Elex 2: Rozmowy z NPC-ami i specjalne opcje dialogowe Elex 2 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Elex 2 zawiera informacje o rozmowach z NPC-ami oraz różnych wyborach i unikalnych wariantach opcji dialogowych.
Ostatnia aktualizacja: 10 marca 2022
Na tej stronie poradnika do gry Elex 2 znajdziecie najważniejsze informacje o rozmowach z postaciami niezależnymi. Dowiecie się m.in. jak rozpoznawać wybory w trakcie rozmów, jakie są powody braku możliwości zainicjowania rozmowy, a także kiedy mogą pojawiać się specjalne dialogowe.
- Odmowa rozpoczęcia rozmowy - dlaczego?
- Reakcje NPC-ów na wypowiedzi Jaxa
- Wybory w trakcie rozmów
- Specjalne opcje dialogowe
Odmowa rozpoczęcia rozmowy - dlaczego?
Są dwa główne powody, dla których rozmowa z napotkanym NPC-em może się nie rozpocząć:
- Rozmówca nie ma nic do przekazania (dotyczy to przede wszystkim "bezimiennych" NPC-ów) lub Jax odbył już z nim jedyną zaplanowaną rozmowę.
- NPC jest zajęty rozmową z inną postacią. Próba przerwania jej może zostać potraktowana jako niekulturalne zachowanie i w skrajnych przypadkach doprowadzić do niewielkiego pogorszenia relacji z daną postacią. Zawsze czekajcie aż wytypowany NPC zakończy rozmowę z drugą osobą i dopiero wtedy do niego zagadujcie.
Reakcje NPC-ów na wypowiedzi Jaxa
Musicie mieć świadomość tego, że wybierane opcje dialogowe mogą zmieniać nastawienie danego NPC-a - na lepsze (np. jeśli podoba mu się co mówicie lub obiecacie mu pomóc) lub na gorsze (np. jeśli prezentuje inny światopogląd lub został obrażony).
Gra wyświetla na ekranie komunikaty za każdym razem gdy doszło do jakiejś zmiany. Możecie ograniczać ryzyko podejmowania "złych" decyzji w rozmowach zapisując wcześniej grę i pomoże to Wam też w opisanych poniżej wyborach.
Wybory w trakcie rozmów
Podczas spotkań z NPC-ami oprócz "zwykłych" opcji dialogowych mogą pojawiać się też wybory i rozpoznaje się je po tym, że pojawiają się w nawiasach obok danego wariantu zachowania. Możecie się dzięki temu dowiedzieć np. że dana opcja zachowania doprowadzi do przekazania NPC-owi łapówki, okłamania go czy zastraszenia.
Musicie uważać, bo w skrajnych przypadkach wybranie niewłaściwej opcji dialogowej może bezpowrotnie zrazić rozmówcę do bohatera lub nawet doprowadzić do walki. Unikajcie tych opcji jeśli rzeczywiście nie chce zaatakować drugiej osoby.
Specjalne opcje dialogowe
W wybranych sytuacjach mogą pojawiać się unikalne opcje dialogowe lub opcje zachowania. Występują one w dwóch głównych wariantach.
Pierwszy wariant to opcje powiązane z atrybutami bohatera i z opisu możecie odczytać jakie są ich wymagania - w przykładzie z powyższego obrazka to 50 punktów atrybutu siły. Wybranie takiej opcji może pozwolić poruszyć nowy temat, pozwolić wykazać się wiedzą czy zmienić przebieg rozmowy. Może to też zostać nagrodzone niewielką ilością XP.
Drugi wariant to opcje powiązane ze Zniszczeniem, czyli poziomem reputacji/moralności głównego bohatera. Mogą one stawać się dostępne jeśli aktualna wartość Zniszczenia u Jaxa jest dostatecznie niska lub wysoka. Także i w tym przypadku możecie liczyć na zmianę przebiegu rozmowy, np. na pomyślne zastraszenie rozmówcy czy wydobycie od niego dodatkowych informacji.