Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 10 sierpnia 2016, 13:48

A Place for the Unwilling – miasto mgły. Zew Cthulhu - w co zagrają fani Lovecrafta?

Spis treści

A Place for the Unwilling – miasto mgły

A PLACE FOR THE UNWILLING:
  1. Twórcy: AlPixelGames
  2. Platformy: PC
  3. Szacowana data premiery: 2017

Hiszpańskie studio AlPixelGames chce już za rok dostarczyć grę A Place for the Unwilling. Nietypowa przygodówka porównywana jest przez twórców do Majora’s Mask i Sunless Sea, tytułów bardzo udanych. Czy ich projekt ma szanse być równie dobry?

Zacznijmy od tego, czym w ogóle A Place for the Unwilling będzie. Zgodnie z zapowiedziami otrzymamy grę przygodową z widokiem z góry, w której zasadniczą rolę odegra bogaty, otwarty świat. Celem twórców nie jest tylko jego rozbudowa, a głównie wypełnienie go interesującą treścią (postaci niezależnych wystąpi tylko 18, za to każda pieczołowicie wykreowana). W trakcie zabawy wcielimy się w zwykłego mieszkańca, który odkrywać będzie tajemnice miasta po kawałku, zarządzając ograniczonym czasem danego dnia – aby przeżyć, musimy pracować, odwiedzając różne zakątki i handlując z innymi. Podczas tych wypraw poznamy inne postacie, ich cele i przeróżne tajemnice, kryjące się we mgle.

W mgle łatwo się zgubić. - Zew Cthulhu - nadchodzące gry inspirowane twórczością H. P. Lovecrafta - dokument - 2021-10-25
W mgle łatwo się zgubić.

Prawdziwym bohaterem A Place for the Unwilling ma być... miasto. I to nie byle jakie – mroczne, pełne mgły i tajemnic. Faktycznie jego klimat kojarzyć się może z Sunless Sea. Równie intrygująca będzie oprawa graficzna, balansująca między określeniami „urocza” i „dziwna”, a jest to połączenie, które trudno zapomnieć.

Rodzinne okolice odcisnęły piętno na H. P. Lovecrafcie. Amerykański pisarz spędził większość swojego życia w Providence, stolicy niewielkiego stanu Rhode Island. Mistrz horroru często umieszczał akcję swoich opowiadań w bliskich mu rejonach północno-wschodnich obszarów USA.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej