Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

For Honor - poradnik do gry

For Honor - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Orochi w For Honor Jak grać Orochi w For Honor?

Rozdział ten zawiera dokładny opis klasy Orochi. Jego silne i słabe strony, listę ataków oraz porady dotyczące walki.

Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019

Orochi to bezapelacyjnie najbardziej mobilna postać w całej grze. Dzięki swoim zdolnościom i szybkości jest w stanie dosłownie skakać dookoła przeciwnika, wyprowadzając błyskawiczne ataki i unikając kontry ze strony przeciwnika.

Opis klasy - mocne i słabe strony

Orochi na ekranie wyboru postaci. - Orochi w For Honor - For Honor - poradnik do gry
Orochi na ekranie wyboru postaci.

Postać ta doskonale spisuje się w walce 1 na 1. Dzieje się tak za sprawą licznych kontr, które może wyprowadzić - jest to skuteczne przede wszystkim przeciwko wrogom, którzy są niecierpliwi i którzy próbują zasypać cię gradem ciosów. Sprawę ułatwia dodatkowo fakt, iż cięcia Orochi są bardzo szybkie - ciężko będzie je zablokować, nie mówiąc o sparowaniu, graczowi, który nie jest przyzwyczajony do walki przeciwko tej postaci.

Orochi, jak inne postacie z grupy zabójców, posiada ograniczony czas blokowania się. Oznacza to, iż po wejściu w obojętnie jaką postawę będziesz mieć kilka sekund, podczas których postać automatycznie blokować będzie ataki - jak większość innych klas w grze. Po upływie wspomnianych kilku sekund (co zauważyć można po zmieniającym zabarwienie wskaźniku aktywnej postawy) postać utraci automatyczny blok - gdy wróg wyprowadzi w tym momencie atak, wejdzie on w postać tak, jakby znajdowała się w innej postawie. Można więc blokować się jedynie przez kilka sekund, po czym trzeba zmienić postawę i ewentualnie wrócić do poprzedniej, by zyskać kolejne sekundy spokoju. Po wystarczającym "ograniu" tej postaci nie będzie to jednak problemem - zaczniesz robić to automatycznie.

W walce przydaje się także znana z innych klas zabójców zdolność odbicia (Deflect) ataku. Orochi może wykonać doskok w kierunku wroga, gdy ten wykonuje atak - cios wroga zostanie zablokowany, a ty będziesz w stanie wyprowadzić jeden z kilku dostępnych kontrataków (opisanych w dalszej części poradnika). Warto także zwrócić uwagę na ataki Storm Rush i Riptide Strike - oba pozwalają postaci odskoczyć do tyłu i wyprowadzić odpowiednio słabsze i mocniejsze ciosy. Dodatkowo, po Storm Rush możesz wyprowadzić kilka dodatkowych ataków, łącząc je w płynną kombinację ciosów, a sam atak specjalny może zostać wykorzystany także jako bardzo skuteczna kontra - pozwala uniknąć wrogiego ataku w ostatniej chwili i wyprowadzić własne cięcie.

Największymi wadami tej postaci są przede wszystkim bardzo krótki zasięg i mała pula punktów zdrowia. Sprawia to, iż każdy popełniony przez gracza błąd jest znacznie bardziej odczuwalny - jedna niewłaściwa decyzja i "nacięcie" się na kombinację ataków wroga może pozbawić cię praktycznie całego paska zdrowia. Dodatkowo, trzeba cały czas próbować zbliżyć się do wroga - przeciwnicy z dużym zasięgiem (jak Kensai czy Nobushi) będą w stanie trzymać cię na dystans, znacznie ograniczając skuteczność tej klasy.

Modyfikatory, zdolności i ataki klasy

Dostępne dla postaci ciosy i modyfikatory. - Orochi w For Honor - For Honor - poradnik do gry
Dostępne dla postaci ciosy i modyfikatory.

Zdolności klasy Orochi skupiają się w głównej mierze na mobilności, możliwości kontrowania wrogich ataków i wyprowadzania celnych i szybkich cięć.

Modyfikatory klasy

Orochi posiada następujące modyfikatory klasy:

  • Renoma (Renown) - pozwala zdobywać więcej punktów sławy za walki 1 na 1, zabijanie wrogich bohaterów i serie zabójstw.
  • Defense: Reflex - obrona postaci w dowolnej postawie pozostaje aktywna jedynie przez kilka sekund.
  • Deflect - pozwala odbić atak wykonując doskok w stronę ataku wyprowadzanego przez przeciwnika, na moment przed trafieniem ataku. Po odbiciu można wyprowadzić atak Wind Gust albo Hurricane Blast.
  • Top Light Attack Combo - drugi w kolejności słaby atak w postawie górnej ma gwarantowaną szansę na trafienie, gdy pierwszy atak dosięgnie celu.
  • Hurricane Blast Cancel - pozwala przerwać atak Hurricane Blast i wyprowadzić zamiast niego Wind Gust, Przełamanie Gardy (Guard Break), bądź Dodge.

Zdolności

Orochi posiada 12 zdolności, które rozłożone są one pomiędzy 4 gniazda (po 3 na każde), a naraz korzystać można jedynie z 4 - po jednym na każde gniazdo. Poniżej znajdziesz tabelę, w której opisane zostały wszystkie zdolności.

Gniazdo

Opis

1

Bounty Hunter - zdolność pasywna. Odnawia punkty zdrowia i wytrzymałości za zabijanie innych bohaterów. Dostępna od początku.

Kiai - pozwala ogłuszyć pobliskich wrogów przy pomocy krzyku. Wymagany poziom 5.

Iron Lungs - zdolność pasywna. Można biec sprintem nawet wtedy, gdy postać ma pusty pasek wytrzymałości (stamina). Wymagany poziom 7.

2

Smoke Bomb - rzucasz na ziemie granat dymny, który likwiduje namierzanie. Dostępna od początku.

Kunai - rzucasz sztyletem, który zadaje celowi obrażenia. Wymagany poziom 9.

Revenge Attacks - zdolność pasywna. Ataki napełniają pasek Zemsty. Wymagany poziom 11.

3

Long Bow - pozwala strzelić z długiego łuku, zadając średnie obrażenia. Dostępna od początku.

Sharpen Blade - wszystkie ataki powodują niewielkie obrażenia rozłożone w czasie. Wymagany poziom 13.

Slip Through - zdolność pasywna. Wykonanie uniku (dodge) podnosi na moment atak postaci. Wymagany poziom 15.

4

Nail Bomb - pułapka, która powoduje efekt krwawienia na obszarze działania. Dostępne od początku.

Fear Itself - wrogowie znajdujący się w twoim pobliżu posiadają zmniejszoną wartość wytrzymałości i obrony. Wymagany poziom 17.

Arrow Storm - pozwala zesłać na niewielki obszar deszcz strzał, zadający średnie obrażenia. Wymagany poziom 19.

Ataki specjalne

Orochi posiada dość sporo różnych ataków specjalnych, które dodatkowo można w dość płynny sposób łączyć. Jego ataki skupiają się w głównej mierze na doskokach i odskokach, a także na kontrowaniu ciosów przeciwników. Poniższa tabela zawiera informacje o wszystkich dostępnych dla postaci atakach specjalnych.

Nazwa

Jak wyprowadzić

Opis

Crosswind Slashes

Słaby, słaby, słaby atak

Podstawowa kombinacja ciosów Orochiego. Drugie cięcie w kombinacji jest gwarantowane, jeśli pierwsze cięcie zraniło cel.

Lightning Strikes Twice

Silny, silny atak

Mocna kombinacja ataków silnych, która jest niestety dość powolna. Warto korzystać z innych ciosów, gdyż ten łatwo jest skontrować. Można ewentualnie wykorzystać je do Finty (Feint), by wymusić na wrogu reakcję i wykorzystać inny atak do zadania obrażen.

Tidal Wave Slashes

Silny, słaby, słaby atak

Kombinacja, która rozpoczyna się silnym atakiem i kończy dwoma słabymi. Jeśli uda ci się trafić we wroga drugim atakiem, trzeci będzie gwarantowany.

Crushing Wave

Wyprowadzenie silnego ataku podczas sprintu.

Atak niedostępny w trybie gardy (Lock Mode)

Atak, który wykorzystać można jedynie po za trybem gardy (Lock Mode). Przydatny do rozpoczynania starć, czy podczas gonitwy za uciekającym wrogiem.

Riptide Strike

Odskok do tyłu i silny atak.

Jeden z dwóch ataków służących do kontrowania wrogich ciosów. Pozwala Orochiemu odskoczyć nieznacznie do tyłu, a następnie wyprowadzić potężne cięcie znad głowy.

Atak zadaje duże obrażenia, jednak jest dość powolny (tym bardziej, jeśli porówna się go do Storm Rush), przez co bardziej doświadczeni gracze będą w stanie albo go sparować, albo po prostu przerwać, uderzając w twoją postać.

Storm Rush

Odskok do tyłu i przytrzymanie silnego ataku.

Drugi z ataków służących do kontrowania wrogów. Podobnie jak Riptide Strike, pozwala odskoczyć do tyłu i wyprowadzić cios. Jest on nieznacznie słabszy od Riptide Strike, jednak po nim możesz bez problemu wyprowadzić kilka innych ciosów, łącząc wszystko w jedną zabójczą kombinację.

Po ataku warto zastosować podwójne słabe cięcie w postawie górnej - jest bardzo duża szansa na to, iż cała seria ataków wejdzie we wroga, pozbawiając go sporej ilości punktów zdrowia.

