Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 grudnia 2013, 12:49

The Crossing. Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Spis treści

The Crossing

THE CROSSING
  1. Producent: Arkane Studios
  2. Platformy: PC, 360
  3. Data kasacji: 2009

The Crossing miało być trzecim projektem w karierze studia Arkane. Zespół był wtedy na fali, po udanych Arx Fatalis oraz Dark Messiah of Might & Magic, i przez jakiś czas twórcy planowali kontynuację pierwszego z tych tytułów, ale ostatecznie postanowili spróbować czegoś nowego.

Akcję gry osadzono w niedalekiej przyszłości, a pozwalała ona na zwiedzenie dwóch rzeczywistości – naszej oraz alternatywnej, w której zakon templariuszy nigdy nie został zlikwidowany. Pod względem rozgrywki produkcja miała stanowić twórcze rozwinięcie Dark Messiah of Might & Magic, ze światem oglądanym oczami bohatera i bardzo rozbudowanym systemem walki bronią białą. Autorzy mieli również w planach wyjątkowo ciekawą innowację nazwaną trybem Crossplayer. W nim podczas kampanii inni gracze mogliby przejmować kontrolę nad wrogami i tym samym zapewniać ciekawsze wyzwania, niż jest w stanie dostarczyć sztuczna inteligencja.

Arkane nie było niestety w stanie zgromadzić środków potrzebnych na dokończenie produkcji. Prace nad grą zostały zawieszone w 2009 roku i nigdy ich nie wznowiono. Studio zajęło się innymi tytułami, w tym również skasowanym LMNO. Twórcy nie zapomnieli jednak do końca o The Crossing i wiele pomysłów z tej pozycji, w tym steampunkowa stylistyka oraz pozwalający na ogromną swobodę system poruszania się, zostało potem wykorzystanych w grze Dishonored.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Który ze skasowanych projektów zapowiadał się najciekawiej?

Call of Duty: Devil's Brigade
2,3%
Sadness
1,3%
Tiberium
1,2%
The Lord of the Rings: White Council
6,4%
Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned
5,1%
Aliens: Crucible
1,6%
2 Days to Vegas
1,1%
Fallout Online
5,9%
Star Wars: Battlefront III
6,2%
The Crossing
1,4%
Indiana Jones and the Staff of Kings
2%
Command & Conquer
5,1%
Star Wars: 1313
60,5%
Zobacz inne ankiety
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano

Inwestycja czasu oraz pieniędzy w produkcję gry oznacza ryzyko, które można oddalić decyzją o przedwczesnym skasowaniu projektu. Historia zna jednak przypadki, gdy słabe, niechciane gry okazywały się wielkimi hitami!