Umiejętności aktywne | Mnich w Diablo III poradnik Diablo III 2.0
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Umiejętności aktywne
Pięści Gromu
Uwalnia serię szybkich ciosów zadających zwiększone obrażenia od błyskawic. Co trzeci cios zadaje obrażenia wszystkim wrogom stojącym przed bohaterem oraz odrzuca ich na niewielką odległość. Ze względu na dużą szybkość ataku jest to umiejętność, która najszybciej generuje punkty siły duchowej.
Wymagany poziom: 1. Zasoby: Generuje punkty siły duchowej.
|
Runy do umiejętności Grzmiące pięści:
Rozgromienie - uwalnia falę błyskawic, która razi wszystkich wrogów stojących niedaleko celu zadając im zmniejszone obrażenia od błyskawic. Dodatkowo co trzeci atak odrzuci wroga. Wymagany poziom: 6.
| |
Szybki jak błyskawica - na krótki czas zwiększa szansę na uniknięcie ciosu. Wymagany poziom: 14.
| |
Ładunek statyczny - twój główny cel na kilka sekund zostaje naładowany elektrycznością. Za każdym razem gdy taki przeciwnik zostanie trafiony inni naładowani przeciwnicy też otrzymają obrażenia. Wymagany poziom: 30.
| |
Wzbudzenie - Trafienia krytyczne generują dodatkowe punkty siły duchowej. Wymagany poziom: 42.
| |
Wyładowanie - co trzeci cios zamiast odrzucać wrogów, tworzy serię błyskawic, która zadają zmniejszone obrażenia od błyskawic. Wymagany poziom: 52.
|
Zabójczy zasięg
Wytwarza promień czystej energii działający na krótkim dystansie i zadający dodatkowe obrażenia. Co trzecie uderzenie ma szansę na wyrzucenie przeciwnika w powietrze.
Wymagany poziom: 3. Zasoby: Generuje punkty siły duchowej.
|
Runy do umiejętności Zabójczy zasięg:
Przebijający trójząb - Co trzecie uderzenie ma teraz zwiększoną szansę na wyrzucenie przeciwnika w powietrze. Wymagany poziom: 9.
| |
Bystre oko - trzecie uderzenie zwiększa na kilka sekund pancerz bohatera. Wymagany poziom: 18.
| |
Rozproszone ciosy - trzecie uderzenie zostaje zastąpione przez atak, który trafia losowo kilka celów, zadając im zwiększone obrażenia od błyskawic. Wymagany poziom: 34.
| |
Atak z zaświatów - trafienia krytyczne generują dodatkowe punkty siły duchowej. Wymagany poziom: 47.
| |
Przezorność - trzecie uderzenie zwiększa na dłuższy czas obrażenia zadawane przez wszystkie ataki. Wymagany poziom: 54.
|
Przełamująca fala
Wykonujesz serię zamaszystych ataków, które zadają zwiększone obrażenia wszystkim wrogom znajdującym się przed bohatera. Co trzecie uderzenie dodatkowo oszałamia wrogów wokół mnicha na kilka sekund zmniejszając ich szybkość ruchu i ataku.
Wymagany poziom: 11. Zasoby: Generuje punkty siły duchowej. |
Runy do umiejętności Przełamująca fala:
Poturbowanie - zwiększa obrażenia zadawane przez Przełamującą falę. Wymagany poziom: 17.
| |
Wstrząs - na kilka sekund zmniejsza obrażenia zadawane przez trafionych wrogów. Wymagany poziom: 26.
| |
Fala przypływu - trafienia krytyczne generują kilka dodatkowych punktów siły duchowej. Wymagany poziom: 36.
| |
Tsunami - wzrasta zasięg trzeciego uderzenia. Wymagany poziom: 51.
| |
Miażdżąca fala - przeciwnicy trafieni Przełamującą falą przez kilka sekund są bardziej podatni na wszelkie obrażenia. Wymagany poziom: 57.
|
Droga stu pięści
Uwalnia szybką serię ciosów, które zadają zwiększone obrażenia.
