Errands (cz.1) | 100% w Bully Scholarship Edition poradnik Bully: Scholarship Edition
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Errands
Bardzo krótkie i łatwe zadanie zlecane przez przechodniów. Potrzeba symbolizowana jest na mapce niebieskim iksem, a w głównym ekranie gry nad postacią pojawia się strzałka o tym samym kolorze. Zgodę na podjęcie starań dokonuje się zaznaczeniem delikwenta prawym klawiszem myszki i wyborem klawisza, do którego przypisana została koperta.
W grze istnieje 50 takich misji ale celując w setkę nie trzeba ich wszystkich wypełniać, o czym wspominałem na wstępie do rozdziału o 100%. Pierwszy, przykładowy interes do zrobienia będzie miał Pete Kowalski po misji "Save Algie", wewnątrz męskiego internatu. Pięć innych wykonasz też niedługo potem podczas "Halloween". Te nie zaliczają się do oficjalnej pięćdziesiątki.
Występowanie misji uzależnione jest od kilku czynników. Przede wszystkim od progresu fabuły gry, czyli sumiennemu zaliczaniu głównych zadań. Inna sprawa to czas. Niektóre z wyzwań są dostępne np. tylko do popołudnia albo jedynie po zmierzchu (godzina 19).
Należy również zwrócić uwagę na technikę odnajdywania specyficznych niebieskich punkcików. Program za bardzo tego nie ułatwia, a nawet przeszkadza. Otóż wracając do lokacji, w której przed chwilą ktoś potrzebował pomocy, może się zdarzyć, że tej osoby już nie ma i nie będzie. W takim wypadku należy jakby "zresetować" cały sąsiedni teren, najlepiej wyjeżdżając z dzielnicy i za chwilę powracając, albo wejść na chwilkę do jakiegokolwiek budynku (np. sklep, save). Ten ktoś wołający o wsparcie powinien znowu się pojawić. Da się również zauważyć, że chodząc piechotą masz większe szanse na aktywację niektórych sprawunków...
Zleceniodawcy to cele ruchome, widzący i reagujący na Jimmiego z oddali. Dlatego też trudno określić ich bardzo dokładne położenie. W namiarach postawiłem więc na przybliżone lokalizacje w oparciu o strefy miasta, które poznasz w trackie rozgrywki. Zresztą wierz mi, że większość wyszczególnionych tu usług wykonasz, bo ludzie sami będą się pchać z propozycjami, kiedy tylko znajdziesz się w okolicy. Z tego też względu nie widziałem sensu podawać tak szczegółowych informacji jak pora zdarzenia, ewentualnie po jakiej misji errand staje się dostępny.
Te swoiste zamówienia publiczne trudno zidentyfikować. W zakładce "zadanie" zobaczysz przeto ten sam angielski tekst, jaki pojawia się przy pierwszej rozmowie z klientem. Tak abyś wiedział na co trafiłeś.
Ze zleceń uzbierasz niespełna 1000 dolarów oraz zdobędziesz kilka wartościowych ubrań.
Lokalizacja : (szkoła) pierwsze piętro, prawe skrzydło, męska ubikacja Zadanie : Get TP from the janitor's storeroom Opis : z magazynu podnieś papier toaletowy, wróć do łazienki i przerzuć go do kabiny zleceniodawcy Nagroda : 10$ | Lokalizacja : (szkoła) pierwsze piętro, prawe skrzydło, przed wejściem do męskiej ubikacji Zadanie : Fire cracker a toilet Opis : w kabinie wrzuć petardę do muszli Nagroda : 10$ |
Lokalizacja : (szkoła) hol akademii Zadanie : Pull the fire alarm Opis : włącz alarm przeciwpożarowy Nagroda : 15$ | Lokalizacja : (szkoła) hol akademii Zadanie : Pick 3 lockers Opis : włam się do trzech szafek (kolor czerwony) Nagroda : 10$ |
Lokalizacja : (szkoła) korytarz w lewym skrzydle, na drugim piętrze Zadanie : Escort Algie back to the library Opis : zaprowadź Algernona do biblioteki Nagroda : 15$ | Lokalizacja : (szkoła) korytarz w prawym skrzydle, na drugim piętrze Zadanie : Plant chocolates in Gloria's locker Opis : włóż czekoladki do szafki (wymagane włamanie) Nagroda : 10$ |
Lokalizacja : (szkoła) niedaleko gabinetu dyrektora Zadanie : Stuff 2 students into lockers Opis : masz zamknąć dwóch uczniów w szafkach; złap delikwenta i zbliż się z nim do otwartej (niebieski kolor) Nagroda : 10$ | Lokalizacja : z tyłu budynku szkoły Zadanie : Stuff 3 students into garbage cans Opis : kopia szafek, chwyć nastolatka, a następnie nakieruj go na kosz na śmieci Nagroda : 15$ |
Lokalizacja : przed wejściem do męskiego internatu Zadanie : Egg the girls' dorm Opis : obrzuć trzema jajami budynek dziewcząt Nagroda : 10$ | Lokalizacja : przed wejściem do żeńskiego internatu Zadanie : Egg the boys' dorm Opis : obrzuć trzema jajami budynek chłopców Nagroda : 10$ |
Lokalizacja : (szkoła) korytarz w pobliżu stołówki Zadanie : Plant chocolates in Trevor's locker Opis : włóż czekoladki do szafki (wymagane włamanie) Nagroda : 10$ | Lokalizacja : (szkoła) pierwsze piętro, prawe skrzydło, męska ubikacja Zadanie : Get TP from the janitor's storeroom Opis : druga taka sam misja ale lepiej płatna, idź po papier toaletowy do spiżarni i rzuć go potrzebującemu Nagroda : 15$ |
Lokalizacja : szkolny parking Zadanie : Take Christy back to the girls' dorm Opis : odprowadź Christy do budynku dziewcząt, nie biegnij bo partnerka puści Twoją rękę; to będzie długa i nudna droga... Nagroda : 10$ |