Elex 2: Obowiązki zwiadowcy - solucja, opis przejścia Elex 2 poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Elex 2 znajdziecie opis przejścia misji Obowiązki zwiadowcy (The Duties of a Scout). Otrzymacie ją po dołączeniu do frakcji Albów.
Ostatnia aktualizacja: 17 marca 2022
Niniejsza strona poradnika do gry Elex 2 zawiera opis przejścia misji Obowiązki zwiadowcy (The Duties of a Scout). Zadanie otrzymacie od Azoka po dołączeniu do frakcji Albów - z kolei możliwość wejścia w szeregi Albów uzyskacie po ukończeniu misji Agent Albów (An Alb Agent).
- Spotkanie z Kellem
- Zdobycie schematów
- Źródło ataków mutantów
- Gromadzenie informacji
- Wejście do Fortu
- Znalezienie pracy dla Vakisa
- Zakończenie zadania
Spotkanie z Kellem
Na początek zostaniecie skierowani do Alba imieniem Kell. Przebywa on w hangarze obok budynku, w którym stacjonuje Azok. Porozmawiajcie z nim i poinformujcie, że zostaliście do niego skierowani na szkolenie. Musicie przekonać Kella do rozpoczęcia treningu. Możecie to zrobić przy pomocy opcji dialogowych, jeśli posiadacie przynajmniej 20 punktów Inteligencji lub przynajmniej 40 punktów Sprytu. Innym rozwiązaniem jest zdobycie schematów mecha bojowego.
Zdobycie schematów
Po schematy zostaniecie wysłani do Zamku, a konkretnie do kobiety imieniem Ewa. Porozmawiajcie z nią dwukrotnie. Dopiero podczas drugiego dialogu uzyskacie lokalizację poszukiwanego przedmiotu.
Na Waszej mapie zostanie oznaczony niewielki obszar na wschód od Depozytorium. Szukajcie skrzyń widocznych na powyższych obrazkach - to tam znajdziecie schematy. W okolicy przebywa kilku wysokopoziomowych przeciwników - jeśli nie jesteście w stanie ich pokonać, szybko zabierzcie schematy i ucieknijcie. Teraz możecie wrócić do Kella, a następnie do Azoka.
Źródło ataków mutantów
Od Azoka otrzymacie kolejne zadanie - Źródło ataków mutantów (Source of the Mutant Attack). Waszym celem będzie znalezienie przyczyny kolejnych ataków mutantów. Udajcie się do domu oznaczonego na mapie i wejdźcie do piwnicy.
Włączcie latarkę i kierujcie się w głąb pomieszczenia. Szybko traficie na rudy Elexu. Jax skomentuje sytuację - możecie wracać do Azoka.
Po powrocie do Azoka, Wasza drużyna zostanie powiększona o 3 Albów. Teraz musicie ponownie udać się do odnalezionych rud Elexu. Wystarczy, że zbliżycie się do rud, a dowódca Albów rozpocznie rozmowę. Możecie teraz wracać do Azoka.
Gromadzenie informacji
Od Azoka otrzymacie ostatnie zlecenie, tym razem o tytule Gromadzenie informacji (Information Procurement). Na Waszej mapie zostanie oznaczona lokalizacja Alba imieniem Vakis. Waszym zadaniem jest pomóc mu w szpiegowaniu frakcji Berserków. Porozmawiajcie z Vakisem - niezależnie od wyborów w trakcie dialogu, kolejnym etapem misji jest wejście do Fortu.
Wejście do Fortu
Razem z Vakisem zbliżcie się do bramy Fortu. Zostaniecie zatrzymani przez Gardara. Jeśli wcześniej wykonaliście misję Wstęp do Fortu, to po krótkiej rozmowie, Vakis zostanie wpuszczony do środka. Jeśli jednak jeszcze nie odwiedziliście siedziby Berserków, to najpierw musicie wykonać wyżej wspomniane zadanie.
Znalezienie pracy dla Vakisa
Po wejściu do Fortu ponownie porozmawiajcie z Vakisem. Musicie mu pomóc w znalezieniu pracy dla Berserków. W tym celu zostaniecie skierowani do Fenrisa. Od niego dowiecie się, że pracę może zaoferować Chloe, Lasse lub Tilas. Możecie od razu udać się do Tilasa - pozostałe postacie nie zaproponują pracy (nie otrzymacie od nich też żadnego doświadczenia).
Tilas zgodzi się na przyjęcia Vakisa do pracy, ale musicie uzgodnić z nim warunki zapłaty. Jeśli posiadacie przynajmniej 50 punktów Inteligencji lub przynajmniej 20 punktów Sprytu, to problem rozwiążecie bez uszczuplania swoich zasobów. W przeciwnym razie, musicie zapłacić 1000 kryształków Elexitu. Niezależnie od wyboru, wróćcie do Vakisa i porozmawiajcie z nim.
Zakończenie zadania
Na koniec wróćcie do Azoka, by ostatecznie zakończyć misję Obowiązki zwiadowcy w Elex 2. Zadanie zostanie ukończone po awansie do wyższej rangi - musicie więc osiągnąć przynajmniej 20 poziom postaci. Po awansie misja się zakończy, a Wy otrzymacie dostęp do lepszego uzbrojenia (przede wszystkim pancerza) u Askila. Możecie też rozpocząć kolejne zadanie Albów - Obowiązki piechura (The Duties of a Trooper).