Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przykładowy build | Mnich w Diablo III poradnik Diablo III 2.0

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Przykładowy build

Mnichem grałem dotychczas łącznie około 80 godzin. Nie ukrywam, że gdy rozpoczynałem grę tą postacią, jeszcze w czasach bety Diablo III, moim założeniem było utworzenie z niej "szybkiego barbarzyńcy". O ile jednak inwestowanie jedynie w Zręczność, zwiększającą liczbę obrażeń na sekundę, ma sens do mniej więcej czwartego aktu na normalnym poziomie trudności, o tyle po rozpoczęciu gry na Ekspercie musiałem przemyśleć sposób grania tą postacią. Ostatecznie, jak przystało na klasę wychowanego na wielogodzinnych medytacjach mieszkańca Iwogrodu, zdecydowałem się szukać równowagi pomiędzy, z jednej strony, poziomem zadawanych obrażeń w stosunku do wydawanej siły duchowej, a umiejętnościami ochronnymi i regenerującymi punkty życia z drugiej.

Poniżej przedstawiam build, z którego korzystałem przez dłuższą część czasu gry do poziomu 60, wraz z opisem najważniejszych umiejętności oraz run - Przykładowy build | Mnich w Diablo III - Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Poniżej przedstawiam build, z którego korzystałem przez dłuższą część czasu gry do poziomu 60, wraz z opisem najważniejszych umiejętności oraz run. Opis nie ma charakteru ostatecznego - w Diablo III istnieją miliony dostępnych kombinacji umiejętności dla każdej z klas, tak więc rozwodzenie się nad każdą z nich wymagałoby chyba większej wiedzy i pamięci niż posiada Deckard Cain. Zachęcam do zamieszczania własnych ciekawych kombinacji w komentarzach pod poradnikiem.

Na czym opiera się mój build? Przede wszystkim na wysokiej regeneracji zdrowia i wytrzymałości. Nie staram się zabijać wszystkich jednym ciosem, ale w pierwszej kolejności zapewnić sobie przetrwanie w najtrudniejszych warunkach i wykorzystać szybkość i zdolności ochronno-ofensywne mnicha. Jeśli chodzi o kompletowanie przedmiotów starałem się zatrzymywać takie, które maksymalnie wzmacniają Witalność i Zręczność, a przy tym dodają bonusy do kul życia, regeneracji zdrowia lub życia skradzionego przy każdym trafieniu. Jako narzędzia niesienia śmierci przeciwnikom wybrałem bronie naręczne. Kluczowe jest, aby miały one zwiększoną szybkość ataku i, jeżeli to możliwe, dodawały bonus do punktów życia od każdego uderzenia. Bardzo przydatne jest używanie takich, które można dodatkowo wzmocnić ametystami lub rubinami.

Poniżej przedstawiam kombinację umiejętności aktywnych i pasywnych, już po wzięciu pod uwagę pierwszych zmian balansu wprowadzonych przez Blizzard 22 maja. Obok skilla podaję nazwę zastosowanej runy, w nawiasie zaś poziom, na którym się ona odblokowuje.

Umiejętności aktywne

Grzmiące pięści + Wzbudzenie (42) - Przykładowy build | Mnich w Diablo III - Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Grzmiące pięści + Wzbudzenie (42)

Pierwsza, startowa umiejętność Mnicha, jest zarazem w pierwszej trójce najlepszych skilli tej klasy. Nie dość, że zadaje obrażenia od błyskawic, to po zdobyciu wspomnianej runy pozwala wojownikowi z Iwogrodu bardzo szybkie ładowanie siły duchowej. Jest to kluczowy skill, aby móc często używać Fali światła oraz Mantry uzdrowienia, które mają wyższy koszt siły duchowej.

Kopnięcie z półobrotu + Sępi szpon (7) - Przykładowy build | Mnich w Diablo III - Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Kopnięcie z półobrotu + Sępi szpon (7)

Bardzo przydatna zdolność przez całą grę. Nie dość, że zadaje wysokie obrażenia i odrzuca wrogów, to przy zastosowaniu runy Sępi Szpon zadaje ogniste ciosy o zwiększonej sile. W późniejszej części gry bardzo przydaje się także Dłoń Ytara (52), wyjątkowo skuteczna w walce z wszelkimi szybkimi lub naprzykrzającymi się przeciwnikami, jak na przykład latające osy w akcie II.

Spokój ducha + Wytchnienie (23) - Przykładowy build | Mnich w Diablo III - Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Spokój ducha + Wytchnienie (23)

Pozwala na otoczenie postaci niewidzialną sferą ochronną na 3 sekundy. Jest bardzo, ale to bardzo przydatna przy walce ze szczególnie mocnymi przeciwnikami lub grupkami czempionów, właściwie w każdej kombinacji runów. Przydaje się także w połączeniu z Mantrą uzdrawiania lub Tchnieniem niebios. Ja zdecydowałem się na runę Wytchnienie, ponieważ w ten sposób dysponuję dodatkowym źródłem regeneracji zdrowia. W endgame rozsądną alternatywą wydaje się Natychmiastowa karma (54). Gdy stosuje się ją, aby wycofać się na chwilę z pola walki i zyskać parę sekund na odnowienie energii lub życia, na początkowym etapie gry można ją zastąpić Oślepiającym błyskiem + Lśnienie (12).