Wymagany poziom: 15. Zasoby: Generuje punkty siły duchowej. |
Runy do umiejętności Droga stu pięści:
Błyskawiczne dłonie - zwiększa liczbę trafień przy drugim uderzeniu. Wymagany poziom: 24.
| |
Śmigłe pięści - trafienia krytyczne na kilka sekund zwiększają szybkość ataku i poruszania się bohatera. Efekt kumuluje się kilka razy. Wymagany poziom: 32.
| |
Pięści furii - przez kilka sekund zadajesz dodatkowe obrażenia od świętej mocy wszystkim celom znajdującym się pod wpływem umiejętności. Dodatkowo przed wykonaniem pierwszego ciosu możesz doskoczyć do przeciwnika. Wymagany poziom: 40.
| |
Natchnione natarcie - każda aktywacja umiejętności daje szansę na regenerację dodatkowych punktów siły duchowej. Wymagany poziom: 48.
| |
Smagnięcie wichru - trzecie uderzenie tworzy podmuch wiatru, który zadaje zwiększone obrażenia od zimna wszystkim wrogom znajdującym się przed bohaterem. Wymagany poziom: 60.
|
Kopnięcie z półobrotu
Wykonujesz kopnięcie z półobrotu, które zadaje zwiększone obrażenia i odrzuca wrogów.
Wymagany poziom: 2. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej.
|
Runy do umiejętności Kopnięcie z półobrotu:
Sępi Szpon - tworzy nawałnice płomieni, zadaje zwiększone obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 7.
| |
Zmiatające kopnięcie - Zadaje obrażenia od broni, a także odrzuca i spowalnia wrogów. Wymagany poziom: 15.
| |
Ogniste kopnięcie z półobrotu - rzucasz kolumną ognia, która pali wrogów i zadaje zwiększone obrażenia od płomieni. Wymagany poziom: 28.
| |
Żądło skorpiona - istnieje szansa na to, że przeciwnicy zamiast zostać odrzuceni zostaną ogłuszeni na krótką chwilę. Wymagany poziom: 38.
| |
Dłoń Ytara - bohater atakuje z dużej odległości, na pewien czas znacznie zmniejszając prędkość poruszania się przeciwników. Wymagany poziom: 52.
|
Porywista szarża
Szarżujesz przez wrogów, spowalniając ich na krótką chwilę oraz zadając zmniejszone obrażenia.
Wymagany poziom: 5. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej w momencie użycia oraz podczas odnawiania.
|
Runy do umiejętności Porywista szarża:
Północna bryza - zmniejsza koszt Porywistej szarży. Wymagany poziom: 11.
| |
Pomyślny wiatr - zwiększa szybkość poruszania się bohatera podczas szarży. Wymagany poziom: 20.
| |
Nawałnica - zwiększa siłę efektu spowolnienia. Wymagany poziom: 33.
| |
Strumień powietrza - redukuje obrażenia otrzymywane podczas wykonywania szarży. Wymagany poziom: 45.
| |
Szalejący wicher - Trafieni wrogowie zostają odrzuceni i zadają mniejsze obrażenia. Wymagany poziom: 56.
|
Fala światła
Skupia falę światła, która zadaje pobliskim wrogom zwiększone obrażenia od świętej mocy oraz zmniejszone obrażenia wszystkim celom w linii prostej od bohatera.
Wymagany poziom: 12. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej.
|
Runy do umiejętności Fala światła:
Ściana światła - zwiększa obrażenia zadawane przez pierwsze uderzenie Fali światła oraz odrzuca wrogów. Wymagany poziom: 18.
| |
Eksplozja światła - tworzysz wyładowanie energii, które zadaje zwiększone obrażenia od świętej mocy wszystkim wrogom w pobliżu. Wymagany poziom: 25.
| |
Uległa fala - redukuje koszt użycia umiejętności. Wymagany poziom: 35.
| |
Oślepiające światło - trafienie krytyczne ogłusza wrogów na kilka sekund. Wymagany poziom: 49.
| |
Filar starożytnych - przywołuje starożytny filar, który zadaje dodatkowe obrażenia od broni w momencie uderzenia oraz po krótkiej chwili od aktywacji. Wymagany poziom: 57.
|
Oślepiający błysk
Tworzy błysk światła, który na kilka sekund oślepia stojących dookoła przeciwników. Elitarni przeciwnicy szybciej wracają do siebie, ale ich ataki mają szansę na nietrafienie celu.
