Rozdział I (4) | Opis przejścia Bully Scholarship Edition poradnik Bully: Scholarship Edition
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Halloween
Nagroda : kostium Halloween (Halloween Costume; Skull Mask, Skeleton Shirt, Skeleton Pants, Fancy Angst Boots)
Popularne amerykańskie święto zmarłych pora zacząć. Kompleks nawiedziła rzesza przebierańców, a dekoracje widoczne są niemal w każdym kącie. Misja jaka czeka przed Tobą należy do stosunkowo prostych i jednocześnie przyjemnych. Działamy w myśl zasady cukierek albo psikus, koncentrując się bardziej na tym drugim.
Razem z Garym i Petem w roli różowiutkiego króliczka wyjdź przed budynek. Piec żartów jakie masz wykonać (w stylu errand) zleci Ci sześciu studentów. Z prostego rachunku wynika więc, że jednemu nie pomożesz w psotach. Na lodzie rekomenduje pozostawić tego napotkanego na wstępie w kostiumie mumii. Chce on przyklejenia przypadkowym osobom kartek z napisem "kopnij mnie", a raz że wymaga to precyzji, a dwa, że akcję lubią torpedować okoliczni awanturnicy.
Stawiając na piątką rozlokowaną w centralnej części kampusu, zetkniesz ze zdecydowanie banalniejszymi prośbami. Są to - obrzucenie uczniów jajkami, kulkami, śmierdzącymi bombami, swędzącym proszkiem oraz podłożenie pod wybraną grupkę wybuchowego fajerwerku Volcano 4000. Oczywiście wybór i tak zawsze należy do Ciebie.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć? Podczas Halloween nie ma właściwie żadnej kontroli ze strony prefektów i nauczycieli. A więc hulaj dusza piekła nie ma. Kolejną opłacalną kolekcją do zniszczenia - obok wspomnianych przy The Candidate nagrobków - są 27 dynie. Ich lokalizacje opisałem w odpowiednim dziale poradnika. Bądź jednak świadom, że już niedługo dane Ci będzie zając się nimi w bardziej przystępny sposób, więc teraz radzę odpuścić. Zaliczenie misji odblokowuje niestety zegar, równocześnie inicjując psikusa większego kalibru, czyli...
The Big Prank
Nagroda : kostium czerwonego ninja (Red Ninja Outfit; Red Ninja Mask, Red Ninja Jacket, Red Ninja Pants)
O największą psotę można pokusić się tylko i wyłącznie w trakcie Halloween i mając już na koncie poprzednie zadanie. Pilnuj się więc aby nie iść spać, bo odwrotu już nie będzie.
Misja rozpoczyna się przed domem pewnego Harringtona. Gary wymyślił, że złapie przechadzającego się tu psa, podczas gdy Tobie pozostawi zaszczyt powstrzymania właściciela czworonoga. W praktyce oznacza to, że masz go pobić do nieprzytomności, tak aby Gary mógł bez przeszkód nakarmić zwierzę nieświeżym mięsem. Piesek zaraz zrobi kupkę, która znajdzie się w torebce. Nadchodzi czas tradycyjnego amerykańskiego psikusa.
Z torebką pognaj do szkoły. W środku nikogo nie ma, więc spokojnie dobiegnij do pokoju nauczycielskiego. Gary złapie za zapalniczkę, a ty odwróć się i w te pędy (czas!) włącz alarm przeciwpożarowy. Wyskakującego z pokoju pana Burtona czeka niemiła niespodzianka. Chwilę po tym zdarzeniu przygotuj się do ucieczki, nauczyciel i prefekci zechcą zgnieść Cię na miazgę.
Character Sheets
Nagroda : 10$, Room Trophy
Udawane truposze znikneły z chodników, nastał nowy dzień. Przed budynkiem biblioteki lamentuje kujon Melvin, który dziwnym językiem (o zgrozo jakże znajomym) oznajmia, że skradziono mu karty z postaciami do gry RPG pt. Groty i Gremliny (sic!). Za dziesięć dolców Jimmy zgadza się na udział w queście.
