Undead Parish (1) | Opis przejścia Dark Souls poradnik Dark Souls
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Undead Parish
Na początku Undead Parish zobaczymy trzy przejścia: kratę (a za nią smoka, kratę można otworzyć tylko od drugiej strony), wejście na wieżę[1] oraz przejście dalej. Na wieży znajduje się potężny wojownik - pokonanie go nie jest łatwe. Trzeba krążyć dokoła przeciwnika i unikać jego mocarnych ciosów. [2] Za zabicie go otrzymamy Black Knight Greatsword (może nie wypaść za każdym razem) oraz materiały i sporo dusz.
Dalsza droga zabierze nas do części obstawionej przez wrogów.
W pierwszej kolejności musimy poradzić sobie z dzikiem okutym w zbroję. Zwabiamy go strzałą i odskakujemy przed jego szarżą.
Atakujemy dzika dopiero, gdy nawróci i zacznie powoli odchodzić. Bestia może próbować kopnąć nas tylnymi łapami, albo nawrócić aby ponownie zaatakować kłami.
Idąc dalej musimy wciąż uważać - po przekroczeniu łuku, zainteresuje się nami wróg z włócznią po prawej [1] oraz przeciwnik z mieczem z przodu. [2] Wycofujemy się i zabijamy ich.
Teraz wchodzimy schodami po prawej na górę. [1] Tutaj unosimy tarczę i eliminujemy wroga z włócznią, uważając na ostrzał łuczników. [2]
Następnie zabijamy dwóch łuczników i 1-2 żołnierzy, którzy nadbiegną z dołu.
Duża brama przed nami będzie zamknięta, ale znajdziemy obejście - drogą schodkami w dół, do podziemi.
W tunelu zobaczymy uciekającego przeciwnika - to znak, że wrogowie szykują pułapkę. Ostrożnie zabijamy kolejnych z nich (w sumie będzie ich 4-5).
Zanim wejdziemy na górę po drabinie, zaglądamy za stoliki. W rogu pomieszczenia leżą zwłoki zawierające Mystery Key. Za jego pomocą uratujemy Knight Lautrec of Carim w późniejszej części gry.
Wspinamy się po dwóch drabinach [1] i przechodzimy przez mgłę. [2] Wcześniej możemy też zebrać duszę na belce pod sufitem (trzeba do niej ostrożnie przejść).
Po drugiej stronie mgły biegniemy przed siebie i skręcamy w prawo. Trafimy na rycerza z małą tarczą - wojownika z rapierem. Pod żadnym pozorem nie atakujemy gdy wróg trzyma rapier ostrzem w naszą stronę - to znak, że jest on gotowy zripostować nasze uderzenie. [1] Na końcu tej odnogi zbieramy Knight Shield.
Idziemy w przeciwną stronę. Trafimy na wroga stojącego przy beczkach. Zabijamy go i kontynuujemy podróż korytarzem. [1] Na jego końcu po prawej jest wróg. [2] UWAGA - gdy wyjdziemy z korytarza zainteresuje się nami kolejny posiadacz rapiera (nadbiegnie z przeciwległej strony). Najlepiej zwabić wrogów z powrotem do korytarza i tutaj zabić ich.
Dalsza droga zaprowadzi nas do rozwidlenia (poznamy ten punkt po kolumnach). Tutaj najlepiej skręcić w lewo - w ten sposób odblokujemy skrót.