Wymagany poziom: 4. Zasoby: Darmowy
|
Runy do umiejętności Oślepiający błysk:
Lśnienie - zwiększa czas trwania oślepienia. Wymagany poziom: 12.
| |
Zwodnicze światło - Oślepieni wrogowie zostają spowolnieni. Wymagany poziom: 19.
| |
Światło odnowy - Za każdego oślepionego wroga odzyskujesz siłę duchową. Wymagany poziom: 28.
| |
Kojące światło - Sojusznicy otrzymują premię do regeneracji zdrowia. Wymagany poziom: 41.
| |
Światło wiary - przez kilka sekund po użyciu Oślepiającego błysku wszystkie twoje ataki zadają dodatkowe obrażenia od świętej mocy. Wymagany poziom: 55.
|
Tchnienie niebios
Podmuch boskiej energii, który uzdrawia ciebie oraz stojących niedaleko sojuszników.
Wymagany poziom: 8. Zasoby: Darmowy
|
Runy do umiejętności Tchnienie niebios:
Krąg pogardy - zadaje dodatkowo obniżone obrażenia od świętej mocy stojącym niedaleko przeciwnikom. Wymagany poziom: 14.
| |
Krąg życia - zwiększa uzdrawiający efekt tchnienia. Wymagany poziom: 21.
| |
Palący gniew - po użyciu Tchnienia niebios zadawane przez ciebie obrażenia zostają zwiększone na dłuższy okres czasu. Wymagany poziom: 32.
| |
Oświecenie - przez kilka sekund po użyciu Tchnienie niebios każdy generujący siłę duchową atak dostarcza kilka dodatkowych punktów zasobów. Wymagany poziom: 44.
| |
Zefir - Szybkość ruchu sojuszników uzdrowionych zostaje zwiększona. Wymagany poziom: 59.
|
Spokój ducha
Bohater zostaje otoczony tarczą, która przez kilka sekund będzie pochłaniać wszystkie otrzymywane obrażenia oraz chronić przed efektami ograniczającymi kontrolę nad postacią.
Wymagany poziom: 16. Zasoby: Darmowy |
Runy do umiejętności Spokój ducha:
Wytchnienie - Spokój ducha dodatkowo regeneruje życie bohatera. Wymagany poziom: 23.
| |
Strefa bólu - Kiedy umiejętność jest aktywna przeciwnicy otrzymują obrażenia. Wymagany poziom: 29.
| |
Opanowanie - rozszerza działanie tarczy ochronnej na sojuszników, którzy przez krótką chwile stają się odporni na wszelkie efekty ograniczające kontrolę nad postacią. Wymagany poziom: 39.
| |
Nirwana - przedłuża czas działania umiejętności. Wymagany poziom: 47.
| |
Natychmiastowa karma - kiedy Spokój ducha jest aktywny, możez swobodnie się poruszać. Wymagany poziom: 54.
|
Wewnętrzne sanktuarium
Na kilka sekund tworzy na ziemi runiczny krąg ochrony, który zmniejsza obrażenia otrzymywane przez sojuszników.
Wymagany poziom: 22. Zasoby: Darmowy
|
Runy do umiejętności Wewnętrzne sanktuarium:
Uświęcona ziemia - Wrogowie nie mogą teraz przekroczyć bariery. Wymagany poziom: 26.
| |
Bezpieczna przystań - Ty i twoi sojusznicy macie zwiększoną regeneracje zdrowia wewnątrz kręgu. Wymagany poziom: 31.
| |
Świątynia ochrony - Sojusznicy znajdujący się w środku umiejętności są niewrażliwi na efekty kontroli tłumu. Wymagany poziom: 37.
| |
Interwencja - Robisz doskok do celu i rzucasz tarczę osłaniając sojuszników. Wymagany poziom: 43.
| |
Zakazany pałac - Wrogowie w kręgu otrzymują zwiększone obrażenia i ich szybkość poruszania się jest mniejsza. Wymagany poziom: 58.
|
Śmiałe uderzenie
Szybko przemieszasz się we wskazane miejsce lub do konkretnego wroga, zadając obrażenia wszystkim wrogom na swojej drodze.
