Umiejętności aktywne | Szaman w Diablo III poradnik Diablo III 2.0
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Umiejętności aktywne
Zatruta strzałka
Wystrzeliwuje zatrutą strzałkę, która zadaje obrażenia od trucizny przy trafieniu oraz przez kilka sekund po nim.
Wymagany poziom: 1. Zasoby: Wymaga punktów many.
|
Runy do umiejętności Zatruta strzałka:
Drzazgi - wystrzeliwuje trzy zatrute strzałki, z których każda zadaje zmniejszone obrażenia od trucizny. Wymagany poziom: 6.
| |
Paraliżująca strzałka - toksyny znajdujące się na grocie strzałki redukują szybkość poruszania się trafionego wroga. Wymagany poziom: 13.
| |
Ciernista strzałka - za każdym razem, gdy strzałka trafi we wroga, bohater regeneruje część many. Wymagany poziom: 25.
| |
Ognista strzałka - podpala strzałkę, dzięki czemu zadaje ona obrażenia od ognia przez kilka sekund po trafieniu we wroga. Wymagany poziom: 43.
| |
Wężem w twarz - zatruta strzałka zmienia się w węża, który przy trafieniu ma szansę na krótkotrwałe ogłuszenie celu. Wymagany poziom: 52.
|
Trupie pająki
Wyrzuca dzban z pająkami, które podczas swoje krótkiego życia zadają przeciwnikom zmniejszone obrażenia fizyczne.
Wymagany poziom: 3. Zasoby: Darmowy. |
Runy do umiejętności Trupie pająki:
Skaczące pająki - przywołujesz skaczące pająki, które zadają większe obrażenia i mogą doskakiwać do oddalonych przeciwników. Wymagany poziom: 9.
| |
Pajęcza królowa - na kilkanaście sekund przywołujesz pajęczą królową, która powija mniejsze pająki zadające zmniejszone obrażenia od trucizny. Można przywołać tylko jedną królową na raz. Wymagany poziom: 18.
| |
Owdawiacze - przywołuje wdowie pająki, które z każdym uderzeniem regenerują manę szamana. Wymagany poziom: 33.
| |
Petryfikujące pająki - przywołuje paraliżujące pająki, których ataki spowalniają ruchy przeciwnika. Wymagany poziom: 45.
| |
Ogniste pająki - przywołuje ogniste pająki, które zadają nieco większe obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 55.
|
Plaga ropuch
Wypuszcza grupę ropuch, które wszystkim napotkanym wrogom zadają zwiększone obrażenia od trucizny.
Wymagany poziom: 11. Zasoby: Darmowy.
|
Runy do umiejętności Plaga ropuch:
Wybuchowe ropuchy - ropuchy mutują i przy zetknięciu z celem wybuchają zadając zwiększone obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 17.
| |
Przebijające ropuchy - ropuchy przebijają się przez wrogów zadając im zmniejszone obrażenia od trucizny. Wymagany poziom: 24.
| |
Deszcz ropuch - na kilka sekund przywołuje deszcz ropuch, które zadają zwiększone obrażenia od trucizny. Wymagany poziom: 35.
| |
Trujące ropuchy - tworzysz żółte zmutowane żaby, które zadają zwiększone obrażenia od trucizny oraz mają szansę na wprowadzenie wrogów w kilkusekundowy stan zamętu. Wymagany poziom: 51.
| |
Więź z ropuchami - przyzwane ropuchy przy trafieniu we wroga przywracają część punktów many. Wymagany poziom: 54.
|
Ognista bomba
Rzuca wybuchającą czaszkę, której eksplozja zadaje zmniejszone obrażenia od ognia wszystkim pobliskim przeciwnikom.
