[Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.6 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata poradnik Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Skręć w lewo i udaj się do groty, gdzie niegdyś zabrałeś niebieski kwiat. Wejdź do tunelu i kieruj się naprzód. Trafisz do komnaty z punktem zapisu stanu gry - stosunkowo niedawno wydłubałeś tu zielony kryształ. Teraz pędź znajomą trasą w kierunku stawu. Zejdź na dół (opis trasy znajduje się przy obrazku #380) i wejdź do jaskini - właściwy kierunek wskaże Ci leżąca na ziemi apteczka (#413).
Tunel, w którym właśnie się znalazłeś jest pełen wody, w dodatku na skałach urzęduje duża liczba rozgwiazd (#414). Wróć się w kierunku wejścia do jaskini i wyjdź na stały grunt. Strzel z broni obcych w wodę (#415) - wyładowania elektryczne spowodują śmierć zwierząt i otworzą przejście do kolejnej części kompleksu.
Idź przed siebie. Po krótkiej wędrówce dotrzesz do sali, w której ogromny blok skalny tworzy naturalny most (#416). Przejdź po nim na drugą stronę i dostań się do jaskini skacząc po kolejnych półkach. Po chwili zobaczysz apteczkę i kolejny punkt zapisu stanu gry. Lepiej z niego skorzystaj.
Na początek trochę akrobacji. Spójrz w dół (#417), zobaczysz dziurę w podłodze. Zanim skoczysz, kucnij! Tej zasady trzymaj się przy każdej większej wysokości, unikniesz obrażeń. Dostań się na kolejną półkę (#418), osuń się w dół niżej i idź prowizoryczną trasą przed siebie. Zobaczysz dziwne ślady na ziemi - w miejscu, do których prowadzą znajdują się bardzo małe występy skalne (#419). Ostrożnie zejdź po nich i kieruj się w dół. Po chwili zobaczysz ciemniejszy kawał kamienia (#420). Skocz na niego, poczekaj aż odłamki spadną w przepaść i przeczytaj poniższy akapit.
Hałas obudzi dwa potwory, których wyglądu wprost nie da się opisać - trzeba to zobaczyć. Pojawienie się tych istot poprzedzone będzie trzęsieniem ziemi, które zmagać się będzie z każdą sekundą. Jak tylko zacznie się coś dziać, pędź przed siebie i zatrzymaj się dopiero przy dwóch skałach (jednej bardzo wysokiej, drugiej mniejszej - czerwone kółko na dużym obrazku). Jeśli staniesz we wskazanym miejscu, walka, którą przyjdzie Ci zaraz stoczyć, będzie bajecznie prosta.
Stań tyłem do większej skały tak, abyś mniejszą widział przed oczyma. Potwory atakują za pomocą wiatru - przeszkoda za plecami spowoduje, że nie polecisz w otchłań. Skała ma jeszcze jedną zaletę - naraz może atakować Cię tylko jeden przeciwnik, przed drugim ochroni Cię bariera. Aby pozbyć się obu stworów, musisz zlikwidować je po kolei przy pomocy kosmicznej pukawki. Pojedyncze strzały nie zdają egzaminu, dlatego skumuluj energię trzymając lewy przycisk myszy i gdy ujrzysz czerwone światełka, wypuść pocisk. Oczywiście, musisz trafić w ciało przeciwnika, co przy ogólnym zamieszaniu wcale nie jest takie proste.
Potyczka może przybrać bardzo różny obrót. Z racji tego, że potwory teleportują się, raz zdarzyło mi się, że oba cielska stanęły przede mną, a mój bohater dostał obłędu i zszedł z tego świata zanim zdążyłem wystrzelić. Przeważnie jednak będziesz atakowany tylko przez jednego stwora, co z pewnością ułatwia rozgrywkę.
Kiedy uda Ci się wyeliminować pierwszego przeciwnika, przygotuj się do walki z drugim. Jeśli nie widzisz nigdzie stwora, staraj się go sprowokować do ataku, ale nie wychodź poza skały! Zanim się zorientujesz, możesz bowiem lecieć w przepaść i całą sekwencję powtarzać od początku.