Rozdział V (5) | Opis przejścia Bully Scholarship Edition poradnik Bully: Scholarship Edition
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Showdown at the Plant
Nagroda : Room Trophy
Szacunek : +100% townies
Na ostatek został przywódca townies, niejaki Edgar. Zanim jednak się z nim zmierzymy, trzeba będzie pokonać kilka utrudnień jakie przygotowali dla nas programiści. Idź naprzód otwierając drzwi do wnętrza zakładu. Zobaczysz jak boss zjeżdża na dół windą, co Tobie niestety nie będzie dane.
W zamian skorzystaj z drabiny po prawej. Widok się oddali, ułatwiając Ci zejście na dół. Dalej przejdziesz tylko kucając, co Jimmy momentalnie zamieni na przydatne teraz czołganie się. Most został przełamany ale przyjrzyj się rurze stanowiącej cienki pomost między oba końcami. Wykorzystując myszkę do ustawienia sobie widoku postaw pierwsze, ostrożne kroki. Jeżeli stracisz równowagę i runiesz w dół, Jimmy zawsze złapię rurę końcami palców, dając Ci szansę na wdrapanie się z powrotem. Po drugiej stronie znajdź drabinę. Przed spotkaniem z Edgarem czeka Cię jeszcze jedna zabawa w linoskoczka oraz ostatnia już drabina.
Szef tubylców złapie za potężna rurę i rzuci się na Jimmiego. Nasz heros w odpowiedzi podniesie osobliwą tarczę, co jest dla Ciebie sygnałem, że ta batalia trochę różni się od poprzednich. Przede wszystkim, nie ma co atakować Edgara. Teraz chodzi tylko o to, żeby napastnik zniszczył sobie broń na Twoich osłonach. Oczywiście te są jak najbardziej zniszczalne i w sumie nawet bardzo, bowiem wystarczą tylko dwa uderzenia, żebyś musiał zdjąć ze ściany nowe zabezpieczenie. Poczekaj aż rura oponenta stanie się całkowicie bezużyteczna.
Na drugiej arenie zasady są podobne do tych z pierwszej ale tutaj już damy wycisk Edgarowi. Oprócz blokowania przechodź więc do kontrataków, co jest o tyle łatwiejsze, że również i Jimmy dysponuje teraz popularna w tutejszych kręgach częścią hydrauliczną. Przy zakleszczeniach wciskaj klawisz akcji, żeby rozwiązań pat na swoją korzyść.
Complete Mayhem
W szkole dochodzi do rozruchów. Każda z frakcji walczy o uzyskanie przewagi nie patrząc kto znajduje się w pobliżu i nie uznając jakichkolwiek autorytetów. Kompletna anarchia. Żeby opanować sytuację, Jimmiemu musi pomóc Russell, teraz pechowo ukrywający się przed policją.
Dostań się w zakreślone na mapie miejsce. To jest tam gdzie nasz wielkolud na swoim motorze skasował barykadę do kompleksu przemysłowego. Obecnie rejon ten przetrząsają funkcjonariusze. Nie wdawaj się w subtelności tylko wjedź do środka docierając do Russela. Policja będzie Cię zapewne gonić ale rowerem albo skuterem skutecznie zostawisz ich w tyle. Razem z odnalezionym osiłkiem trzeba uciec tą samą drogą, którą tu przybyłeś. Ignoruj wezwania policjantów do zatrzymania się, tylko pruj przed siebie. Będąc na ulicy możesz już czuć się bezpiecznie, co przeniesie Cię pod bramy szkoły.
Plan polega na obiciu twarzy czterem liderom gangów, którzy znajdują się we wskazanych lokalizacjach - siedlisko dziewcząt (greaserzy), biblioteka (jocks), dom Harringtona (preppies), sala gimnastyczna (nerds). To od Ciebie zależy od których zaczniesz. Z wyniesionego doświadczenia mogę przestrzec, że największy opór stawi Derby Harrington oraz Johnny Vincent. Obaj potrafią świetnie walczyć oraz dysponują sporym zapasem zdrowia. Wszystkim szefom towarzyszy dwójka słabszych kamratów. Pamiętaj, że Russell pomimo swojej postury może zostać nieodwołalnie powalony na ziemię, przez co obserwuj stan jego zdrowia i pomagaj mu, tak jak on pomaga Tobie.
Na stracie staraj się ostrzelać przeciwników czymś potężnym, jak ziemniaczanym działem, dzięki czemu zyskasz trochę przewagi. Rozglądaj się za puszkami z cola, które bardzo często pojawiają się przy pokonanych napastnikach oraz wykorzystuj elementy otoczenia jeżeli widzisz akurat coś przydatnego. Najłatwiejszy do obalenia jest rzecz jasna Earnest i jego frajerzy tańczący przy ognisku w sali gimnastycznej. W bibliotece, swoją pierwszą wizytę w budynku futboliści uczcili totalną demolką, w czym pewnie pomocne okazały się kije bejsbolowe.
Kiedy czterech naczelnych padnie na kolana, zostaniesz wysłany do szkoły, gdzie Edgar załatwił pozostałych awanturników. Pojawia się Gary...
Final Showdown
Nagroda : Room Trophy
Szacunek : +100% wszystkie frakcje
Ostateczna rozgrywka z prowodyrem całego zajścia. Zaczynasz przed belką, po której musisz przejść na drugą stronę rusztowania. Gary rzuca w Ciebie przedmiotami, więc jeżeli zostaniesz trafiony i spadniesz na dół, natychmiast wdrap się z powrotem klawiszem akcji.
Banalna drabina, która widzisz przed sobą okazuje się być śmiertelną pułapką. Znienawidzony przeciwnik w chwili kiedy pokonasz kilka szczebli zrzuci Ci na głowę taczkę z materiałami budowlanymi. Tak jak sugeruje program, w odpowiedniej chwili odsuń się jednak na bok by uniknąć kontaktu.
Pokonując dalej te same przeszkody wyjdziesz na dach remontowanego budynku akademii. Omiń jeszcze spadające gigantyczne dzwony żeby w końcu dopaść Gary'ego. Spór musisz rozwiązać na bardzo małej przestrzeni ale to jednocześnie czystą, honorową walkę bez użycia dodatkowych broni czy przedmiotów. Czasami, wykwalifikowany w manipulowaniu ludźmi oponent, zechce wyrzucić Jimmiega za barierkę. W takich chwilach wciskaj klawisz akcji żeby się ratować. Zaraz po tym wydarzeniu razem opadniecie na niższy poziom rusztowania i to nie raz.
Trudno tu o jakaś specjalną taktykę. Gary nie jest może mistrzem pięści ale potrafi się bronić i uderzać, bez dwóch zdań. Ty oczywiście staraj się robić to samo, będąc wbrew temu co cały czas słyszysz, sprytniejszy od swojego przeciwnika. Szczegóły animacji końcowej zachowam rzecz jasna dla siebie.
W Bullworth zaczyna się lato, pora roku idealna do zaliczenia wszystkich ominiętych wcześniej wyzwań. Innymi słowy, zainicjowany właśnie szósty rozdział gry to w domyśle raj dla pragnących osiągnąć 100%. Z tym poradnikiem to łatwa sprawa.