Powalający podmuch + Burza ostrzy (33) - Przykładowy build | Mnich w Diablo III - Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Powalający podmuch + Burza ostrzy (33)

Muszę przyznać, że nie doceniałem tej umiejętności przez bardzo długi czas. Gdy ją ostatecznie odkryłem, stała się ona kluczowym elementem mojego buildu. Przydaje się zwłaszcza, gdy jest się otoczonym, ale nie zaszkodzi stosować jej w każdym momencie, w którym pozwala na to poziom siły duchowej. Zadając obrażenia przeciwnikom wokół mnicha, bardzo dobrze kompensuje rezygnację z umiejętności Przełamująca fala. Przy dynamicznej rozgrywce jej pierwsza runa jest zupełnie zbędna, ponieważ skill będzie prawie zawsze naładowany. Z początku stosowałem Burzę ognia (38), ale ostatecznie zmieniłem runę na Burzę ostrzy. Większy zasięg nie jest naprawdę istotny w porównaniu z możliwością zwiększenia zadawanych obrażeń.

Fala światła + Eksplozja światła (25) - Przykładowy build | Mnich w Diablo III - Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Fala światła + Eksplozja światła (25)

Zacząłem wykorzystywać tę umiejętność po odblokowaniu wymienionej runy. Jest nadzwyczaj przydatna, gdy chce się wymknąć z kręgu nieprzyjaciół lub po prostu zadać znaczące obrażenia przeciwnikom (także na pewien ograniczony dystans). Inne runy nie przypadły mi do gustu, ponieważ uderzają w przeciwników w linii, co przy szybszych przeciwnikach nie zawsze jest skuteczne. Możliwe jest jej zamienne używanie ze skillem Siedmiokrotne uderzenie + Nagłe uderzenie (23) lub Boski szturm (60), który przydaje się w walce z ograniczoną liczbą silniejszych przeciwników (gdy jest ich więcej ilość zadawanych obrażeń rozkłada się na wiele potworów, przez co ten fajnie animowany skill jest mniej skuteczny). Bardzo zabawne na początkowym etapie rozgrywki jest połączenie Fali światła z Uderzeniem cyklonu - można wtedy parę razy przyciągnąć pobliskich wrogów do siebie, a następnie odepchnąć ich (i częstokroć zabić) z użyciem Eksplozji światła (lub w ostateczności Kopnięcia z półobrotu + Sępi szpon [7]).

Mantra uzdrawiania + Wigor (31) - Przykładowy build | Mnich w Diablo III - Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Mantra uzdrawiania + Wigor (31)

Zastosowanie jest proste - przy spadku punktów życia do połowy, należy odpalić mantrę, aby polepszyć stan zdrowia w walce. I tak co 4 sekundy. Już nie mówiąc o przydatności tej umiejętności w grze zespołowej, ponieważ jej efekt obejmuje także sojuszników - niejeden raz członkowie drużyny dziękowali mi za jej użycie, gdy byliśmy otoczeni chmarą nieprzyjaciół. Na początkowym poziomie gry Mantrę uzdrawiania można z powodzeniem zastępować Tchnieniem niebios + Krąg pogardy (14) lub Krąg życia (21).

Umiejetności pasywne

Transcendencja (16) - Przykładowy build | Mnich w Diablo III - Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Transcendencja (16)

Najważniejsza zdolność pasywna. Niejednokrotnie uratowała mi życie, gdy żywotność spadała do niebezpiecznie niskiego poziomu. Dzięki niej, możliwe jest także leczenie poza walką. Wystarczy odpalić jakąś umiejętność wydającą siłę duchową, aby odzyskać określoną liczbę punktów życia za punkt energii Mnicha.

Jedność (45) - Przykładowy build | Mnich w Diablo III - Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Jedność (45)

Dobra umiejętność na wyższych poziomach trudności, gdy potwory zadają mocne obrażenia od żywiołów i magii. Pozwala na inwestowanie w przedmioty zwiększające jeden rodzaj odporności. Korzystam z niej wymiennie z Przejęciem inicjatywy (20) i Pacyfizmem (30), w zależności od napotykanych przeciwników.

Determinacja (10) - Przykładowy build | Mnich w Diablo III - Diablo III 2.0 - poradnik do gry

Determinacja (10)

Zmniejsza obrażenia otrzymywane od wrogów, a przez to wydłuża szansę na przeżycie przy cięższych bitwach. Poza walką przydaje się stosować ją zamiennie z Dźwięczną inkantacją (20), która pozwala na w miarę szybkie nabicie pełnej puli siły duchowej.

Dodatkową zaletą wspomnianego builda jest jego zrównoważenie pod względem poziomów. Większość wymienionych w nim umiejętności i run jest dostępna około 25 poziomu, czyli gdzieś pod koniec aktu II.