rozmaite ataki i zmuszać wroga do pozostania w defensywie i w bezpiecznej odległości od Nobushi. Postać ta posiada także czwartą postawę (Hidden Stance), która opisana zostanie w dalszej części rozdziału.
Niestety, jej zaleta - duży zasięg ataku - to także jej największa wada. Postać ta sprawuje się doskonale do momentu, aż wróg zdoła zbliżyć się do niej na niewielką odległość. W bezpośrednim kontakcie jej ataki i zdolności sprawdzają się znacznie gorzej i nie będzie ona w stanie sobie poradzić. Warto także pamiętać, iż skuteczne korzystanie ze zdolności pasywnej Way of the Shark to klucz do sukcesu - jeśli wróg zdoła powstrzymać cię od nałożenia na siebie efektu krwawienia, bądź zadawania obrażeń, gdyż już krwawi, znacząco zmniejszy także zadawane przez ciebie obrażenia. Ostatnią rzeczą, o której trzeba pamiętać, to zapotrzebowanie na wytrzymałość tej postaci - wyprowadzanie licznych ataków bardzo szybko wyczerpie pasek wytrzymałości, wystawiając cię na ataki wroga.
Modyfikatory, zdolności i ataki klasy
Nobushi to klasa postaci skupiająca się na nękaniu wroga z dużej odległości, nakładaniu na niego efektu krwawienia i, gdy zajdzie taka potrzeba, oddalaniu się od przeciwnika, by odzyskać przewagę, jaką daje jej dystans.
Modyfikatory klasy
Klasa Nobushi posiada następujące modyfikatory klasy:
- Renoma (Renown) - pozwala zdobywać jednakową ilość punktów renomy za wykonywanie wszystkich czynności.
- Way of the Shark - pozwala zadawać większe obrażenia przeciwko celom, które krwawią.
- Hidden Stance - czwarta, unikalna dla tej postaci postawa. Pozwala unikać jakichkolwiek ataków (prócz Przełamania Gardy). Może zostać wyprowadzana także podczas animacji słabych ataków.
- Cancel Attack Recovery - pozwala przerywać słabe ataki by wyprowadzić Viper's Retreat, Kick, czy wejść w postawę Hidden Stance. Dodatkowo, po zdolności Kick można wykorzystać Hidden Stance bądź Cobra Strike.
- Light Attack Combo - trafienie trzecim słabym atakiem z serii słabych ataków jest gwarantowane, pod warunkiem, iż drugie trafienie z serii trafiło wroga.
- Side Slashes - pozwala wyprowadzić atak z odwrotnego kierunku (postawy), niż kierunek, w którym wykonujesz odskok. Po Side Slashes można wyprowadzić Hidden Stance, Viper's Retreat, Kick, bądź Dodge.
- Atak strefowy (Zone Attack) - pozwala anulować atak strefowy po pierwszym uderzeniu.
Zdolności
Nobushi posiada 12 zdolności, które rozłożone są one pomiędzy 4 gniazda (po 3 na każde), a naraz korzystać można jedynie z 4 - po jednym na każde gniazdo. Poniżej znajdziesz tabelę, w której opisane zostały wszystkie zdolności.
Gniazdo | Opis |
1 | Iron Lungs - zdolność pasywna. Można biec sprintem nawet wtedy, gdy postać ma pusty pasek wytrzymałości (stamina). Dostępna od początku. Speed Revive - zdolność pasywna. Zwiększa szybkość wskrzeszania sojuszników. Wymagany poziom 5. Body Count - zdolność pasywna. Zabijanie żołnierzy wroga przywraca punkty zdrowia i wytrzymałości. Wymagany poziom 7. |
2 | Arrow Strke - wzywa ostrzał, który zadaje średnie obrażenia na wskazanym obszarze. Dostępna od początku. Smoke Bomb - rzucasz na ziemie granat dymny, który likwiduje namierzanie. Wymagany poziom 9. Revenge Attacks - zdolność pasywna. Ataki napełniają pasek Zemsty. Wymagany poziom 11. |
3 | Blissful Rest - odzyskujesz pełnię punktów zdrowia. Dostępna od początku Long Bow - pozwala strzelić z długiego łuku, zadając średnie obrażenia. Wymagany poziom 17. Sharpen Blade - wszystkie ataki powodują niewielkie obrażenia rozłożone w czasie. Wymagany poziom 15. |
4 | Stalwart Banner - Pobliscy sojusznicy nieprzerwanie regenerują zdrowie. Dostępne od początku. Arrow Storm - pozwala zesłać na niewielki obszar deszcz strzał, zadający średnie obrażenia. Wymagany poziom 17. Fire Trap - pułapka, która wybucha i podpala okoliczny teren. Wymagany poziom 19. |
Ataki specjalne
Nobushi posiada dostęp do bardzo dużej ilości ataków specjalnych, które w głównej mierze skupiają się wokół jej dalekiego zasięgu ataku. Co więcej, spora ich część jest w stanie nałożyć efekt krwawienia. Poniższa tabela zawiera informacje o wszystkich dostępnych dla postaci atakach specjalnych.
