Elex 2: Obowiązki nadzorcy Elex 2 poradnik, solucja
Obowiązki nadzorcy. Na tej stronie poradnika do Elex 2 znajdziecie opis przejścia misji Morkonów o nazwie Obowiązki nadzorcy. Nasze porady pomogą Wam w podjęciu decyzji w sprawie strażnika bramy, niewolników z Tavaru czy handlarzy.
Ostatnia aktualizacja: 1 marca 2022
Obowiązki nadzorcy (The Duties of and Overseer) to nazwa pierwszej misji we frakcji Morkonów. Otrzymacie ją od Bahadura tuż po zostaniu Morkonem. Jako zastępca Khana musicie rozwiązać kilka problemów w Grocie. Na tej stronie poradnika do Elex 2 poznacie konsekwencje wyborów podejmowanych w trakcie zadania. Dowiecie się kogo najlepiej wybrać na strażnika bramy, co zrobić z niewolnikami z Tavaru i jak rozwiązać problem handlarzy.
- Próba Mordraga
- Strażnik bramy - Dimitr czy Marat?
- Niewolnicy z Tavaru - co z nimi zrobić?
- Problem z handlarzami
- Wariant 1 - stanięcie po stronie handlarzy
- Wariant 2 - stanięcie po stronie Kojli
- Inspekcja tunelu - po skierowaniu niewolników do pracy
- Inspekcja tunelu - po zabiciu lub wypuszczeniu niewolników
- Walka z Mordragiem
Próba Mordraga
Po otrzymaniu zadania i wyjściu ze świątyni zostaniecie zatrzymani przez Mordraga. Podążajcie za nim do sali, a następnie zdejmijcie wszystkie części pancerza. Ponownie porozmawiajcie z Mordragiem i rozpocznijcie próbę bólu. Musicie po prostu nie reagować na ataki i czekać, aż pasek życia spadnie do 0.
Strażnik bramy - Dimitr czy Marat?
Teraz udajcie się do Głosu Jaxa - to postać, która wcześniej nazywała się Głos Khana i poznaliście ją np. w zadaniu Wartości Morkonów (Morkon Values). Okaże się, że bramy może pilnować tylko jedna osoba, więc musicie wybrać pomiędzy Dimitrem a Maratem. Wybór wpływa wyłącznie na poziom Zniszczenia. Jeśli chcecie zmniejszyć poziom Zniszczenia, wybierzcie Dimitra. W przeciwnym razie postawcie na Marata.
Dimitr stoi po stronie Kriitona, a Marat po stronie Raavaca. Nie ma jednak znaczenia kogo wybierzecie na strażnika bramy. Dopiero w kolejnej misji frakcji Morkonów podejmiecie ostateczny wybór, do którego odłamu chcecie dołączyć.
Niewolnicy z Tavaru - co z nimi zrobić?
Kolejnym problemem do rozwiązania są pojmani Berserkerzy. Decyzja ma wpływ na przebieg inspekcji tunelu odbywającej się w dalszej części misji.
- Puszczenie niewolników wolno - poziom Zniszczenia spadnie, ale w trakcie inspekcji tunelu będziecie musieli przekonać Rubena do powrotu do pracy.
- Wysłanie niewolników do pracy - poziom Zniszczenie spadnie, a Ruben będzie przychylny wobec Jaxa. Doprowadzi to jednak do zawalenia tunelu i ataku przez Szakale (Rotboars).
- Zabicie niewolników - poziom Zniszczenie wzrośnie, ale tak samo jak w przypadku wypuszczenie niewolników, konieczne będzie przekonanie Rubana do powrotu do pracy.
Problem z handlarzami
Po podjęciu decyzji w sprawie niewolników, Waszym celem będzie rozwiązanie problemu handlarzy przebywających w punkcie handlowym w okolicy Groty. Udajcie się tam - lokalizacja zostanie oznaczona na mapie.
