Elex 2: Zawalenie i anulowanie questu - czy jest możliwe? Elex 2 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Elex 2 wyjaśnia czy istnieje realne ryzyko zawalenia i anulowania questu, a także jak się zabezpieczać.
Ostatnia aktualizacja: 11 marca 2022
Na tej stronie poradnika do gry Elex 2 znajdziecie odpowiedź na pytanie - czy istnieje ryzyko zawalenia questu i doprowadzenia do jego anulowania. Oprócz tego zamieściliśmy proste porady jak zabezpieczać się przed ewentualnym zakończeniem misji niepowodzeniem.
Najważniejszą informacją jest to, że w Elex 2 pojawia się ryzyko anulowania questu. Nie jest to częste zjawisko, ale musicie liczyć się z taką ewentualnością. Do zawalenia misji może dojść np. jeśli zrezygnujecie z jakiegoś zlecenia w trakcie jego wykonywania, doprowadzicie do śmierci ważnego NPC-a powiązanego z questem czy zdradzicie zaufanie zleceniodawcy questu.
Gra może wyświetlić komunikat o anulowaniu misji. Zniknie ona z dziennika i nie będziecie mogli się nią dalej zajmować, ani liczyć na zdobycie powiązanych z nią nagród.
Na anulowanie jakiejś misji może też wpłynąć pasek Zniszczenia i problem ten dotyczy przede wszystkim relacji z towarzyszami. Gra na bieżąco komunikuje o tym czy podejmowane przez Was decyzje są po myśli podróżującego z Wami towarysza, czy też są sprzeczne z jego/jej ideałami.
Dostateczne rozzłoszczenie kompana może w skrajnych przypadkach doprowadzić do tego, że opuści drużynę. Może to w konsekwencji zaowocować anulowaniem zadania lub zadań, które były powiązane z danym towarzyszem. Problem ten może ograniczyć podróżując z osobą o podobnych poglądach do Jaxa. Przykładowo jeśli planujecie wybierać opcje zachowania zwiększające poziom Zniszczenia, to dobierzcie sobie do pary takiego członka drużyny, który będzie temu przychylny.
Dobrym pomysłem na zabezpieczanie się przed anulowaniem misji lub utratą członka drużyny jest zapisywanie stanu gry przed każdą rozmową i ważną sceną. Pozwoli to Wam cofnąć ewentualne nietrafione wybory czy opcje dialogowe. W przypadku towarzyszy pamiętajcie też, że zmianom ulega nastawienie tylko tego członka drużyny, który podróżuje w danym momencie z Jaxem. Nie zmienia się ono dla kompanów przebywających w Bastionie.