Wymagany poziom: 9. Zasoby: Jeden ładunek (co kilka sekund otrzymujesz jeden ładunek)
|
Runy do umiejętności Śmiałe uderzenie:
Droga spadającej gwiazdy - po trafieniu wroga Śmiałym uderzeniem, na kilka sekund zwiększona zostaje szybkość poruszania się bohatera. Wymagany poziom: 15.
| |
Oślepiająca szybkość - Otrzymujesz premię do uniku. Wymagany poziom: 23.
| |
Żywe srebro - Maksymalna liczba ładunków wzrasta. Wymagany poziom: 32.
| |
Kopnięcie z wyskoku - Wykonujesz kopnięcie które ma szansę na ogłuszenie. Wymagany poziom: 39.
| |
Grad ciosów - Ostatniemu wrogowi którego dosięgnie umiejętność zadajesz dodatkowe obrażenia. Wymagany poziom: 49.
|
Eksplodująca dłoń
Uderzony wróg krwawi przez kilka sekund otrzymując zwiększone obrażenia fizyczne. Jeśli zginie podczas krwawienia, jego ciało eksploduje zadając obrażenia pobliskim wrogom. Wielkość obrażeń zadanych przez eksplozję uzależniona jest od maksymalnej ilości życia przeciwnika.
Wymagany poziom: 13. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej. |
Runy do umiejętności Eksplodująca dłoń:
Kruchość ciała - zwiększa obrażenia otrzymywane przez trafionych przeciwników. Wymagany poziom: 18.
| |
Siła ducha - jeśli wróg eksploduje wskutek krwawienia, bohater otrzyma punktów siły duchowej za każdego wroga ranionego w wyniku tej eksplozji. Wymagany poziom: 25.
| |
Pełznąca agonia - dodatkowo redukuje szybkość poruszania się celu. Wymagany poziom: 36.
| |
Nieuchronna zguba - zwiększa czas trwania efektu krwawienia. Wymagany poziom: 44.
| |
Esencja ognia - zamiast krwawić cel zostaje podpalony i co sekundę otrzymuje zwiększone obrażenia od ognia. Jeśli wskutek tego zginie, jego ciało eksploduje, powodując zapalenie się okolicznych wrogów. Otrzymują oni zmniejszone obrażenia od ognia. Efekt ten kumuluje się. Wymagany poziom: 51.
|
Powalający podmuch
Bohater zostaje otoczony wirem, który zadaje zmniejszoną liczbę obrażeń wszystkim stojącym dookoła wrogom. Wir trwa kilka sekund, ale czas ten jest resetowany przy każdy uderzeniu wroga wręcz. Trafienie krytyczne ma szansę na zwiększenie obrażeń wiru, a efekt ten może się kumulować kilka razy.
Wymagany poziom: 21. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej.
|
Runy do umiejętności Powalający podmuch:
Władca wichrów - przedłuża czas trwania wiru. Wymagany poziom: 27.
| |
Burza ostrzy - wzmacnia wir, zwiększając zarówno podstawowe obrażenia, jak i obrażenia uzyskiwane po wykonaniu trafienia krytycznego. Wymagany poziom: 33.
| |
Burza ognia - zwiększa zasięg działania wiru oraz zmienia charakter zadawanych przez niego obrażeń na obrażenia od ognia. Wymagany poziom: 38.
| |
Wewnętrzna burza - tak długo jak wir zadaje maksymalne możliwe obrażenia, co sekundę otrzymujesz dodatkowe punkty siły duchowej. Wymagany poziom: 46.
| |
Cyklon - podczas gdy wir zadaje maksymalne możliwe obrażenia, trafienia krytyczne mają szansę na wywołanie tornada, które zadaje zmniejszone obrażenia od błyskawic. Każde takie tornado istnieje kilka sekund. Wymagany poziom: 56.
|
Uderzenie cyklonu
Ściąga wszystkich pobliskich wrogów do bohatera po czym następuje wybuch energii zadający obrażenia od świętej mocy.