Na miejscu porozmawiajcie z Kojlą, a następnie z Danką. Dzięki temu poznacie sytuację i będziecie mogli wybrać między dwoma wariantami - stanięciem po stronie handlarzy lub objęciem strony Kojli.
Wariant 1 - stanięcie po stronie handlarzy
Jeśli chcecie pomóc handlarzom to najpierw poinformujcie o tym Dankę, a następnie udajcie się do Kojli. Teraz musicie sprawić, by Kojla opuścił punkt handlowy. Możecie to zrobić dzięki opcji dialogowej wymagającej minimum 30 punktów Inteligencji lub poprzez pokonanie Kojli w walce.
Niezależnie od wyboru, wróćcie do Danki, a następnie porozmawiajcie z handlarką imieniem Nova - przebywa ona w klatce na lewo od Danki. Nova poprosi Was o odzyskanie skrzyń z towarami. Udajcie się do miejsca oznaczonego na mapie, zabijcie tutejsze Szakale i zbierzcie skrzynie.
Po odzyskaniu towarów ponownie porozmawiajcie z Novą. Teraz musicie zaprowadzić handlarzy do Groty. Będą oni za Wami podążać i pomagać w walce, więc po prostu wróćcie do siedziby Morkonów, a dokładnie do Głosu Jaxa.
Wariant 2 - stanięcie po stronie Kojli
Jeśli chcecie stanąć po stronie Kojli, powiedzcie Dance, że handlarze muszą zginąć. Teraz porozmawiajcie z Kojlą - handlarzy możecie zabić sami lub zlecić to Kojli. Niezależnie od wyboru, wracajcie do Głosu Jaxa i poinformujcie o podjętej decyzji.
Inspekcja tunelu - po skierowaniu niewolników do pracy
Jeśli podjęliście decyzję o skierowaniu niewolników do pracy, to Ruben będzie Wam wdzięczny za pomoc i rozpocznie z Wami inspekcję tunelu. W trakcie rozmowy usłyszycie huk w dolnej części tunelu.
Okaże się, że Szakale wyczuły Manę zgromadzoną przez niewolników - konsekwencją tego jest zniszczenie tunelu i zabicie Berserków. Pokonajcie potwory, przeszukajcie zwłoki niewolników i wracajcie do Głosu Jaxa.
Inspekcja tunelu - po zabiciu lub wypuszczeniu niewolników
Jeżeli podjęliście decyzję o zabiciu lub wypuszczeniu niewolników, to Ruben i pozostali kopacze nie będą chcieli pracować. Musicie przekonać Rubena poprzez wręczenie 250 kryształków Elexitu lub pokonanie go w walce. Niezależnie od wyboru wróćcie do Głosu Jaxa.
Walka z Mordragiem
Walki z Mordragiem nie da się uniknąć. Nawet jeśli wszystkie decyzje podejmiecie zgodnie z zasadami Ravaaca, Mordrag będzie przeciw Jaxowi. Zmieni się jedynie kwestia dialogowa wypowiadana przez Mordraga. Jeśli wybierzecie Marata na strażnika bramy oraz zabijecie niewolników i handlarzy, to Mordrag stwierdzi, że Jax jest szpiegiem Albów. Z kolei w wariancie z wyborem Dimitra, oszczędzeniem niewolników i pomocy handlarzom, Mordrag będzie przeciw Jaxowi z powodu podjętych decyzji.
W ostatnim etapie misji Obowiązki nadzorcy w Elex 2, Głos Jaxa skieruje Was do Bahadura. Rozmowę z Bahadurem przerwie Mordrag. Dowiecie się, że jedynym sposobem na rozwiązanie konfliktu jest walka między Mordragiem i Jaxem. Mordrag jest silnym przeciwnikiem, więc przygotujcie się do walki. Możecie też skorzystać z pobliskiego wzniesienia za świątynią i stamtąd ostrzeliwać go z broni dystansowej. Po zabiciu Mordraga porozmawiajcie z Bahadurem. Jeśli posiadacie przynajmniej 20 poziom postaci, to możecie awansować do rangi Wandala i tym samym ukończyć zadanie.