Hydra | Jak zabić bossa w Dark Souls poradnik Dark Souls
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Hydra
Opis
Gigantyczna bestia wodna, która z odległości atakuje potężnymi pociskami, a z bliska korzysta ze swoich licznych głów. Wbrew pozorom, jest to jednak dość prosty przeciwnik, uznawany wręcz za minibossa.
W grze spotykamy tego wroga dwukrotnie - w Darkroot Basin oraz w The Ash Lake. Poniższy opis skupia się na drugiej, nieco lepszej wersji Hydry, ale obowiązuje także w przypadku pierwszej bestii. W Darkroot Basin przed walką musimy tylko wyeliminować lodowe golemy biegające koło jeziora.
Ataki i słabości
Hydra dysponuje dwoma zasadniczymi atakami:
1) Pociski - bardzo niebezpieczne pociski obszarowe. Hydra strzela nimi, gdy tylko nas zauważy. Czasami udaje się zablokować je tarczą. Równie dobrą taktyką jest uskok do przodu.
2) Głowy - ataki głów są wbrew pozorom bardzo proste do obronienia tarczą. Po każdym z nim mamy też kilka minut na to, aby uderzyć Hydrę.
Porady
1) Nie walcz z dystansu - Hydra jest znacznie prostsza, gdy tylko do niej dobiegniemy. Ataki głowami są wyraźnie sygnalizowane i można łatwo zablokować je tarczą.
2) Uważaj na granicę płytkiej wody - w walce z bliska trzeba uważać na to, aby nie wejść za głęboko do jeziora i nie cofać się za bardzo. W pierwszym przypadku utopimy się, a w drugim ryzykujemy tym, że Hydra zacznie strzelać do nas pociskami.
Taktyka
Podstawową taktyką jest walka z bliska. Lokalizujemy Hydrę i biegniemy do niej z uniesioną tarczą lub sprintem - musimy zablokować lub ominąć jej pociski. [1] W Ash Lake można schować się w połowie drogi w korzeniu - nie jesteśmy jednak w nim w stu procentach bezpieczni. [2]
Kiedy tylko dobiegniemy do Hydry, wchodząc do wody (ale uważając na jej głębszy fragment, w którym znajduje się bestia!), unosimy tarczę. [1] Bestia zaatakuje swoimi głowami - ciosy zablokujemy bez problemów. Po każdym z nich szybko kontratakujemy. [2] Powtarzamy czynność do skutku - po kilku ciosach dana głowa zostanie odcięta.
Pod koniec walki może pojawić się konieczność dobicia Hydry z łuku lub czarami.