Wymagany poziom: 14. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej.
|
Runy do umiejętności Uderzenie cyklonu:
Oko cyklonu - redukuje koszt użycia umiejętności. Wymagany poziom: 21.
| |
Implozja - zwiększa dystans, z jakiego wrogowie zostają przyciągnięci. Wymagany poziom: 25.
| |
Słoneczny blask - zmienia wybuch energii w eksplozję ognia. Wymagany poziom: 34.
| |
Ściana wiatru - po skorzystaniu z umiejętności przez kilka sekund masz szansę na uniknięcie zadawanych ciosów. Wymagany poziom: 41.
| |
Kojąca bryza - użycie umiejętności uzdrawia ciebie oraz pobliskich sojuszników. Wymagany poziom: 55.
|
Siedmiostronne uderzenie
Seria siedmiu szybkich ciosów zadających trafionym celom potężne obrażenia.
Wymagany poziom: 17. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej. |
Runy do umiejętności Siedmiostronne uderzenie:
Nagłe uderzenie - teleportujesz się do celu i zadajesz jeszcze większe obrażenia. Wymagany poziom: 23.
| |
Wielostronne uderzenia - zwiększa liczbę uderzeń. Wymagany poziom: 29.
| |
Pandemonium - każdy trafiony cel ma szansę zostać ogłuszonym na kilka sekund. Wymagany poziom: 37.
| |
Nieprzerwany atak - skraca czas odnowienia umiejętności. Wymagany poziom: 43.
| |
Boski szturm - przy każdym uderzeniu następuje wybuch, który zadaje zwiększone obrażenia od świętej mocy wszystkim stojącym dookoła wrogom. Wymagany poziom: 60.
|
Mistyczny sojusznik
Przywołuje mistycznego sojusznika, który walczy dla ciebie zadając wrogom zmniejszone obrażenia fizyczne. Sojusznik towarzyszy ci do czasu zniszczenia go przez wrogów.
Wymagany poziom: 22. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej. |
Runy do umiejętności Mistyczny sojusznik:
Wodny sojusznik - mistyczny sojusznik zostaje nasycony energią wody, dzięki czemu może wywołać falę, która zadaje zwiększone obrażenia i na krótką chwilę zmniejsza szybkość poruszania się trafionych wrogów. Wymagany poziom: 27.
| |
Ognisty sojusznik - mistyczny sojusznik zostaje nasycony energią ognia, dzięki czemu rozdziela się na kilku i wybucha. Dodatkowo zwiększa też obrażenia. Wymagany poziom: 31.
| |
Powietrzny sojusznik - mistyczny sojusznik zostaje nasycony energią powietrza, dzięki czemu każdy jego atak ma szansę na przywrócenie bohaterowi dużej ilości siły ducha. Wymagany poziom: 39.
| |
Wytrwały sojusznik - mistyczny sojusznik zostaje nasycony energią życia. Może się poświecić by cię uleczyć. Zwiększa twoja regeneracje życia. Wymagany poziom: 46.
| |
| Ziemski sojusznik - mistyczny sojusznik zostaje nasycony energią ziemi, dzięki czemu zwiększona zostaje maksymalna liczba punktów zdrowia, twoja i sojusznika. Wymagany poziom: 53.
|
Mantra uniku
Dzięki wypowiedzianej mantrze bohater oraz pobliscy sojusznicy na kilka minut otrzymują szansę na uniknięcie wszelkich ataków. Przez kilka sekund po aktywacji mantry szansa na uniknięcie ciosów jest dużo większa.
Jest to umiejętność mantry - w jednym momencie bohater może mieć aktywną tylko jedną mantrę.
Wymagany poziom: 19. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej.
|
Runy do umiejętności Mantra uniku:
Twardy cel - mantra dodatkowo zwiększa pancerz objętych nią postaci. Wymagany poziom: 24.
| |
Boska opoka - kiedy liczba punktów życia twoja lub sojusznika spadnie do niebezpiecznego poziomu, powstanie wokół was bariera ochronna, która na kilka sekund znacznie zmniejsza otrzymywane obrażenia. Efekt ten może uaktywnić się raz na kilkadziesiąt sekund. Wymagany poziom: 33.
| |
Wiatr buszujący w trzcinie - mantra zwiększa również szybkość poruszania się. Wymagany poziom: 40.
| |
Wytrwałość - mantra skraca czas trwania efektów ograniczających kontrolę nad postacią. Wymagany poziom: 50.
| |
Reperkusja - skuteczne uniknięcie ataku daje szansę na powstanie wybuchu, który zadaje zmniejszone obrażenia stojącym dookoła wrogom. Wymagany poziom: 58.
|
Mantra pomsty
Dzięki wypowiedzianej mantrze bohater oraz pobliscy sojusznicy odbijają część otrzymywanych obrażeń wręcz z powrotem do wrogów zadając im obrażenia od świętej mocy. Efekt ten utrzymuje się przez kilka minut.