Nazwa | Jak wyprowadzić | Opis |
Poke the Nest | Słaby, słaby, słaby atak | Podstawowa kombinacja ataków Nobushi. Trzeci cios jest gwarantowany, pod warunkiem, że drugie pchnięcie trafi we wroga. Dodatkowo, trzeci atak nakłada na wroga efekt krwawienia. |
Hiss and Bite | Słaby, silny atak | Druga kombinacja ataków tej postaci pozwala na wyprowadzenie słabego ataku, po którym następuje atak silny. Nie nakłada żadnych dodatkowych efektów. |
Death Rattle Form | Silny, silny atak | Najwolniejsza kombinacja ataków Nobushi, mimo, iż zadaje spore obrażenia, jest bardzo łatwa do sparowania. Dodatkowo, nie nakłada na wroga żadnego dodatkowego efektu. |
Slithering Thrust | Wyprowadzenie słabego ataku podczas sprintu. Atak niedostępny w trybie gardy (Lock Mode) | Atak, który wykorzystać można jedynie po za trybem gardy (Lock Mode). Pozwala wykonać lekkie pchnięcie, które nakłada na wroga efekt krwawienia. Doskonałe do rozpoczynania starć - nałożony efekt krwawienia zwiększy zadawane przez Nobushi obrażenia (dzięki zdolności pasywnej Way of the Shark). |
Coiling Slash | Wyprowadzenie silnego ataku podczas sprintu. Atak niedostępny w trybie gardy (Lock Mode) | Atak, który wykorzystać można jedynie po za trybem gardy (Lock Mode). Zadaje większe obrażenia niż Slithering Thrust, jednak nie nakłada efektu krwawienia. |
Hidden Stance | Unikalna dla tej postaci czwarta postawa (stance). Przesuwając gardę w dół (zamiast na boki, czy do góry), Nobushi wchodzi w Hidden Stance. W postawie tej będziesz w stanie uniknąć wszelkich ataków (prócz Przełamania Gardy) i wyprowadzić kilka swoich własnych. Zdolność aktywuje się podobnie do parowania - trzeba skorzystać z niej w momencie, gdy "nadlatuje" atak wroga. Wymaga to pewnej wprawy, jednak po krótkim czasie nie powinno to stanowić problemu. | |
Cobra Strike | Doskok do przodu i słaby atak. | Atak, który pozwala doskoczyć Nobushi do celu i wyprowadzić lekki atak, który dodatkowo nakłada efekt krwawienia. |
Viper's Retreat | Odskok do tyłu i słaby atak. | Atak podobny do Cobra Strike, z tym, iż Nobushi odskakuje do tyłu i wyprowadza cięcie do przodu, raniące cel z dużej odległości. Nakłada efekt krwawienia. |
Kick | Słaby bądź silny atak, a następnie Przełamanie Gardy | Pozwala wyprowadzić kopnięcie po wykonaniu słabego bądź silnego ataku. Kopnięcie odrzuca wroga do tyłu, przez co może wpaść on na przeszkodę terenową (co go ogłuszy), bądź w przepaść (co go zabije). Służy także po to, by odsunąć wroga od siebie i zyskać trochę przestrzeni. |
Side Slash | Odskok w lewo lub prawo i silny atak | Pozwala Nobushi odskoczyć w bok i wyprowadzić dość mocny atak. Co ciekawe, atak nadchodzi z przeciwnej strony, niż ta, w która porusza się bohaterka - przy odskoku w lewo atak nadchodzi z prawej gardy, a przy odskoku w prawo z lewej gardy. Sprawia to, iż atak ten jest znacznie trudniejszy do sparowania, niż większość tego typu manewrów. |
Swift Recoil | Odskok do tyłu tuż po zablokowanym ataku. | Przydatna zdolność, która pozwala Nobushi odskoczyć do tyłu i zwiększyć dystans między nią a przeciwnikiem. Wystarczy zablokować dowolny atak wroga i wykonać odskok do tyłu w momencie, gdy owy atak zostaje zablokowany - Nobushi automatycznie odskoczy do tyłu. |
Atak obszarowy (Zone Attack) | Jednoczesne wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za słaby i silny atak. | Silny atak, który pozwala na uderzenie wszystkich przeciwników znajdujących się dookoła postaci. Atak dzieli się na dwie części, a drugie trafienie nakłada efekt krwawienia na cel. |
Porady
Kilka rad, które przydadzą ci się podczas gry tą postacią:
- Pamiętaj, iż ślepe rzucanie się na wroga i próba zasypania go gradem ciosów to najgorsza rzecz, którą możesz zrobić. Wykorzystaj przewagę zasięgu ataku na swoją korzyść i wywieraj na wrogu presję. Nobushi posiada bardzo mało punktów zdrowia, przez co podatna jest na ataki wrogów i bardzo łatwo jest ją wyeliminować.
- Wykorzystuj liczne zdolności nakładające krwawienie. Nie dość, że zadają one obrażenia rozłożone w czasie, to jeszcze wymuszają na wrogu działanie - przeciwnik, widząc, że ubywa mu zdrowia, będzie chciał coś zrobić, często wystawiając się w głupi sposób na twoje ataki. Dodatkowo, efekty krwawienia doskonale współgrają ze zdolnością pasywną Way of the Shark.
- Nie zapomnij o zdolności pasywnej Way of the Shark. Sprawia ona, iż ataki Nobushi zadają dodatkowe obrażenia przeciwko celom, które mają na sobie efekt krwawienia. Nałożenie tego efektu nie jest trudne, biorąc pod uwagę fakt, iż połowa ataków tej bohaterki może to zrobić. Bez odpowiedniego wykorzystania tej zdolności pasywnej, obrażenia Nobushi znacząco spadną.
- Staraj się trzymać wroga na dystans. Nobushi posiada najdłuższy ze wszystkich postaci w grze zasięg i trzeba to wykorzystywać, gdy tylko jest to możliwe. Wykorzystaj zdolność Kick, by odrzucić wroga, a także Viper's Retreat i Swift Recoil, by odskoczyć do tyłu i zyskać cenną przestrzeń.
- Nobushi posiada czwartą, ukrytą postawę - Hidden Stance. Wykorzystaj ją, by unikać wszelakich ataków przeciwników i być w stanie zaskakiwać wroga, wyprowadzając tuż po uniku jeden ze specjalnych ataków tej klasy. Pamiętaj jednak, iż Hidden Stance pożera astronomiczne ilości wytrzymałości - nie opieraj całego swojego stylu gry na tej postawie.
- Wykorzystuj liczne doskoki do wroga. Doskoki przy użyciu słabych ataków nakładają na przeciwnika efekt krwawienia, podczas gdy odskoki na bok połączone z silnymi atakami stwarzają zamieszanie, gdyż ciosy nadchodzą z przeciwnej strony, niż ta, w którą porusza się bohaterka. Łącznie możesz więc wyprowadzić aż 5 różnych doskoków, co daje spore pole do popisu.
- Monitoruj cały czas pasek wytrzymałości (stamina) twojej postaci. Nobushi nie posiada zbyt wielkiej rezerwy wytrzymałości, a jej ataki pochłaniają jej spore ilości, przez co bardzo szybko można ją wyczerpać. To z kolei znacznie ułatwi przeciwnikowi starcie. Gdy wytrzymałość zacznie się kończyć (mniej więcej 1/3 długości paska), wstrzymaj się od atakowania na kilka sekund i zregeneruj ją.