Wymagany poziom: 21. Zasoby: Darmowy.
|
Runy do umiejętności Ognista bomba:
Błysk ognia - zamiast eksplodować czaszka kilkukrotnie przeskakuje między przeciwnikami, z każdym skokiem zadając mniejsze obrażenia. Wymagany poziom: 28.
| |
Rzut kośćmi - sprawia, że czaszka odbija się kilka razy od ziemi. Wymagany poziom: 31.
| |
Ognista jama - eksplozja tworzy pożar, który przez kilka sekund zadaje stojącym w nim przeciwnikom zmniejszone obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 38.
| |
Słup ognia - tworzy kolumnę płomieni, która pluje ogniem w najbliższego przeciwnika zadając mu przez kilka sekund zwiększone obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 47.
| |
Upiorna bomba - oprócz podstawowego wybuchu czaszka tworzy dodatkową eksplozję, która jest większa i zadaje dodatkowe obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 60.
|
Objęcia umarłych
Upiorne ręce wyłaniają się z ziemi na kilka sekund zadając zmniejszone obrażenia fizyczne i spowalniają ruch przeciwników.
Wymagany poziom: 2. Zasoby: Wymaga punktów many.
|
Runy do umiejętności Objęcia umarłych:
Żelazny chwyt - wzmacnia efekt spowolnienia. Wymagany poziom: 7.
| |
Kłębowisko węgorzy - zwiększa obrażenia zadawane prze Objęcia umarłych. Wymagany poziom: 15.
| |
Śmierć znaczy życie - wrogowie, którzy zginą w obszarze działania umiejętności mają szansę na wyrzucenie dodatkowej kuli życia lub przyzwanie psa zombie. Wymagany poziom: 25.
| |
Desperacki uścisk - skraca czas odnowienia umiejętności. Wymagany poziom: 28.
| |
Deszcz zwłok - przez kilka sekund z nieba będą spadać zwłoki zadając zmniejszone obrażenia fizyczne. Wymagany poziom: 53.
|
Ogniste nietoperze
Przywołuje stado ognistych nietoperzy palących wrogów przed bohaterem, zadając im zwiększone obrażenia od ognia.
Wymagany poziom: 5. Zasoby: Wymaga punktów many.
|
Runy do umiejętności Ogniste nietoperze:
Upiorne nietoperze - przywołuje mniejszą liczbę nietoperzy, ale zamiast tego są one większe, zadają większe obrażenia i lecą na większą odległość. Wymagany poziom: 11.
| |
Wampiryczne nietoperze - utrzymanie działania tej umiejętności jest darmowe. Wymagany poziom: 19.
| |
Zarażone nietoperze - zakażone nietoperze powodują infekcję u przeciwników; początkowo otrzymywane obrażenia od trucizn są niewielkie, ale z czasem wzrastają do wysokiego poziomu. Wymagany poziom: 29.
| |
Żarłoczne nietoperze - przywołuje szybkie nietoperze, które wyszukują najbliższe cele i zadają im zwiększone obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 45.
| |
Chmara nietoperzy - przywołuje kłębowisko nietoperzy, które zadają okolicznym wrogom zwiększone obrażenia od ognia; dodatkowo obrażenia wzrastają co sekundę do określonego poziomu. Wymagany poziom: 56.
|
Opętanie
Przywołuje ducha, który przez dłuższy czas krąży za przeciwnikiem zadając mu zwiększone obrażenia od zimna. Jeżeli cel zginie, duch zaatakuje kolejnego wroga.
Wymagany poziom: 12. Zasoby: Wymaga punktów many.
|
Runy do umiejętności Opętanie:
Pożerający duch - przywołany duch, co sekundę przywraca szamanowi punkty życia. Wymagany poziom: 18.
| |
Zawzięte duchy - zwiększa ilość przywołanych duchów. Wymagany poziom: 23.
| |
Przyczajony duch - jeśli nie pozostały już żadne inne cele duch będzie ci towarzyszył jeszcze przez kilka sekund poszukując nowych przeciwników. Wymagany poziom: 35.
| |
Duchowy chwyt - zmniejsza szybkość poruszania się opętanych celów. Wymagany poziom: 48.
| |
Wysysający duch - przywołany duch przywraca szamanowi kilka punktów many na sekundę. Wymagany poziom: 57.
|
Rój szarańczy
Uwalnia plagę szarańczy która rzuca się na wroga zadając mu przez kilka sekund zwiększone obrażenia od trucizny. Szarańcza przeskakuje na kolejne cele w pobliżu.
Wymagany poziom: 21. Zasoby: Wymaga punktów many.
|
Runy do umiejętności Rój szarańczy:
Plaga - istnieje szansa na to, że szarańcza przeskoczy na dwa cele zamiast jednego. Wymagany poziom: 27.
| |
Nienasycony rój - odzyskujesz część punktów many za każdego zaatakowanego przez szarańczę wroga. Wymagany poziom: 33.
| |
Chmara insektów - wydłuża czas trwania roju. Wymagany poziom: 37.
| |
Jadowity rój - wrogowie zabici przez rój pozostawiają po sobie chmurę szarańczy, która utrzymuje się przez kilka sekund i zadaje stojącym w niej wrogom zmniejszone obrażenia od trucizny. Wymagany poziom: 42.
| |
Ognista szarańcza - otacza wroga płonącą szarańczą, która zadaje zwiększone obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 59.
|
Psy zombie
Przywołuje psy zombie, które podążają za szamanem i zadają przeciwnikom zmniejszone obrażenia fizyczne.
Wymagany poziom: 4. Zasoby: Darmowy.
|
Runy do umiejętności Psy zombie:
Wściekłe psy - psy zombie gryząc zarażają wrogów chorobą, która przez kilka sekund zadaje obniżone obrażenia od trucizny. Wymagany poziom: 12.
| |
Ostateczny podarunek - istnieje szansa na to, że po śmierci psa zombie pojawi się kula życia. Wymagany poziom: 19.
| |
Więzy życia - psy zombie absorbują część otrzymywanych przez szamana obrażeń. Wymagany poziom: 28.
| |
Płonące ogary - ogniste psy zombie palą pobliskich wrogów zadając im zmniejszone obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 40.
| |
Wampirze bestie - część zadawanych przez psy zombie obrażeń wraca do nich i do szamana w formie punktów życia. Wymagany poziom: 54.
|
Przerażenie
Bohater zakłada widmową maską, która wprawia w przerażenie pobliskich wrogów, zmuszając ich do kilkusekundowej ucieczki.
Wymagany poziom: 8. Zasoby: Darmowy.
|
Runy do umiejętności Przerażenie:
Fobia - wydłuża czas przerażenia wrogów. Wymagany poziom: 14.
| |
Prześladowca - na kilka sekund zwiększa szybkość poruszania się szamana. Wymagany poziom: 21.
| |
Oblicze śmierci - zwiększa zasięg działania Przerażenia. Wymagany poziom: 34.
| |
Przerażający wygląd - szaman otrzymuje na kilka sekund premię do pancerza. Wymagany poziom: 44.
| |
Bezlitosna trwoga - za każdego przerażonego przeciwnika odzyskujesz część punktów many. Wymagany poziom: 56.
|
Duchowa wędrówka
Pozostawiasz fizyczne ciało bohatera i na krótką chwilę wchodzi do krainy duchów. W tym czasie ruchy szaman są nieskrępowana. Efekt dobiega końca, jeśli ciało postaci otrzyma duże obrażenia.
Wymagany poziom: 16. Zasoby: Darmowy.
|
Runy do umiejętności Duchowa wędrówka:
Wyprawa - przedłuża czas działa duchowej wędrówki. Wymagany poziom: 23.
| |
Szacowny gość - w momencie użycia duchowej wędrówki odzyskujesz część punktów many. Wymagany poziom: 29.
| |
Ognisty wstrząs - kiedy duchowa wędrówka dobiega końca, fizyczna forma szamana eksploduje zadając zmniejszone obrażenia od ognia wszystkim pobliskim wrogom. Wymagany poziom: 38.
| |
Rozdarcie - wrogowie, przez których ciała przejdziesz będąc w formie ducha otrzymują obrażenia fizyczne. Wymagany poziom: 47.
| |
Uzdrawiająca podróż - w momencie użycia duchowej wędrówki odzyskujesz część maksymalnej wartości punktów życia. Wymagany poziom: 53.
|
Klątwa
Na kilkanaście sekund przywołuje szamana fetyszów, który zamienia przeciwników w kurczaki. Wrogowie pozostający w tej formie nie mogą atakować i staja się bardziej podatni na ataki.
Wymagany poziom: 22. Zasoby: Wymaga punktów many.
|
Runy do umiejętności Klątwa:
Gusła - szaman raz na jakiś czas leczy swoich sprzymierzeńców. Wymagany poziom: 26.
| |
Fatum - wrogowie pod wpływem klątwy stają się jeszcze bardziej podatni na obrażenia. Wymagany poziom: 31.
| |
Wściekły kurczak - szaman fetyszów zmienia się na kilka sekund we wściekłego kurczaka, który eksploduje zadając zwiększone obrażenia fizyczne wszystkim stojącym dookoła wrogom. Wymagany poziom: 36.
| |
Ropuszysko - Przywołujesz ropuchę która połyka przeciwników i zadaje obrażenia fizyczne. Wymagany poziom: 43.
| |
Niestabilna forma - wrogowie pod wpływem klątwy w momencie zabicia eksplodują zadając pobliskim przeciwnikom zwiększone obrażenia od trucizny. Wymagany poziom: 58.
|
Żniwa dusz
Posilasz się energią życiową kilku pobliskich przeciwników i otrzymujesz premię do inteligencji za każdego trafionego wroga. Efekt utrzymuje się przez kilkadziesiąt sekund.
Wymagany poziom: 9. Zasoby: Darmowy
|
Runy do umiejętności Żniwa dusz:
Pochłonięcie duszy - otrzymujesz trochę punktów many za każdego trafionego wroga. Wymagany poziom: 15.
| |
Wyssanie - otrzymujesz trochę punktów zdrowia za każdego trafionego przeciwnika. Wymagany poziom: 21.
| |
Uwiąd - na kilka sekund zmniejsza szybkość poruszania się wrogów. Wymagany poziom: 32.
| |
Pogrom dusz - wydłuża czas trwania umiejętności. Wymagany poziom: 39.
| |
Mściwy Duch - przeciwnicy dotknięci działaniem umiejętności otrzymują dodatkowo zmniejszone obrażenia fizyczne. Wymagany poziom: 49.
|
Ofiara
Twoje psy zombie zostają wygnane i wybuchają. Eksplozja zadaje zwiększone obrażenia od broni wszystkim pobliskim wrogom.
Wymagany poziom: 13.
|
Runy do umiejętności Ofiara:
Czarna posoka - z ciał zabitych psów zombie wycieka czarna maź, która na kilka sekund spowalnia ruch przeciwników. Wymagany poziom: 18.
| |
Krewniak - każdy pies zombie, którego poświęcasz ma szansę odrodzić się na nowo. Wymagany poziom: 24.
| |
Duma - odzyskujesz część many za każdego poświęconego psa zombie. Wymagany poziom: 36.
| |
Ofiarność - za każdego poświęconego psa zombie odzyskujesz część punktów życia. Wymagany poziom: 41.
| |
Szczucie sfory - każdy poświęcony pies zombie zwiększa na jakiś czas zadawane przez bohatera obrażenia. Wymagany poziom: 51.
|
Zbiorowy zamęt
Wywołuje u przeciwników paranoje, dzięki czemu część z nich na pewien czas zaczyna walczyć po stronie szamana.
Wymagany poziom: 22. Zasoby: Wymaga punktów many.
|
Runy do umiejętności Zbiorowy zamęt:
Kraina niepokoju - skraca czas odnowienia Zamętu. Wymagany poziom: 26.
| |
Degeneracja - istnieje duża szansa na to, że wrogowie zabici pod wpływem paranoi zmienią się w psy zombie. Wymagany poziom: 34.
| |
Zbiorowa histeria - część przeciwników, którzy nie zostali dotknięci paranoją zostaje ogłuszonych na kilka sekund. Wymagany poziom: 43.
| |
Paranoja - wszyscy wrogowie będący w strefie działania umiejętności stają się bardziej podatni na obrażenia. Wymagany poziom: 46.
| |
Zbiorowe halucynacje - podczas działania umiejętności pojawia się gigantyczny duch, który szaleje pośród wrogów zadając każdemu, przez którego przeleci zwiększone obrażenia fizyczne. Wymagany poziom: 54.
|
Szarżujący zombie
Przywołuje zombie-samobójcę, który zadaje zwiększone obrażenia od trucizn stojącym mu na drodze przeciwnikom.
