Rozdział I (2) | Opis przejścia Bully Scholarship Edition poradnik Bully: Scholarship Edition
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
The Setup
Nagroda : nowa broń - proca (Slingshot)
Szacunek : -5% bullies
Przed wejściem do szkoły zamienisz kilka słów z dyrektorem, co nie ujdzie uwadze jednemu z rozrabiaków. Za domniemane konszachty z władzą dostaniesz salwą z procy, a to zainicjuje pościg za napastnikiem.
Davis ucieka, a Ty masz mu co najmniej dotrzymywać kroku. Pozycję ruchomego celu jak na dłoni na pokazuje podręczna mapa więc po prostu biegnij, oczywiście sprintem. Po pewnym czasie drogę zatarasuje Ci jeden z koleżków uciekiniera. Rozpraw się z nim tradycyjną, pięściarską metodą albo zrób to co sugeruje samouczek, czyli spróbuj wrzucić przeciwnika do pojemnika ze śmieciami. Po wygranej walce, zanim dopadniesz Davisa, będziesz musiał jeszcze pokonać kilku jego kamratów oraz umiejętnie pootwierać zamykane przed Twoim nosem drzwi. Na końcu pościgu czeka jeszcze dwóch bullies. Kiedy tylko dostaną cięgi, czeka Cię konfrontacja z Davisem.
Tchórz wszedł na podwyższenie i ładuje w Jimmiego z procy. Niezbyt to przyjemne jak się szybko przekonasz. Rozejrzyj się wokół siebie. Takie cegły czy pokrywki z koszy na śmieci z pewnością przydadzą się lecąc w kierunku oponenta. Możesz także użyć petard, bo po wykładzie z chemii, kilka w kieszeni powinieneś jeszcze mieć. Pamiętaj, dokładny cel namierzasz przyciskami myszy, w zależności od tego która metoda przypadła Ci do gustu.
Slingshot
Szacunek : +5% nerds
Jak się dowiesz z sekwencji filmowej, Gary'ego oprócz chęci przejęcia szkoły, zainteresowała także Twoja zdobyta niedawno proca. Kiedy misja się rozpocznie, pobiegnij za nim (niebieska kropa na mapie) na szkolny parking żeby powybijać szyby w starym gimbusie. Za rączkę cały czas prowadzą Cię informacje pojawiające się na ekranie, więc problemów z czynnością po prostu mieć nie możesz. Dość powiedzieć, że procy używasz tak samo jak operowałeś przedmiotami w walce z Davisem w The Setup. Uważaj na prefektów i nie daj się zaskoczyć przez przypadkowych bullies.
Kiedy tylko szyby rozsypią się w drobny mak, Gary zarządzi wycieczkę na boisko. Obecnie ćwiczenia ma tam szkolna drużyna futbolowa, czyli popularni jocks, na których zaraz wypróbujesz kolejne możliwości swojego nowego oręża. Tak jak Gary każe, wejdź na drzewo i usiądź na gałęzi. Potrzebny teraz tryb ręcznego celowania aktywuje się strzałką do przodu. Zdając sobie sprawę również z tego, że przytrzymując klawisz strzału zwiększasz siłę wystrzału, dokończ zadanie trafiając pociskiem każdego sportowca.
Zyskałeś nieco sympatii kujonów i dwie nowe misje do wyboru.
Save Algie
Nagroda : 5$
Szacunek : +5% nerds, -10% bullies
Dziwnym miejscem jest ta biblioteka, tyle książek, wiedza... No nic, grunt że jest interes do zrobienia. Pulchny kujon Algie potrzebuje eskorty do swojej szafki w głównym budynku akademii. Za fatygę oczywiście zapłaci i tak naprawdę będzie to Twój pierwszy zarobek.
Już po paru metrach zaatakuje łobuz w białej koszulce, lecący z pięściami na Algernona. Załatw napastnika wyuczonymi ciosami albo wybraną przez siebie bronią. Nieoczekiwanie problemem stanie się teraz sam pilnowany kujon, któremu zachce się... siku. Taka to niestety jego przypadłość w chwilach stresu. Pęcherz szybko się napełnia co momentalnie zaczął symbolizować uciekający czas. Trzeba pędzić do ubikacji...
W drodze do szkoły naskoczy na Ciebie jeszcze duet bullies. Podczas starcia stale monitoruj poziom zdrowia Algiego, a po dotarciu do szkoły wejdź na piętro i pognaj w stronę zaznaczonej łazienki. Kiedy tylko Twój towarzysz zacznie załatwiać swoją potrzebę, do toalety wpadnie dwóch awanturników. Rozpraw się z nimi, poczekaj aż coraz bardziej denerwujący Algernon wymyje ręce i już nie niepokojony przez nikogo zaprowadź go do szafki.
Wracając do obskurnej męskiej izby, przedstawiony Ci zostanie przykład pomniejszych zleceń (errand). Konkretnie to Pete Kowalski prosi o pomoc w przetransportowaniu paczki do Beatrice. Nic trudnego, niewiastę wystarczy tylko odwiedzić (lokalizacja celu jak zawsze na mapce).
A Little Help
Nagroda : nowy cios (Uppercut)
Pierwsza z serii specyficznych podmisji odblokowujących coraz to nowsze kombinacje ciosów. Cykl zaczynamy stosunkowo fabularnie, bowiem razem z Garym i wiecznie szykanowanym przez niego Petem postanawiacie się trochę zabawić kosztem bezdomnego, mieszkającego na terenie kampusu. Eskapadę tym razem prowadzisz Ty, a miejscem docelowym znowuż jest stary autobus.
Przejdź przez gimbus i obejrzyj jeszcze jedną animację. Dwójka Twoich kompanów spłoszona ucieknie ale nasz bohater nie jest w ciemię bity i podejmie gadkę z pijanym weteranem wojennym. Sprawa jest prosta - przynieś mu radiowy tranzystor, za co ten wytrenuje Cię w ciosie poznanym w armii. Brzmi zachęcająco.
Skieruj się na prawo od autobusu i przechodząc przez warsztaty, odkryj drabinę prowadzącą na jeden z dachów. To tam ukryty został tranzystor. Wróć do włóczęgi, który od razu rozpocznie ćwiczenie przywodzące na myśl zapasy z sali gimnastycznej.
Odkryłeś pierwszy z sześciu odbiorników rozlokowanych w mieście Bullworth. Każdy zebrany tranzystor umożliwia na tej polance naukę kolejnych ruchów przydatnych w walce. Szczegółową lokalizację pięciu pozostałych poznasz rzecz jasna wertując późniejsze strony poradnika.