[Solucja] The Esoteric Order of Dagon cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata poradnik Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
The Esoteric Order of Dagon
Wraz z oddziałem Marines poszukacie tajnego przejścia prowadzącego do sanktuarium. Poczekaj, aż sierżant Sam Carter udzieli rozkazów, a następnie zejdź w dół. Idź przed siebie (w międzyczasie w Wasze ślady pójdzie kilku wrogów, ale nie musisz zawracać sobie nimi głowy). Skorzystaj z liny przywiązanej nad urwiskiem (#261) i zejdź na dół.
Teraz musisz zachować szczególną ostrożność. Ciemniejszy lód załamie się pod Twoim ciężarem, dlatego pod żadnym pozorem na niego nie wchodź (#262). Idź ścieżką wytyczoną przez biały lód. Po kilkunastu sekundach dotrzesz do wąwozu, niedaleko stąd znajduje się punkt zapisu stanu gry (#263), z którego oczywiście skorzystaj.
Idź przed siebie. Spotkasz żołnierza (#264), który poleci Ci wykorzystanie leżącego tuż obok miotacza ognia (nie można go ze sobą zabrać, więc po prostu użyj go). Kiedy lód zostanie roztopiony, Twój niedoszły towarzysz zostanie porwany i zabity przez potwora. Podnieś apteczkę i zbliż się do jaskini. Delikatnie wywab przeciwnika (#265) w kierunku drzwi (musisz podchodzić bardzo blisko i zmuszać go do ataku), a kiedy stanie w przejściu, podbiegnij do miotacza ognia i skorzystaj z jego usług.
Skieruj się do jaskini. Obok ciała martwego żołnierza znajdziesz dynamit (#266). Idź przed siebie i na pierwszym skrzyżowaniu (#267) skręć w lewo. Trafiłeś do prowizorycznego więzienia. Zacznij od eksploracji jedynej, otwartej celi. Znajdziesz tu amunicję (#268) oraz punkt zapisu stanu gry. Idź w kierunku dalszych cel. Usłyszy Cię agent Mackey, który jak się okazuje, został schwytany przez mieszkańców Innsmouth. Na razie nie możesz go uwolnić, chwyć więc klucz wiszący na końcu korytarza, zabierz strzelbę (#269) i wracaj do skrzyżowania.
Skręć w lewo i podążaj naprzód. Po krótkiej wędrówce zauważysz drzwi oraz mnóstwo rozgwiazd (#270). Zwierzęta potrafią przyssać się do twarzy i zranić Cię, dlatego lepiej nie podchodzić do bramy. Zbliż się natomiast do najbliżej stojących beczek i połóż na nich dynamit. Mając kilka sekund na ucieczkę, schroń się nieopodal w małej niszy (#271).
Wybuch doszczętnie zniszczy wrota i pozbędzie się rozgwiazd. Idź w kierunku nowego przejścia, program automatycznie zapisze stan gry. Po otwarciu drzwi znalezionym wcześniej kluczem zauważysz kręte schody. Prowadzą one do właściwej części rezydencji.
Gdy wreszcie dotrzesz do budynku (#272), obróć się w prawo i otwórz drzwi. Zabierz ze stołu nóż, amunicję (#273) i podejdź do półek z książkami. Jack poinformuje Cię, że wyczuwa podmuchy powietrza. Musisz pchać stojący po prawej mebel (#274), aby znaleźć tajemne przejście.