Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 grudnia 2013, 12:49

2 Days to Vegas. Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Spis treści

2 Days to Vegas

Pierwsze obrazki prezentowały się zbyt dobrze jak na możliwości pecetów i konsol w roku 2003. - 2013-12-15
Pierwsze obrazki prezentowały się zbyt dobrze jak na możliwości pecetów i konsol w roku 2003.

2 DAYS TO VEGAS
  • Producent: Steel Monkeys
  • Platformy: PC, PS3, 360
  • Data kasacji: Nie wiadomo

2 Days to Vegas to projekt o cyklu deweloperskim tak wyboistym, że chyba tylko Duke Nukem Forever może pochwalić się większymi problemami z produkcją. Gra miała opowiadać o perypetiach gangstera imieniem Vinny, który niedawno odbył długą odsiadkę. Niestety, został ponownie wciągnięty w świat przestępczy, gdy dotarły do niego informacje, że jego młodszy brat wpadł w niemałe tarapaty w Las Vegas. Podczas kampanii mieliśmy odbyć 48-godzinną podróż do stolicy hazardu, po drodze zatrzymując się w innych miastach, w tym w Nowym Jorku.

Pierwsza zapowiedź wywołała sensację za sprawą niezwykle szczegółowych obrazków. Twórcy zapewniali, że wygenerował je silnik gry, ale ostatecznie okazały się one jedynie prerenderowanymi grafikami koncepcyjnymi. Prace nad tytułem ruszyły jeszcze w 2003 roku w szkockim studiu Steel Monkeys. Jednak po kilku latach i licznych opóźnieniach firma została zamknięta, a projekt przejęty przez nowy oddział Steel Monkeys, powstały na Białorusi.

Wypuszczone później materiały z dema prezentowały już bardziej realistyczny poziom technologiczny. - 2013-12-15
Wypuszczone później materiały z dema prezentowały już bardziej realistyczny poziom technologiczny.

Potem o grze na długi czas zrobiło się cicho. Po premierze konsol Xbox 360 i PlayStation 3 postanowiono przenieść produkcję na te platformy. Niestety, ta generacja również dobiegła końca, a projekt wciąż nie doczekał się premiery. Przez ostatnie lata co pewien czas pojawiały się zapewnienia (jeszcze w zeszłym roku), że Steel Monkeys wciąż pracuje nad 2 Days to Vegas. Niestety, wydaje się, iż to jedynie pobożne życzenie twórców, zwłaszcza że tym informacjom nie towarzyszyły żadne konkretne materiały graficzne.

Możliwe (choć wątpliwe), że w przyszłości gra jednak się ukaże, ale nawet jeśli tak się stanie, to poza tytułem nie będzie mieć za wiele wspólnego z 2 Days to Vegas zapowiedzianym dziesięć lat temu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Który ze skasowanych projektów zapowiadał się najciekawiej?

Call of Duty: Devil's Brigade
2,3%
Sadness
1,3%
Tiberium
1,2%
The Lord of the Rings: White Council
6,4%
Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned
5,1%
Aliens: Crucible
1,6%
2 Days to Vegas
1,1%
Fallout Online
5,9%
Star Wars: Battlefront III
6,2%
The Crossing
1,4%
Indiana Jones and the Staff of Kings
2%
Command & Conquer
5,1%
Star Wars: 1313
60,5%
Zobacz inne ankiety
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano

Inwestycja czasu oraz pieniędzy w produkcję gry oznacza ryzyko, które można oddalić decyzją o przedwczesnym skasowaniu projektu. Historia zna jednak przypadki, gdy słabe, niechciane gry okazywały się wielkimi hitami!