Tiberium. Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego
Spis treści
Tiberium
- Producent: EALA
- Planowane platformy: PC, 360, PS3
- Data kasacji: 2008
Tiberium było grą FPS osadzoną w uniwersum znanym z serii Command & Conquer. Pomysł przedstawienia konfliktu pomiędzy GDI a Bractwem Nod z perspektywy strzelankowej nie był niczym nowym – wcześniej podobny udało się z sukcesem zrealizować w Renegade. Dlatego gdy w grudniu 2007 roku firma Electronic Arts zapowiedziała Tiberium, oczekiwania stały się spore.
Pierwsze obrazki robiły duże wrażenie i wtedy była to jedna z najładniejszych gier korzystających z wciąż świeżego silnika Unreal Engine 3. Fabuła miała opowiadać o próbie odparcia inwazji obcej rasy Scrin, wprowadzonej po raz pierwszy w Command & Conquer: Tiberian Sun. Ponadto autorzy mieli ambicje dostarczenia czegoś więcej niż prostej zręcznościówki. Zamiast tego mieliśmy otrzymać futurystyczną taktyczną strzelanką, w której kluczową rolę odgrywałoby wydawanie rozkazów pozostałym członkom oddziału.
Niestety produkcja szła opornie, z dużymi opóźnieniami. Przekroczono również planowany budżet, a co gorsza, jakość gry pozostawiała sporo do życzenia. Ostatecznie w sierpniu 2008 roku Electronic Arts podjęło decyzję o skasowaniu projektu i zwolnieniu sporej części zaangażowanych w niego osób.
UV O TIBERIUM:
Jako jeden z niewielu szczęśliwców miałem okazję widzieć wczesną wersję Tiberium w akcji i muszę przyznać, że do dziś nie rozumiem decyzji Elektroników o anulowaniu tego projektu. Nie było to może dzieło wybitne, ale jako strzelanka już na etapie produkcji prezentowało się całkiem nieźle. Myślę, że fanom tego uniwersum gra przypadłaby do gustu bardziej niż wydane kilka lat wcześniej Renegade. Warto też nadmienić, że Tiberium chciało wprowadzić świetny pomysł na ścieżkę dźwiękową. Produkt nie odgrywał gotowych utworów, ale tworzył je na bieżąco z dobrze dopasowanych fragmentów w zależności od natężenia akcji.