Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 grudnia 2013, 12:49

Star Wars: 1313. Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Spis treści

Star Wars: 1313

STAR WARS 1313
  1. Producent: LucasArts
  2. Platformy: PC, 360, PS3
  3. Data kasacji: 2013

Podczas zeszłorocznych targów studio LucasArts zorganizowało demonstrację gry Star Wars: 1313. To, co pokazano w trakcie niej, powaliło na kolana zgromadzonych dziennikarzy pod względem graficznym. Żaden inny tytuł prezentowany na targach nie oferował aż tak wspaniałej oprawy wizualnej i był to pierwszy prawdziwy przedsmak tego, jak wyglądać będą najlepsze produkcje następnej generacji. Demo działało na mocnym pececie i choć zapowiedziano także edycje na współczesne konsole, to gracze konsolowi odliczali już dni do ujawnienia wydań na PlayStation 4 i Xboksa One.

Grafika nie była jednak jedynym powodem zainteresowania tym projektem. Star Wars: 1313 miało być pierwszą grą osadzoną w uniwersum Gwiezdnych wojen, która byłaby przeznaczona wyłącznie dla odbiorców dorosłych. Zamiast w rycerza Jedi wcielilibyśmy się w zwykłego łowcę nagród, próbującego przeżyć w półświatku planety Coruscant. Mechanizmy rozgrywki wyglądały na mocno zainspirowane serią Uncharted, ale nikomu to nie przeszkadzało, gdyż w akcji prezentowały się bardzo atrakcyjnie.

Niestety, projekt padł ofiarą decyzji finansowych. W październiku 2012 roku George Lucas sprzedał całe swoje imperium firmie Disney. Oddział tego giganta odpowiedzialny za produkcję gier już od pewnego czasu koncentrował się wyłącznie na małych tytułach mobilnych oraz casualowych. Początkowo zapewniano co prawda, że prace nad Star Wars: 1313 są kontynuowane, ale była to tylko zasłona dymna i nowy właściciel w rzeczywistości szybko rozpoczął masowe zwolnienia. Niecałe pół roku później Disney zamknął studio LucasArts i skasował wszystkie znajdujące się w produkcji projekty, w tym także Star Wars: 1313.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Który ze skasowanych projektów zapowiadał się najciekawiej?

Call of Duty: Devil's Brigade
2,3%
Sadness
1,3%
Tiberium
1,2%
The Lord of the Rings: White Council
6,4%
Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned
5,1%
Aliens: Crucible
1,6%
2 Days to Vegas
1,1%
Fallout Online
5,9%
Star Wars: Battlefront III
6,2%
The Crossing
1,4%
Indiana Jones and the Staff of Kings
2%
Command & Conquer
5,1%
Star Wars: 1313
60,5%
Zobacz inne ankiety
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano

Inwestycja czasu oraz pieniędzy w produkcję gry oznacza ryzyko, które można oddalić decyzją o przedwczesnym skasowaniu projektu. Historia zna jednak przypadki, gdy słabe, niechciane gry okazywały się wielkimi hitami!