Elex 2: Pora dnia - jak zmienić i przyśpieszyć upływ czasu? Elex 2 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Elex 2 wyjaśnia jak zmienić porę dnia (np. z nocy na dzień) oraz czy przyśpieszanie upływu czasu wpływa na grę.
Ostatnia aktualizacja: 11 marca 2022
Na tej stronie poradnika do gry Elex 2 możecie znaleźć informacje w jaki sposób zmienić porę dnia, np. z godzin dziennych na nocne lub odwrotnie. Dodatkowo znajdziecie odpowiedź na pytanie czy zmiana aktualnej godziny w świecie gry wpływa na przebieg questów.
Wybór pory dnia
W Elex 2 czas płynie szybciej niż w rzeczywistości, choć dnie w grze są stosunkowo długie. Tematem zmiany pory dnia możecie zainteresować się przede wszystkim pod kątem chęci unikania podróżowania nocą. Widoczność po zapadnięciu zmroku wyraźnie spada i pomimo tego, że w grze jest dostępna latarka z baterią o nieograniczonej pojemności, to mimo wszystko znacznie łatwiej jest zginąć nocą np. po napotkaniu potworów czy wejściu na pułapkę, której się nie zauważyło.
Do zmiany pory dnia używane są łóżka i śpiwory. Możecie je odnajdywać w wielu miejscach w świecie gry, zarówno w dużych lokacjach (np. Bastion, Fort, Grota), jak i w mniejszych obozowiskach. Korzystanie z łóżek i śpiworów jest darmowe i nie musicie obawiać się tego, że w trakcie snu zaatakuje Was potwór.
W grze jest też dostępna opcja korzystania z zajazdów i przykładowy zajazd z powyższego obrazka znajduje się w Forcie. Jax musi opłacić pobyt z góry. Naszym zdaniem nie jest to opłacalna metoda, bo elexit lepiej jest przeznaczyć na inne cele i skorzystać z jednego z darmowych miejsc do odpoczynku.
Po wejściu w interakcję z łóżkiem lub śpiworem możecie wybrać jedną z 4 pór dnia - poranek, środek dnia, wieczór lub noc. Skorzystanie z opcji odpoczynku przy okazji przywróci pasek zdrowia Jaxa do pełnego poziomu.
Czy pora dnia wpływa na questy?
W przypadku zdecydowanej większości otrzymywanych questów macie swobodę wyboru pory dnia i nie będzie ona miała wpływu na przebieg zadania.
Niektóre misje mogą wymuszać ich zaliczanie o określonej porze dnia. W przykładzie z powyższego obrazka Jax może udać się z Wulfem na nocny patrol tylko po zapadnięciu zmroku i do momentu nastania nocy dalsze awansowanie w queście nie będzie możliwe.
Gra może też wymusić odczekanie określonej ilości czasu żeby móc kontynuować dane zadanie. Może to być np. kilka godzin lub kilka dni. Jeśli zależy Wam na tym żeby od razu wznowić dany quest to możecie skorzystać kilka razy pod rząd z opcji snu żeby celowo przyśpieszyć upływ czasu.
Ważną informacją w kontekście całej kampanii jest to, że nie ma żadnego limitu czasu na skończenie gry. Jest to szczególnie istotne w przypadku infekcji, której Jax dozna na samym początku gry. Zakażenie nie będzie postępowało na bazie ilości dni spędzonych w grze, tylko wraz z postępami w głównym wątku fabularnym. Możecie często korzystać z łóżek i nie obawiać się żadnych związanych z tym negatywnych konsekwencji.