The Lord of the Rings: The White Council. Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego
Spis treści
The Lord of the Rings: The White Council
- Producent: EA Redwood Shores (dzisiejsze Visceral Games)
- Planowane platformy: PC, PS3, 360
- Data kasacji: 2007
Jak na markę, która praktycznie samodzielnie zapoczątkowała współczesne fantasy, Władca Pierścieni nie miał wielkiego szczęścia do gatunku RPG. Tę niefortunną sytuację planowano zmienić za sprawą gry The Lord of the Rings: White Council, ujawnionej w lipcu 2006 roku. Electronic Arts dostało wszystkie atuty do ręki, gdyż kilka miesięcy wcześniej weszło w posiadanie licencji zarówno na filmową trylogię, jak i powieściowy pierwowzór.
Pod względem fabularnym miał być to prequel, którego akcja rozpoczęłaby się około 80 lat przed wydarzeniami z trylogii Władca Pierścieni. Wcielilibyśmy się w skromnego poszukiwacza przygód, którego ostatecznym przeznaczeniem było zostanie agentem tytułowej Białej Rady. Autorzy, czyli ludzie ze studia EA Redwood Shores, nie ukrywali, że główną inspirację stanowiło dla nich The Elder Scrolls IV: Oblivion. Mieliśmy więc otrzymać olbrzymi świat o otwartej strukturze z licznymi ciekawych zadaniami. Twórcy zapożyczyli z gry The Sims 2 moduł sztucznej inteligencji odpowiadający za codzienne zachowania postaci niezależnych, co miało zaowocować większym realizmem w miastach.
Początkowo premiera zapowiadana była na końcówkę 2007 roku, ale już w styczniu prace zostały wstrzymane, a Electronic Arts miesiąc później oficjalnie potwierdziło zawieszenie projektu. Nigdy później nie został on już wznowiony i nigdy też nie poznaliśmy powodów tej decyzji. Plotki mówiły o słabym zarządzaniu, ale nawet w spekulacjach brakowało jakichkolwiek konkretów. Wydawca zamiast w The Lord of the Rings: White Council postanowił zainwestować w sieciową grę akcji The Lord of the Rings: Conquest, którą opracowało studio Pandemic. Natomiast EA Redwood Shores zajęło się kolejnym produkcjami, w tym pierwszą odsłoną cyklu Dead Space.