To umiejętność mantry - w jednym momencie bohater może mieć aktywną tylko jedną mantrę.
Wymagany poziom: 21. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej.
|
Runy do umiejętności Mantra pomsty:
Odwet - zwiększa liczbę odbijanych obrażeń Wymagany poziom: 28.
| |
Wykroczenie - zwiększa szybkość ataku bohatera oraz jego sojuszników. Wymagany poziom: 36.
| |
Wzburzenie - kiedy wrogowie otrzymują obrażenia od mantry istnieje szansa na to, że zostaną ogłuszeni. Wymagany poziom: 41.
| |
Wbrew przeciwnościom - kiedy mantra odbija obrażenia, istnieje szansa na przywrócenie bohaterowi kilku punktów siły duchowej. Wymagany poziom: 56.
| |
Kara boska - wróg zraniony przez mantrę może doprowadzić do wybuchu, który zada zmniejszone obrażenia od świętej mocy jemu oraz stojącym dookoła przeciwnikom. Wymagany poziom: 59.
|
Mantra uzdrawiania
Dzięki wypowiedzianej mantrze bohater oraz pobliscy sojusznicy na kilka minut uzyskują dużo szybszą regenerację życia. Dodatkowo przez pierwsze kilka sekund po aktywacji regeneracja zdrowia jest jeszcze większa. Przy aktywacji otaczasz siebie i sojuszników tarczą.
To umiejętność mantry - w jednym momencie bohater może mieć aktywną tylko jedną mantrę.
Wymagany poziom: 26. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej.
|
Runy do umiejętności Mantra uzdrawiania:
Wigor - zwiększa premię do regeneracji życia. Wymagany poziom: 31.
| |
Oddech pod kontrolą - mantra regeneruje dodatkowo punkty siły duchowej. Wymagany poziom: 38.
| |
Dar inspiracji- Mantra uzdrawia także przy trafieniu we wroga. Wymagany poziom: 42.
| |
Ciało niebieskie - mantra zwiększa dodatkowo o kilka procent witalność postaci. Wymagany poziom: 48.
| |
W potrzebie - mantra zwiększa również wszystkie rodzaje odporności. Wymagany poziom: 53.
|
Mantra pewności
Dzięki wypowiedzianej mantrze przez kilka minut wszyscy pobliscy wrogowie stają się bardziej podatni na otrzymywane obrażenia. Dodatkowo przez pierwsze kilka sekund po aktywacji efekt ten jest jeszcze silniejszy.
To umiejętność mantry - w jednym momencie bohater może mieć aktywną tylko jedną mantrę.
Wymagany poziom: 26. Zasoby: Wymaga punktów siły duchowej.
|
Runy do umiejętności Mantra pewności:
Onieśmielenie - jeszcze mocniej zwiększa podatność przeciwników na obrażenia. Dotyczy to zarówno podstawowego efektu mantry, jak i wzmocnionej wersji działającej przez kilka sekund po aktywacji. Wymagany poziom: 35.
| |
Zastraszenie - przeciwnicy dotknięci działaniem mantry zadają dodatkowo mniejsze obrażenia. Wymagany poziom: 44.
| |
Zniechęcenie - mantra dodatkowo spowalnia pobliscy wrogów. Wymagany poziom: 47.
| |
Anihilacja - Zabicie Przeciwnica zwiększa tobie i sojusznikom prędkość ruchu. Wymagany poziom: 55.
| |
Podporządkowanie - przeciwnicy pozostający w strefie działania mantry otrzymują, co sekundę drobne obrażenia od świętej mocy. Wymagany poziom: 60.
|