Pierwszych opryszków odnajdziesz w sąsiedztwie biblioteki. Jeden z nich kopnie Cię w przyrodzenie, a ty masz pokazać że nic nie bolało, wstawiając z ziemi w ciągu pięciu sekund (waląc w klawisz akcji). Bullies rozbiegną się i pozostawią pierwszy poszukiwany przedmiot.
Wyjdź poza teren czytelni. Zauważysz kolejnego opryszka, który uciekając rzuci w Twoim kierunku kulki. Złapiesz go przed głównym wejściem do akademii. Rozejrzyj się wokół czy czasem jakiś prefekt nie patrzy i zdejmij uciekiniera za pomocą procy.
W dwóch pozostałych lokalizacjach o charakterystyki musisz się zwyczajnie bić. Ostatecznie zwróć je Melvinowi.
Help Gary
Dziwnie podniecony Gary wyciąga Cię na podwórze. Ma się wydarzyć coś naprawdę dużego ale co to tego dokładnie jeszcze nie wiadomo. Biegnij za nim na parking i stocz zwycięski pojedynek z trzema bullies. Chwilę potem wkrocz do szkolnej piwnicy.
Gary ciągnie Cię przez podziemia aby po chwili zatrzymać się przed zamkniętymi drzwiami. Naciśnij oznaczony guzik i kontynuuj wyprawę. W kolejnym pokoju odszukaj przerwę w siatce, którą wykorzystaj żeby dostać się do drugiego przełącznika. Droga wolna.
Następne przejście pozornie jest nie do otwarcia. Zamknięte drzwi blokują przycisk ale jeżeli dobrze się przyjrzysz, to zauważysz wybitą szybą. Wyceluj przez nią procą trafiając pociskiem w szczotkę, która opadając uruchomi mechanizm.
Kilka problemów jeszcze przed nami. Ten najbliższy polega na tarasujących przejście kablach wysokiego napięcia. Poradzisz sobie z nimi przeczołgując się na drugą stronę siatki przez otwór przy podłodze. Kiedy zbliżysz się do przewodów, Gary odetnie prąd. Spokojnie naciśnij guzik.
Na koniec zostało pomieszczenie grzewcze. Rozpalony piec generuje przeszkadzającą w korytarzu parę więc czym prędzej sięgnij po gaśnicę wiszącą na prawej ścianie. Najpewniej przy okazji zbierzesz też tranzystor, uaktywniający u bezdomnego za gimbusem kolejny wojenny kurs obrony. Rozwal także skupisko 27 dyń jeżeli taka Twa wola, bo przecież zawsze możesz powrócić w to miejsce w przyszłości. Gaśnicą obniż temperaturę paleniska.
Jak się okazuje, w mocarnym planie przewidującym zawładnięcie Bullworth Academy, Gary nie zamierza wcale uwzględniać Jimmiego. Ta misja to zasadzka, która kończy się niewygodną konfrontacją z potężnym Russellem.
Russell in the Hole
Nagroda : Room Trophy
Szacunek : +5% nerds, +100% bullies
Kontynuacja "Help Gary". Rozpisana w grze jako osobna pewnie dlatego, abyś w razie niepowodzenia nie musiał powtarzać biegania po piwnicy.
Pojedynek z Russellem to jak szybko się przekonasz coś więcej niż zwykła szkolna bójka. Człek jest silny, odporny na uderzenia, a o powaleniu na ziemię możesz pomarzyć. Osobnik ten ma jednak kilka słabości. Przede wszystkim lubi się popisywać przed publicznością. Kiedy zauważysz, że ostentacyjnie bije się po klatce piersiowej, to sygnał, że Twoje ataki na pewno go dosięgną.
Obserwuj także charakterystyczne oznaki przygotowania do szarży. Russell niczym rasowy byk lub nacierać na swojego przeciwnika przygważdżając go do ściany. Jeżeli w odpowiednim momencie usuniesz mu się z drogi, ten przywali w betonową zaporę, zapodzieje trochę zdrowia oraz na kilka sekund straci kontakt z rzeczywistością.
Pod koniec walki Russell lubuje się w łapaniu. Jeśli do tego dojdzie, uwolnij się z uścisku serią wciskanego klawisza akcji (zostaniesz o tym poinstruowany). W walce stosuj technikę natarcia na dobieg. Stojąc twarzą twarz z Russellem nie masz większych szans.
Zadanie kończy pierwszy rozdział.