Lightning Strike

Doskok do przodu i słaby atak.

Pozwala wykonać błyskawiczny doskok do przodu, po czym Orochi wyprowadza szybkie cięcie. Atak nie zadaje dużych obrażeń, jednak pozwala zaskoczyć przeciwnika i wyprowadzić serię innych ataków.

Zephyr Slash

Odskok na bok (lewo bądź prawo) i słaby atak.

Orochi może wykonać odskok w bok, by uniknąć ataku i wyprowadzić szybkie cięcie. Atak ten doskonale nadaje się do unikania ciosów, których nie da się zablokować, a także by błyskawicznie dostać się na plecy przeciwników wyposażonych w tarcze (Conqueror i Warlord).

Wind Gust

Odbicie ataku (Deflect) i wykonanie słabego cięcia.

Jeden z dwóch ataków powiązanych z mechanizmem Deflect. By go wyprowadzić, musisz doskoczyć w stronę wroga gdy ten będzie wyprowadzał atak w twoim kierunku (podobnie, jak ma to miejsce z parowaniem). Orochi zablokuje atak, a ty będziesz w stanie wyprowadzić atak Wind Gust - jest to niemożliwe do zablokowania cięcie, które zadaje średnie obrażenia.

Hurricane Blast

Odbicie ataku (Deflect) i wykonanie silnego cięcia.

Drugi z ataków powiązanych z odbiciem. Wykonuje się go w ten sam sposób, jak Wind Gust, z tym, że wyprowadza się silny, a nie słaby cios. Zadaje znacznie większe obrażenia niż wspomniany Wind Gust, jednak jest już możliwy (i stosunkowo prosty) do zablokowania.

Atak obszarowy (Zone Attack)

Jednoczesne wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za słaby i silny atak.

Silny atak, który pozwala na uderzenie wszystkich przeciwników znajdujących się dookoła postaci.

Porady

Storm Rush pozwala uniknąć wrogiego ataku, wyprowadzić szybkie cięcie, a po nim kolejne ataki. - Orochi w For Honor - For Honor - poradnik do gry
Storm Rush pozwala uniknąć wrogiego ataku, wyprowadzić szybkie cięcie, a po nim kolejne ataki.

Kilka rad, które przydadzą ci się podczas gry tą postacią:

  • Pamiętaj, iż ślepe rzucanie się na wroga i próba zasypania go gradem ciosów to najgorsza rzecz, którą możesz zrobić. Trzeba grać agresywnie, gdyż tego wymaga ta klasa, jednak trzeba robić to także z głową.
  • Nie korzystaj z tych samych typów ataków przeciwko jednemu wrogowi. Ciągłe używanie Storm Rush nic ci nie da - wróg po dwóch, maksymalnie trzech próbach będzie już w stanie doskonale sobie z tym radzić i karać cię przy każdym użyciu kontratakiem. Orochi posiada sporo różnych ataków - korzystaj z nich wszystkich.
  • Pamiętaj o możliwości odbicia wrogiego ataku (Deflect). Pozwala to odbić atak wykonując doskok w stronę ataku wyprowadzanego przez przeciwnika, na moment przed trafieniem ataku. Po odbiciu można wyprowadzić dwa ataki - Wind Gust, niemożliwe do zablokowania szybkie cięcie lub Hurricane Blast, zadające większe obrażenia, lecz stosunkowo łatwe do sparowania.
  • Pamiętaj, iż Orochi, jak wszystkie klasy zabójców, posiada specyficzny blok. Po przyjęciu dowolnej postawy, blok będzie w niej aktywny tylko przez kilka sekund - jest to sygnalizowane zmieniającym kolor wskaźnikiem postawy. Po tym czasie postać nie będzie już automatycznie blokować ataków. By temu zaradzić, trzeba zmienić postawę i ewentualnie wrócić do poprzedniej, na której nam zależy.
  • Korzystaj z odskoków do tyłu, które pozwalają wyprowadzać specjalne ataki. Storm Rush pozwala odskoczyć na spory dystans, a następnie wykonać szybkie cięcie, po którym można wyprowadzać kolejne ataki. Riptide Strike powoduje, iż Orochi odskakuje na mniejszy dystans, przez co łatwiej jest go sparować, bądź przerwać jego atak, lecz cięcie, które kończy ten atak, zadaje potężne obrażenia.
  • Monitoruj cały czas pasek wytrzymałości (stamina) twojej postaci. Jak każda inna postać, Orochi posiada ograniczoną wytrzymałość, mimo, iż jego ataki nie pożerają olbrzymich jej ilości. Gdy wyczerpiesz wytrzymałość postaci, ułatwisz przeciwnikowi starcie, gdyż stracisz swój główny atut - mobilność. Gdy wytrzymałość zacznie się kończyć (mniej więcej 1/3 długości paska), wstrzymaj się od atakowania na kilka sekund i zregeneruj ją.