Statystyki i klasy w Dark Souls | Podstawy poradnik Dark Souls
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Statystyki i klasy
Na początku gry otrzymujemy do wyboru kilka klas postaci, opatrzonych różnymi statystykami i dysponujących innym sprzętem. Podczas gry można całkowicie zmienić rozwój danego bohatera, więc nie należy za bardzo sugerować się początkowymi wyborami.
Co dają statystyki | |
Vitality | Zwiększa maksymalną liczbę punktów życia. |
Attunement | Zwiększa liczbę slotów na czary. |
Endurance | Zwiększa Staminę, Equip Burden, obronę fizyczną, odporność na krwawienie. |
Strength | Wymagana do używania niektórych broni. Zwiększa obrażenia dla pewnych broni. |
Dexterity | Wymagana do używania niektórych broni. Zwiększa obrażenia dla pewnych broni. |
Resistance | Zwiększa odporność fizyczną, na ogień i na trucizny. |
Intelligence | Wymagana do używania niektórych broni. Zwiększa moc czarów. |
Faith | Wymagana do używania niektórych broni. Zwiększa moc cudów. |
Humanity | Zwiększa prawdopodobieństwo znalezienia przedmiotów, zwiększa odporność na klątwę. Więcej w dziale o tym, dlaczego warto grać w postaci człowieka. |
Jak pisaliśmy wyżej, wybór klasy nie gra wielkiej roli. Dlatego najlepiej wybrać postać: Wanderer. Dlaczego? Bohater zaczyna na 3 poziomie doświadczenia, ale ma tyle samo punktów w statystykach co inne postacie. To znaczy, że pierwsze statystyki ulepszymy taniej.