[Solucja] The Esoteric Order of Dagon cz.2 poradnik Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
W środku leżą dwie apteczki (#275). Zbliż się do końca korytarza i otwórz drzwi po lewej. Prowadzą one do głównego holu posiadłości, w którym roi się od wrogów. Z racji tego, że masz nóż, możesz pobawić się w eksterminację wrogów po cichu, zachodząc ich od tyłu i atakując z zaskoczenia. Ja proponuję jednak szybsze rozwiązanie. Stań w progu (jeśli drzwi zamkną się za Tobą, nie będziesz mógł już ich otworzyć) i poczekaj, aż któryś z wrogów nawinie się pod lufę. Strzel i wycofaj się do korytarza. Wszyscy przeciwnicy posłusznie zbiegną się w okolice drzwi. Możesz ich teraz załatwić zza rogu, stosując taktykę strzał i unik.
Gdy parter będzie już czysty, zajmij się wartownikami patrolującymi balkon. Skasujesz ich bez problemu przy pomocy karabinu - pamiętaj, jeśli nie zabijesz ich teraz, będziesz zmuszony zrobić to później, co niekoniecznie musi być tak proste.
W holu, tuż obok schodów znajdują się drzwi do małego gabinetu (#276). W środku znajdziesz kolejny klucz oraz amunicję (#277). Skieruj się do drzwi po lewej stronie i odsuń rygiel. Prowadzą one do jadalni, z której wcześniej zabrałeś nóż. Wyjdź na korytarz.
Stojąc twarzą do krętej klatki schodowej, obróć się w prawo. Drzwi otworzysz przy pomocy klucza. W znalezionym składziku (#278) znajduje się apteczka, amunicja oraz punkt zapisu stanu gry. Dokonaj formalności związanych z zachowaniem aktualnych dokonań i posuwaj się naprzód. Ujrzysz drabinę, z której oczywiście skorzystaj.
Wdrapawszy się na górę, obróć się w lewo i podejdź do końca korytarza. Zobaczysz dwie pary drzwi, wybierz te po prawej. Trafisz do małego pomieszczenia z amunicją oraz stojącą pod ścianą strzelbą (#279). Zamknij za sobą drzwi i schyl się. Tuż obok broni jest małe okienko (#280), przez które możesz zobaczyć przeciwników na dole.
Mając doskonale pole manewru, zabij wszystkich wrogów. Musisz się jednak pilnować. Jeśli którykolwiek z przeciwników zobaczy Cię, w korytarzu obok pojawią się dwaj wartownicy. Trzeba będzie ich zabić, gdy opuścisz to pomieszczenie.
Wyjdź z pokoju, obróć się w lewo i biegnij do drzwi na drugim końcu korytarza. Znajdziesz się w zielonym pomieszczeniu (#281). Weź leżącą tu amunicję i skieruj się do kolejnych drzwi. Trafisz na balkon, który wcześniej patrolowany był przez wroga.
Biegnij przed siebie i otwórz drugie z kolei drzwi (#282). Znajdziesz tutaj dziennik Roberta Marsha oraz witraż przedstawiający wizerunek Dagona (#283). Rozbij go i przeskocz przez futrynę. Jack automatycznie podejdzie do małej dziewczynki, ale okaże się, że to jego kolejna, chora wizja.
Sprawdź dokładnie pomieszczenie a znajdziesz trochę amunicji. Na ścianach zobaczysz także następne witraże z Dagonem w roli głównej - ten po prawej odsłoni przejście do kolejnego pokoju. Przyjrzyj się tajemniczym znakom na płycie po prawej stronie (#284) i użyj do ich rozszyfrowania księgi Dagona. Okaże się, że musisz znaleźć dodatkowe wskazówki, inaczej nie zdołasz tego przetłumaczyć. Z racji tego, że i tak nie masz tu nic do roboty, odrygluj drzwi i wyjdź na balkon.