Wymagany poziom: 14. Zasoby: Wymaga punktów many.
|
Runy do umiejętności Szarżujący zombie:
Spiętrzenie - przywołujesz kolumnę zombie która spada na wrogów. Wymagany poziom: 21.
| |
Wskrzeszeniec - jeśli zombie zabije jakiegoś przeciwnika, pojawi się na nowo, ponownie zadając zwiększone obrażenia od trucizny. Efekt ten może powtórzyć się tylko parę razy. Wymagany poziom: 27.
| |
Ospały chłód - przywołuje kilka białych niedźwiedzi, które rozbiegają się w każdym kierunku i zadając obrażenia od zimna. Wymagany poziom: 33.
| |
Wybuchowa bestia - przywołuje wybuchowego psa zombie, który kieruje się do celu, a po zetknięciu z nim wybucha zadając zwiększone obrażenia od ognia wszystkim pobliskim wrogom. Wymagany poziom: 42.
| |
Niedźwiedzie zombie - przywołuje szarżujące niedźwiedzie zombie, które biegną przed siebie zadając zwiększone obrażenia od trucizny znajdującym się w okolicy wrogom. Wymagany poziom: 54.
|
Duchowa nawałnica
Bombarduje cel widmowymi pociskami, które zadają zwiększone obrażenia od zimna.
Wymagany poziom: 17. Zasoby: Wymaga punktów many.
|
Runy do umiejętności Duchowa nawałnica:
Pomocny duch - za każdym razem, gdy nawałnica trafia wroga, odzyskujesz część punktów many. Wymagany poziom: 23.
| |
Studnia dusz - dodatkowo przywołujesz kilka duchów, które zadają zmniejszone obrażenia fizyczne. Wymagany poziom: 32.
| |
Widziadło - na kilka sekund przywołujesz zjawę, która zadaje obrażenia fizyczne wszystkim pobliskim wrogom. Wymagany poziom: 37.
| |
Upust krwi - Każda wiązka ma szansę na zauroczenie Wymagany poziom: 44.
| |
Manitu - przywołujesz widmo, które przez jakiś czas będzie za tobą podążać atakując pobliskich wrogów i zadając im zmniejszone obrażenia fizyczne.. Wymagany poziom: 59.
|
Kwasowa chmura
Sprowadza deszcz kwasu, który najpierw zadaje obrażenia od trucizn, a następnie przez kilka sekund rani przeciwników stojących w danym miejscu, zadając im zmniejszone obrażenia od trucizny.
Wymagany poziom: 22. Zasoby: Wymaga punktów many.
|
Runy do umiejętności Kwasowa chmura:
Kwaśny deszcz - zwiększa początkowy promień działania chmury. Wymagany poziom: 26.
| |
Kwasowy śluz - kwasowy deszcz tworzy trujący szlam, który utrzymuje się na ziemi przez kilka sekund, zadając stojącym na nim przeciwnikom zmniejszone obrażenia od trucizny. Wymagany poziom: 30.
| |
Żrący kwas - wydłuża czas trwania żrących kałuż. Wymagany poziom: 39.
| |
Pocałunek śmierci - wypluwa chmurę kwasu, która zadaje na początku zwiększone obrażenia od trucizny, a następnie rani przeciwników stojących w zasięgu jej działania. Wymagany poziom: 46.
| |
Trupia bomba - wywołujesz eksplozję zwłok, która zadaje zwiększone obrażenia od trucizny wszystkim stojącym w pobliżu wrogom. Wymagany poziom: 55.
|
Ściana zombie
Na kilka sekund przywołujesz ścianę zombie, które ranią pobliskich wrogów zadając im zmniejszone obrażenia fizyczne.
