[Solucja] Jailbreak cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata poradnik Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Jailbreak
Odbicie Briana Burnhama z więzienia jest teraz głównym celem gry. Zacznij od wyjścia na górę przy pomocy drabiny. Konstabl Ropes zwabiony hałasem urządzi mały rekonesans (#115), dlatego schyl się i cierpliwie poczekaj, aż zawróci. Daj mu kilka sekund i ostrożnie zejdź w dół po drugiej stronie płotu. Schylając się, podążaj za funkcjonariuszem. Skryj się w cieniu alejki.
Ropes spotka się z Birchem i zamienią parę zdań. Poczekaj, aż dyskusja się zakończy. Gruby policjant uda się na komisariat, zamykając za sobą drzwi od posterunku. Wyjdź z cienia i weź łom (#116) leżący na murku. Zrób jeszcze kilka kroków do przodu, a zauważysz okienka (#117) z cel więziennych wychodzące na alejkę. Podejdź do drugiego z nich i porozmawiaj z Burnhamem. Dowiesz się, że w celi obok znajduje się człowiek o nazwisku Garrison, który ma nierówno pod sufitem.
Choroba psychiczna Garrisona okaże się bardzo pomocna. Podejdź do następnego okna i zawołaj więźnia. Gdy ten rzuci się do krat, cofnij się kilka kroków i schowaj za przedmiotami (#118), zlokalizowanymi tuż obok drzwi, w których wcześniej zniknął gruby policjant. Po chwili Ropes wybiegnie z posterunku. Oto doskonały moment na spełnienie dobrego uczynku.
Wejdź na teren posterunku. Nikt nie może Cię usłyszeć, dlatego schyl się. Pod żadnym pozorem nie zamykaj drzwi, gdyż cały plan diabli wezmą. Przejdź obok cel więźniów i skieruj się na po schodach na piętro. Na końcu korytarza jest mała sypialnia (#119), w której szef policji korzysta z umywalki. Wróć się do klatki schodowej i wybierz położone tuż obok drzwi (#120).
Weź apteczkę i otwórz kolejne drzwi. Znajdziesz się w łazience. Twoją uwagę powinny przykuć dwa zawory na rurach (#121), zlokalizowane tuż obok muszli klozetowej. Użyj pierwszego od lewej i wycofaj się do pokoju z apteczką. Są tutaj jeszcze jedne schody. Co prawda prowadzą one donikąd, ale klatka jest doskonałym miejscem na ukrycie się.
Poczekaj cierpliwie, aż wkurzony szef policji skieruje się do łazienki (#122). Wyjdź na korytarz, wstań i czym prędzej udaj się do pokoju, w którym jeszcze przed chwilą urzędował komendant. Z łóżka zabierz amunicję, a z wieszaka klucze do cel (#123). Biegnij w kierunku schodów i po cichu zejdź nimi na dół. Teraz dużą rolę odegra czas - musisz się spieszyć.
Podejdź do drugiej celi od lewej (#124). Brian nie ufa Ci, dlatego wręcz mu zdjęcie, które dała Ci Ruth. Po takiej rekomendacji, więzień zgodzi się na wszystko. Uwolniwszy Burnhama, otwórz także celę po lewej stronie. Pod łóżkiem leży dziennik (#125), który już niedługo okaże się bardzo pomocny. Wraz z Brianem wybiegniecie z posterunku. Twój towarzysz spróbuje otworzyć drzwi do garażu (#126), ale te okażą się zamknięte.