The Crossing. Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego
Spis treści
The Crossing
- Producent: Arkane Studios
- Platformy: PC, 360
- Data kasacji: 2009
The Crossing miało być trzecim projektem w karierze studia Arkane. Zespół był wtedy na fali, po udanych Arx Fatalis oraz Dark Messiah of Might & Magic, i przez jakiś czas twórcy planowali kontynuację pierwszego z tych tytułów, ale ostatecznie postanowili spróbować czegoś nowego.
Akcję gry osadzono w niedalekiej przyszłości, a pozwalała ona na zwiedzenie dwóch rzeczywistości – naszej oraz alternatywnej, w której zakon templariuszy nigdy nie został zlikwidowany. Pod względem rozgrywki produkcja miała stanowić twórcze rozwinięcie Dark Messiah of Might & Magic, ze światem oglądanym oczami bohatera i bardzo rozbudowanym systemem walki bronią białą. Autorzy mieli również w planach wyjątkowo ciekawą innowację nazwaną trybem Crossplayer. W nim podczas kampanii inni gracze mogliby przejmować kontrolę nad wrogami i tym samym zapewniać ciekawsze wyzwania, niż jest w stanie dostarczyć sztuczna inteligencja.
Arkane nie było niestety w stanie zgromadzić środków potrzebnych na dokończenie produkcji. Prace nad grą zostały zawieszone w 2009 roku i nigdy ich nie wznowiono. Studio zajęło się innymi tytułami, w tym również skasowanym LMNO. Twórcy nie zapomnieli jednak do końca o The Crossing i wiele pomysłów z tej pozycji, w tym steampunkowa stylistyka oraz pozwalający na ogromną swobodę system poruszania się, zostało potem wykorzystanych w grze Dishonored.