Wymagany poziom: 28. Zasoby: Darmowy
|
Runy do umiejętności Ściana zombie:
Barykada - zwiększa szerokość ściany. Wymagany poziom: 32.
| |
Bezlitosny uścisk - zombie na kilka sekund zmniejszają prędkość poruszania się trafionych wrogów. Wymagany poziom: 35.
| |
Pełzacze - z ziemi wyłania się kilka płonących zombie, które atakują przeciwników i zadają im obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 41.
| |
Trupia banda - Przywołani przeciwnicy prowokują wrogów. Wymagany poziom: 49.
| |
Wywrotowcy - Odrzuca wrogów za ścianę. Wymagany poziom: 60.
|
Monstrum
Przywołuje gigantycznego zombie, który będzie dla ciebie walczył zadając zmniejszone obrażenia fizyczne.
Wymagany poziom: 19. Zasoby: Wymaga punktów many.
|
Runy do umiejętności Monstrum:
Dryblas - gigantyczny zombie może używać zdolności Rozpłatanie, co umożliwia mu zadawanie ciosów kilku przeciwnikom. Dodatkowo zwiększone zostają zadawane przez monstrum obrażenia. Wymagany poziom: 22.
| |
Niezmordowany gigant - kiedy monstrum napotka elitarnego wroga lub zostanie otoczone przez wielu przeciwników, na kilkanaście sekund wpada w szał. Otrzymuje wtedy premię do szybkości ruchu, szybkości ataku oraz do zadawanych obrażeń. Efekt ten może uaktywnić się tylko raz na jakiś czas. Do elitarnych wrogów zaliczają się: Czempioni Rzadkie potwory Bossowie Inni gracze Wymagany poziom: 29.
| |
Gniewny obrońca - przywołuje zombie na krótszy okres czasu, ale monstrum zadaje dodatkowe obrażenia od ognia oraz odrzuca wrogów. Wymagany poziom: 39.
| |
Śmierdziuch - zombie jest otoczony przez trującą chmurę, która zadaje okolicznym wrogom zmniejszone obrażenia od trucizny. Wymagany poziom: 48.
| |
Mięśniak - zombie uzyskuje zdolność potężnego uderzania wrogów zadając im obrażenia fizyczne i ogłuszając na kilka sekund. Wymagany poziom: 56.
|
Wściekłe voodoo
Przywołuje fetysza wykonującego rytualny taniec, który na pewien czas zwiększa szybkość ataku oraz ruchu wszystkich pobliskich sojuszników.
Wymagany poziom: 25.
|
Runy do umiejętności Wściekłe voodoo:
Rytm dżungli - przedłuża czas trwania rytuału. Wymagany poziom: 31.
| |
Taniec deszczu - w miejscu przeprowadzania rytuału, co sekundę przywracana jest część punktów many. Wymagany poziom: 37.
| |
Taniec śmierci - zwiększa obrażenia zadawane przez wszystkich pobliskich sojuszników. Wymagany poziom: 44.
| |
Duchowy trans - rytuał co sekundę przywraca sprzymierzeńcom część maksymalnego zdrowia. Wymagany poziom: 50.
| |
Pieska śmierć - istnieje szansa na to, ze wrogowie zabici na obszarze rytuału, zostaną wskrzeszeni, jako psy zombie. Wymagany poziom: 58.
|
Armia fetyszów
Przywołujesz na pewien czas armię fetyszów, którzy walczą u twego boku zadając zmniejszone obrażenia fizyczne.
Wymagany poziom: 30.
|
Runy do umiejętności Armia fetyszów:
Zasadzka fetyszów - każdy fetysz zadaje w chwili przywołania zwiększone obrażenia fizyczne wszystkim pobliskim wrogom. Wymagany poziom: 34.
| |
Wierna świta - skraca czas odnawiania Armii fetyszów. Wymagany poziom: 40.
| |
Legion nożowników - zwiększa liczbę uzbrojonych w sztylety fetyszów. Wymagany poziom: 46.
| |
Połykacze ognia - przywołujesz więcej zionących ogniem fetyszów, którzy zadają zmniejszone obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 52.
| |
Łowcy głów - przywołuje dodatkowych fetyszów-łowców, którzy strzelają we wrogów z dmuchawek zadając im zmniejszone obrażenia od trucizny. Wymagany poziom: 60.
|