[Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata poradnik Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Jeśli spojrzysz za siebie, zobaczysz schody prowadzące do sporych rozmiarów posągu (#433). Idź tam i obejdź pomnik dookoła. Naciśnięcie znajdującej się z tyłu dźwigni (#434) spowoduje pojawienie się wody w centralnej części pomieszczenia. Równocześnie na dole pojawią się rybie stwory, których zabij stojąc u góry.
Tuż przed stworem znajduje się mały, okrągły basenik (#435) - w części wypełniony wodą. Wejdź do środka i cierpliwie poczekaj na pojawienie się wizji. Gdy przekaz zakończy się, wróć na plac i jak najszybciej wyeliminuj stwora. Gdy w okolicy zrobi się cicho, wracaj do basenu. Tym razem zobaczysz inną wizję, a Jack skomentuje ją mówiąc, że nie może się skoncentrować. Musisz sprawić, aby Hydra przestała kontrolować Twój umysł. Chyba już się domyślasz, jak to zrobić? Zabij potwory i zejdź w dół.
Stań blisko gongu i naładuj broń energią. Kiedy lampki zapalą się na czerwono, wystrzel. Ogromny hałas ogłuszy Cię, dzięki czemu dźwięki z zewnątrz staną się dla Ciebie nieosiągalne. Wracaj na górę, zabij przeciwników i wejdź do basenu. Po chwili oczekiwania wcielisz się w rolę jednego z rybich stworów.
Rozglądnij się po sali. Po obu jej stronach zobaczysz kamienne posągi (#436) podobne do tego, znajdującego się z tyłu pomieszczenia. Z racji tego, że jesteś teraz rybim stworem, bez problemu doskoczysz do nich. Kiedy będziesz już u góry, obejdź pomnik dookoła i łapą uderz w dźwignię (musisz się spieszyć, na wykonanie zadania masz około dziesięciu sekund). W tym samym momencie Jack straci kontrolę nad potworem, ale plan się powiedzie: w kopule Hydry pojawi się jeszcze więcej wody. Pamiętaj o ubiciu przeciwników i wracaj na dół. Uwaga! Jeśli po wejściu do basenu i zamianie w rybiego stwora, po dwóch sekundach powrócisz do swojej pierwotnej postaci, oznacza to, że nie uderzyłeś gong z wystarczającą siłą. Stań bardzo blisko talerza i strzel jeszcze raz.
Musisz jeszcze trzy razy powtórzyć całą operację, aby móc przesunąć dźwignię we wszystkich posągach. Jeśli chcesz, w międzyczasie skorzystaj z punktu zapisu stanu gry, który wcześniej znalazłeś w tunelu - jest to nawet wskazane, gdyż jeden błąd może sprawić, iż wszystko trzeba zacząć od nowa (jeśli masz problem z doskoczeniem do tunelu, próbuj od lewej strony).
W kopule Hydry jest już wystarczająco dużo wody, aby móc ją zabić. Jak to zrobić? Wystarczy uderzyć z broni obcych w kierunku basenu. Po solidnej dawce wstrząsów, potwór padnie przed Twoimi stopami (#437). Podejdź do małego piedestału i zabierz złotą broszkę. Przy okazji ujawnisz kolejny, ostatni już punkt zapisu stanu gry.
Skieruj się w stronę pierwszego z posągów. Tym razem nie wchodź na górę, ale idź przed siebie (#438). Zobaczysz tu kolejny piedestał. Odczytaj przy pomocy księgi Dagona instrukcję, a następnie użyj zdobytej przed chwilą broszki (#439). Jack wygłosi inkantację i pobliskie drzwi staną otworem.
Znalazłeś się w miejscu, gdzie wcześniej leżała strzelba. Wojsko rozpocznie atak torpedowy na podwodne miasto, dlatego musisz uciekać. Wyjście zlokalizowane jest w portalu, który mijałeś na początku tego etapu. Aby się tam dostać, musisz biec bardzo szybko, inaczej Jack wyzionie ducha ze strachu, albo zabiją go spadające skały.
Po przebiegnięciu dużego korytarza (#440) skieruj się wprost do drzwi, tych samych, w których atakowałeś wcześniej pojawiające się rybie stwory. Skręć w prawo i poruszaj się naprzód. Po minięciu kolejnej bramy również skręć w prawo. Gdy zobaczysz osuwającą się ziemię, skacz przed siebie, inaczej wpadniesz w przepaść.
Gdy miniesz zasypaną przez kamienie jaskinię prowadzącą do laboratorium, kieruj się w górę. Po pokonaniu pułapki z kratami, gdzie wpadłeś w ręce Marsha, pozostanie Ci ostatni, najkrótszy odcinek trasy. Gdy tylko dotrzesz do piedestału (#441), użyj na nim zdobytego po walce z Hydrą świecidełka. Wejście w portal (#442) po wygłoszeniu inkantacji kończy zmagania w Dark Corners of the Earth...