Taktyka walki | Szaman w Diablo III poradnik Diablo III 2.0
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Taktyka walki
Szamanem nie zawsze gra się miło i przyjemnie. Trzeba sporo się nabiegać, a na wyższych poziomach trudności inwestować w przedmioty zapewniające regenerację punktów życia i many. Tak jak w przypadku innych klas walczących na dystans, warto ćwiczyć "kiting", czyli umiejętność szybkiego przemieszczania się po mapie i unikania uderzeń przeciwników.
Po napotkaniu mniej lub bardziej licznej grupy wroga rzucałem Żniwa dusz w celu zwiększenia zadawanych obrażeń. Następnie wycofywałem się na dalszy dystans i pozostawiałem towarzyszącym mi psom i monstrum zadanie zatrzymania przeciwników. Następnie wykańczałem ich z dystansu przy pomocy Zatrutej strzałki i Ognistych nietoperzy. Jeżeli sytuacja stawała się nieciekawa, odpalałem Duchową wędrówkę i oddalałem się od pola walki, aby poczekać na odnowienie się wszystkich zdolności. Zamiast tego ostatniego skilla można korzystać z Przerażenia + Prześladowcy (21), ale warto zaznaczyć, że nie działa ono na wyższych poziomach trudności - trudniejsi przeciwnicy często są odporni na tego rodzaju uroki.
Do walki z bossami zastępowałem Monstrum zdolnością Klątwa + Gusła (26), tak aby mieć dodatkowe źródło regeneracji życia. Psy zombie warto wówczas wyposażyć właśnie w skilla Wampirze bestie, dzięki czemu będą one żyć dłużej. Warto dodać, że dodatkowym źródłem regeneracji punktów życia z jakiego korzystałem było Opętanie + Pożerający duch (18).
Podczas całej przygody, warto dostosowywać swój build do różnorodnych sytuacji. W walce z licznymi grupami mniejszych przeciwników w akcie III i IV można korzystać ze Zbiorowego zamętu + Paranoi (46) lub Objęcia umarłych + Deszcz zwłok (53), a na wcześniejszych poziomach także Plagi ropuch + Deszcz ropuch (35).
Warto wyposażyć naszego szamana w przedmioty zwiększające nie tylko inteligencję (a więc obrażenia na sekundę i odporności), ale także witalność (punkty życia). Zalecam zatrzymywać takie zdobycze, które pozwolą na szybką regenerację energii i punktów życia lub dodają bezpośrednie bonusy do obrażeń (pierścienie, mojo) albo skuteczność różnych skilli postaci. Z początku nasza postać może się wydawać krucha i słaba, ale z czasem poziom jej odporności i szybkość odnawiania many przekształci ją w prawdziwie zabójczą maszynę eliminacji demonów.
Na zakończenie kilka słów o rozgrywce wieloosobowej. Przy grze kooperacyjnej na pierwszy plan wysuwają się dwie zdolności: Klątwa + Gusła (26) oraz Wściekłe voodoo z różnymi runami. Pierwsza to po prostu umiejętność lecząca, niezastąpiona w walce z trudniejszymi wrogami. Druga oferuje podobne bonusy, ale ponadto można ją wykorzystać do zwiększenia szybkości ataku i zadawanych obrażeń u naszych przyjaciół.