[Solucja] Jailbreak cz.2 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata poradnik Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Czas na plan B. Obróć się o 180 stopni i biegnij główną ulicą, obok płonącego samochodu. Pokonaj zakręt i zlokalizuj zaułek (#127) na wprost jednego z wejść do posterunku. Gdy wkroczycie w ciemną alejkę, otwórz kratę (#128) przy pomocy łomu (wybierz go z inwentarza, uderzanie nim w trybie walki nie zda egzaminu). Zejdź na dół po drabinie, w kanale zobaczysz upragniony punkt zapisu stanu gry.
Idź przed siebie, po drodze zabierając martwego szczura (#129). Na końcu trasy znajduje się drabina, z której oczywiście skorzystaj. Po krótkiej rozmowie z Lucasem Mackey'em (#130), Brian poprosi Cię o wydostanie broszki z sejfu na posterunku policji. Agent zasugeruje, że przydałaby się Wam również broń palna.
Rozejrzyj się po garażu. Znajdziesz apteczkę oraz trochę amunicji (naboje do Thompsona są pod schodami). Skieruj się na górę, odblokuj drzwi i wyjdź na zewnątrz. Zapisz stan gry i powoli idź w kierunku głównej ulicy.
Unikając wzroku patrolującego policjanta, przedostań się na drugą stronę ulicy. Przejdź obok okien (#131), przez które rozmawiałeś na początku tego etapu z Burnhamem i wejdź na posterunek. Skieruj się do celi Garrisona (#132 - trzecia od lewej) i pokaż mu martwego szczura. Gdy wariat zabije się, otwórz drzwi. Zabierz świstek papieru leżący na pryczy.
Idź do pokoju służbowego (#133) i koniecznie zamknij drzwi prowadzące na zewnątrz! Znajdziesz tutaj broń, a na stoliku gwizdek i amunicję (#134). Sejf ukryty jest za szafą (#135), którą trzeba wpierw przesunąć w lewo. Szyfr to najważniejsza data z dziennika Marsha, znalezionego w pierwszej celi. Oczywiście chodzi tu o rok 1846 - to właśnie wtedy w Innsmouth rozpoczęła się rewolucja związana z kultem Dagona.
Przyjrzyj się sejfowi. Kręć gałką w prawo, ustawiając wskaźnik na jedynkę. Teraz przesuń mechanizm w lewo, zatrzymując się na ósemce. Znów w prawo na cyfrę 4 i w końcu 6 - tym razem jednak w lewo. Jeśli wszystko wykonałeś prawidłowo, Jack otworzy automatycznie sejf. Zabierz broszkę i wynoś się stąd.
Do garażu wracaj tą samą drogą, którą przyszedłeś na posterunek. Jeśli nie uda Ci się zachować ostrożności i wywołasz alarm, nie przejmuj się. Biegnij po prostu do zaułka, zapukaj w drzwi i gdy tylko Brian je otworzy, wejdź do budynku. Zamknij za sobą przejście i zablokuj je przesuwając rygiel. Podejdź do Burnhama (#136) i wręcz mu broszkę. Towarzysz zakończy dłubanie w silniku i poleci Ci wskoczyć na tył ciężarówki. Rozpocznie się wielka ucieczka.