Bestiariusz | Bestiariusz i wyzwania w Dead Island poradnik Dead Island
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Szwendacz
Pierwszy typ nieumarłych, które spotkasz. Cechują się one powolnością - zawsze idą na Ciebie w miarę spokojnie, lecz gdy już Cię dorwą próbują się w Ciebie wgryźć. Jeśli tak się stanie musisz na przemian wciskać prawy i lewy przycisk myszy (jeśli grasz na klawiaturze). Są one bardzo łatwe do pokonania, z łatwością dają się przewracać po wykonaniu kopnięcia.
Zarażony
Ten typ zombie ma jedną zasadniczą cechę - szarżują na Ciebie, lecz niestety nie biegną idealnie prosto. Zmniejsza to prawdopodobieństwo trafienia w nie bronią miotaną. Najlepsze na nich jest po prostu wyczucie czasu kiedy należy wykonać cios (na przykład w głowe, odcinając im ją) bądź kopnięcie. Posiadają relatywnie mało punktów zdrowia, dlatego warto eliminować je w pierwszej kolejności.
Zbir
Pierwsze spotkanie: zadanie Exodus (akt 1)
Są bardzo odporne na przewrócenie, ciężko również zbliżyć się do nich na bliski dystans. Zbir cały czas wymachuje rękoma, dając Ci niewiele czasu na wyprowadzenie ataku. Najlepszym sposobem na nich, jest odcięcie obu rąk bądź ich złamanie. Wtedy co prawda zbir będzie atakował Cię głową, lecz aby trafić będzie potrzebował jeszcze mniejszego dystansu. Bardzo dobrze sprawdza się również furia, lecz musisz uważać na furię SamaB, gdyż musisz wtedy podejść bardzo blisko - ryzyko, iż zostaniesz trafiony i odlecisz na kilka kroków jest spore.
Samobójca
Pierwsze spotkanie: zadanie Helikopter w ogniu (akt 1)
Samobójcy są bardzo łatwi do zauważenia (patrz obrazek powyżej). Ich atak polega na autodestrukcji, która aktywuje się gdy znajdziesz się wystarczająco blisko takiego osobnika. Najłatwiej poradzić sobie z nimi przy pomocy broni palnej i z dystansu. Jeśli już znajdziesz się blisko samobójcy, czym prędzej uciekaj. Ich wybuch można również łatwo wykorzystać do zabicia nieumarłych krążących wokół niego. Samobójcy nie występują w dżungli, w trzecim rozdziale.
Taran
Pierwsze spotkanie: zadanie Waląc do nieba bram (akt 2)
Pomimo, iż wygląda na niezłego twardziela, to walka z taranem jest bardzo prosta. Jeśli będziesz przestrzegał jednej zasady - podczas jego szarży musisz wykonać unik (kierunek w prawo/lewo oraz skok). W tym momencie Taran przebiegnie obok Ciebie i zatrzyma się albo po kilkunastu krokach albo po natrafieniu na przeszkodę (na przykład ścianę). Wtedy nadchodzi czas na Twój atak - zadajesz mu obrażenia w plecy. Staraj się ograniczać do dwóch, maksymalnie trzech ataków, gdyż Taran po chwili się odwraca i wykonuje kopniaka (jeśli jesteś blisko).
Topielec
Pierwsze spotkanie: zadanie Z prądem (akt 2)
Ogromne, bardzo wolne zombie, które jednak posiada bardzo duży zasięg plucia toksynami. Możesz go wykończyć przy pomocy broni palnej, która co prawda nnie jest mocno skuteczna i potrzeba wielu naboi, ale przynajmniej możesz załatwić przeciwnika z dystansu. Drugim sposobem jest wbiegnięcie na Topielca i rozpoczęcie nieustannego ataku, w taki sposób, aby ten nie mógł wykonać swojego ruchu.
Rzeźnik
Pierwsze spotkanie: zadanie Ścigając cienie (akt 3)
Jeden z najtrudniejszych przeciwników w grze, jeśli chodzi o walkę w zwarciu. Rzeźnik zamiast rąk posiada kości, które służą mu jako broń. Jest niejako połączeniem kilku typów zombie - szarżuje na Ciebie, a kiedy podbiegnie zaczyna nieustannie wymachiwać rękoma. Najlepiej trzymać go na dystans - przydaje się broń palna bądź miotana. Zdecydowanie najłatwiej pozbyć się go taranując go samochodem. Rzeźnik dość szybko biega, jednakże ucieczka nie jest niemożliwa.
Ludzie
Na przeciwników pod postacią człowieka (żywego) natkniesz się już w drugim rozdziale - miasto będzie wypełnione bandytami. Nie zabraknie ich również w trzecim i czwartym rozdziale. Nie są oni wymagającym przeciwnikiem, gdyż można ich bardzo łatwo zabić strzelając im prosto w głowę - padają wtedy w zasadzie od razu. Należy jednak pamiętać o korzystaniu z osłon, gdyż wysiawianie się na ostrzał może bardzo szybko zakończyć się śmiercią.