Stygian: Reign of the Old Ones – odwiedziny w Arkham. Zew Cthulhu - w co zagrają fani Lovecrafta?
Spis treści
Stygian: Reign of the Old Ones – odwiedziny w Arkham
- Twórcy: Cultic Games
- Platformy: PC
- Szacowana data premiery: 2017
Stygian: Reign of the Old Ones to druga turecka gra w naszym zestawieniu. Dzieło studia Cultic Games zostało sfinansowane na Kickstarterze i zadebiutować ma dopiero pod koniec przyszłego roku. Czekać jednak warto, bo dostaniemy klasyczne RPG z malowaną oprawą graficzną i turowym systemem walki.
Zacznijmy od zakręconej fabuły. W Stygian przeniesiemy się do miasteczka Arkham, które zostało wyrwane z naszej rzeczywistości i trafiło do paskudnego miejsca między wymiarami. W trakcie zabawy będziemy więc eksplorować to zniszczone i nawiedzone miejsce, trafiając co rusz na przeróżne nawiązania do twórczości Lovecrafta. Przykładowo w czasie przygód wykorzystamy wiolonczelę Ericha Zanna, bohatera opowiadania Muzyka Ericha Zanna (ang. The Music of Erich Zann).

Warto czekać na Stygian. Po pierwsze, projekt gry zachwyca piękną oprawą graficzną. Ręcznie malowane tła tworzą niepokojącą atmosferę, oddającą klimat kosmicznego horroru, który nawiedził Arkham. Poza tym otrzymamy rasowe RPG z systemem walki wzorowanym na serii Heroes of Might and Magic – starć najlepiej jednak unikać, gdyż potyczki z ohydnymi potworami nie będą należeć do prostych. Ciekawym rozwiązaniem jest jeszcze system przekonań religijnych naszych bohaterów, który wpłynie na liczbę punktów zdrowia psychicznego, a także szybkość ich regeneracji (np. bohater religijny odzyska je, przekonując inną osobę do wiary w Boga). Zapowiada się gra utrzymana w klimatach Planescape Torment, ale jeszcze mroczniejsza.
Arkham to fikcyjna miejscowość w stanie Massachusetts, która pojawiała się w różnych pracach Lovecrafta, przechodząc za jego sprawą do popkultury – to właśnie stąd wzięło nazwę Arkham Asylum w uniwersum Batmana. Co ciekawe, tworząc tę miejscowość, Lovecraft wzorował się na swoim rodzinnym miasteczku – Providence w stanie Rhode Island.