Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 10 sierpnia 2016, 13:48

At the Mountains of Madness – mróz i macki. Zew Cthulhu - w co zagrają fani Lovecrafta?

Spis treści

At the Mountains of Madness – mróz i macki

AT THE MOUNTAINS OF MADNESS:
  1. Twórcy: Team Clockworks
  2. Platformy: PC
  3. Szacowana data premiery: 2017

Opowiadanie W górach szaleństwa (ang. At the Mountains of Madness) kolejny raz powraca w tym przeglądzie. Tym razem jako tytuł nadchodzącej przygodowej gry akcji debiutującego studia Team Clockworks. Hiszpanie udostępnili już swój projekt w ramach wczesnego dostępu na platformie Steam, więc wiemy już o nim całkiem sporo.

W At the Mountains of Madness wcielimy się w postać prof. Williama Dyera, geologa, będącego zarazem bohaterem opowiadania Lovecrafta. Jak więc widać, będzie to produkcja w znacznej mierze wierna dziełu Samotnika z Providence, a to oznacza, że trafimy na stacją badawczą na Antarktyce. W tym przerażająco pustym i mroźnym miejscu zmierzymy się okrutną przyrodą, ale prawdziwym wyzwaniem okaże się przetrwanie w Górach Szaleństwa.

Gdyby to tylko mróz był naszym głównym wrogiem... - Zew Cthulhu - nadchodzące gry inspirowane twórczością H. P. Lovecrafta - dokument - 2021-10-25
Gdyby to tylko mróz był naszym głównym wrogiem...

Sądząc po prezentowanych materiałach, hiszpański horror zapowiada się dynamicznie. Akcję będziemy obserwować oczami głównego bohatera, a całość prezentuje się przyzwoicie. Nie na poziomie Call of Cthulhu czy The Sinking City, ale jak na tytuł niezależny nie jest źle. Warto podkreślić jeszcze, że w takcie walki o przetrwanie i zachowanie poczytalności będziemy musieli zadbać też o potrzeby fizycznego Williama Dyera, w grze pojawią się bowiem elementy survivalowe.

Od wielu lat nad ekranizacją opowiadania W górach szaleństwa (ang. At the Mountains of Madness) pracuje Guillermo del Toro, który wraz z Matthew Robbinsem napisał scenariusz adaptacji już w 2006 roku. Niestety, firma Warner Bros. nie była zainteresowana, a del Toro kpił, że korporację zaniepokoił brak wątków miłosnych i happy endu. Jeszcze w 2013 roku amerykański reżyser potwierdził, że będzie próbował doprowadzić ten projekt do (nie)szczęśliwego końca, pozostaje więc mieć nadzieję, że uda mu się przełamać opór decydentów w Hollywood.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej